Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

heinsr

• Lid sinds 31 december 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2013
  • 14:37

Ben sinds kort de trotse bezitter van een Google Nexus 7 tablet. I had al een Samsung Galaxy SII. Ik gebruik op mijn tablet een aantal onderdelen op dezelfde manier in als mijn Galaxy. Nu wil ik graag de in die applicaties gebruikte notificatie geluiden op allebei de gadgets gelijk maken. In dit geval een aantal van de geluiden op de Galaxy kopieeren naar de Nexus. Ik heb al geprobeerd de geluiden te vinden maar slaagde daar niet in.
Iemand die weet hoe ik dat het best aanpak?

Bewerkt (24 april 2013 16:05)

heinsr

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2013
  • 11:32

heinsr;370283
Ben sinds kort de trotse bezitter van een Google Nexus 7 tablet. I had al een Samsung Galaxy SII. Ik gebruik op mijn tablet een aantal onderdelen op dezelfde manier in als mijn Galaxy. Nu wil ik graag de in die applicaties gebruikte notificatie geluiden op allebei de gadgets gelijk maken. In dit geval een aantal van de geluiden op de Galaxy kopieeren naar de Nexus. Ik heb al geprobeerd de geluiden te vinden maar slaagde daar niet in.
Iemand die weet hoe ik dat het best aanpak?

Ik kan het haast niet geloven. Heb ik een uniek probleem aangeboord? Zo moeilijk dat niemand er een oordeel over heeft? Of is het zo triviaal dat het al zo vaak opgelost is dat niemand er meer iets in ziet om er zich mee te bemoeien. Ik probeer het dan maar verder op de parallelle Engelstalige site.

Bewerkt (24 april 2013 16:06)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 5 januari 2013
  • 14:39

Ze staan in /system/media/audio/notifications. Download een file manager op je S2, verstuur die bestanden via email ofzo en zet ze vervolgens ergens op je Nexus in /sdcard/media/audio/notifications/ .

Bewerkt (24 april 2013 16:06)

heinsr

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2013
  • 08:41

Ik vind geen /systeem of /sdcard noch op de Galaxy noch op de Nexus. Op de Nexus vond ik de folder Nexus 7/Interne opslag/Notifications en ook Nexus 7/Interne opslag/Ringtones. Op de Galaxy: GT-I900 Phone/Notifications en Phone/Ringtones. In die folders vond ik geen enkele van de ringtones of notifications die ik via instellingen wel kon kiezen.
Wat ik nu gedaan heb lijkt een beetje op wat je me aanraadde. Ik heb op het web een zipfile gevonden met Android Ringtones en Notification sounds. Die heb ik in de betreffende folders geunzipped op zowel de Nexus als de Galaxy. Die kan ik nu ook gewoon zien als ik ze aan de computer hang. In Instellingen op de apparaten zijn die toegevoegd aan de geluiden die al zichtbaar waren. Ik ga dus maar uit die geluiden kiezen voor mijn notificaties.
Zowel mijn Galaxy als de Nexus zijn nog in hun originele staat. Kan dat de reden zijn dat ik de origineel geinstalleerde geluiden niet kan “zien”?

Bewerkt (24 april 2013 16:07)

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 7 januari 2013
  • 08:48

Ja, om ze wel te kunnen ‘zien’ moet je tot in de ‘root’ van de (systeem)'schijf' kunnen komen, en dat lukt niet als je je toestel(len) niet geroot hebt. Je hebt nu een goede ‘workaround’ gevonden, want je kunt in elk geval geluiden toevoegen aan gebeurtenissen zoals meldingen en zo.

Bewerkt (24 april 2013 16:07)

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

BartuS89

• Lid sinds 19 februari 2010
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2013
  • 18:26

Misschien dat deze link je kan helpen?

Searching “samsung galaxy s3” ringtones ordered by by relevance - page 2 of 12 | Zedge

Bewerkt (24 april 2013 16:08)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.