Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rockhopper

• Lid sinds 19 februari 2013
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2013
  • 14:38

Omdat ik tegen dit probleem aanliep dit weekend bij zowel de Nexus van mijn vrouw en een dag later bij die van mezelf hier even een kleine tip/tutorial wat er gebeurde en hoe ik het oploste. Let wel dat je dit op eigen risico doet.

Probleem: scherm blijft zwart, toestel reageert niet op aan/uit zetten zelf niet aan de lader. Bij mijn vrouw ging het scherm wel aan met de lader in het stopcontact en verbonden met het toestel, maar het scherm lichtte alleen zwart op en er kwamen vreemde gekleurde ‘plekken’ / ‘streepjes’ in beeld die versprongen daarbij bleef het meerendeel van het scherm gewoon zwart/grijs. Bij een factory reset gaf dit geen verbetering.

Wat rondzoeken op google leidde mij tot de conclusie dat er meer mensen zijn/waren die dit ook hebben op hun Nexus 7. Het bleek met name te liggen aan de accu die niet altijd goed contact maakt met het moederbord van de telefoon. Zie bijvoorbeeld deze thread waar gebruikers met dezelfde symptomen erover discussiëren.

De oplossing: Nogmaals doe dit met beleid en geheel op eigen risico Ik had zelf geen zin om m'n tablet 2 tot 4 weken kwijt te zijn voor reparatie daarom ging zelf aan de slag. De oplossing zit ‘m dus in de slechte connectie van de accu naar het moederbord toe. Ik ben dus aan de slag gegaan en heb de Nexus eenvoudig opengemaakt. Dit deed ik door m’n nagels te gebruiken en aan de bovenkant van het toestel in de richel tussen het zwarte en zilveren gedeelte voorzichtig te openen. Nadat de achterkant los was heb ik de connector van de accu losgemaakt voor 30seconden (of langer) en daarna opnieuw aangesloten. Achterkant er weer op gedaan en weer opnieuw op proberen te starten.

Google verschijnt op het scherm en daarna het opstart Nexus logo: succes!
Toestel werkt weer goed nu.
Ik heb erg veel hulp gehad aan de afbeeldingen van deze site waarbij met name de uitleg van stap 6 erg nuttig was. (het met beleid losmaken van de connector van de accu)

Ik hoop dat ik mensen zo heb kunnen helpen zodat ze misschien niet hun toestel langere tijd hoeven te missen. Nogmaals ik neem geen verantwoordelijkheid voor dingen die misgaan, je doet dit op eigen risico. Ik vond het zelf goed te doen en ik nam er rustig de tijd voor. Ongeveer 30 minuten met vaak nalezen wat en hoe. Als ik nu opnieuw moest doen denk ik dat het ook wel in 5 minuten kan

Bewerkt (10 juli 2013 10:11)

Chello

• Lid sinds 11 maart 2013
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2013
  • 09:00

Top! Ik had precies hetzelfde probleem. Stond op het punt hem op te sturen tot dat ik dit las.

10 minuutjes werk en mijn Nexus 7 doet het weer perfekt!

O_Nelly

• Lid sinds 12 december 2012
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2013
  • 19:27

Bedankt hier kunnen wat mee !!

deleeuw1234

• Lid sinds 09 februari 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2014
  • 19:40

Werkt dit ook bij de nexus 5? Ik heb namelijk het probleem dat mijn telefoon zwart blijft alsof hij uit staat, maar het witte lampje onderaan dat aangeeft als er berichten zijn, brandt wel. Ook geeft hij wel een korte trilling als je lang op de standby-knop drukt.

artistajoske

• Lid sinds 27 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2015
  • 20:17

deleeuw: ik heb dit nu met mijn nexus 5! wat heb jij hieraan gedaan? ik ben hopeloos. alvast bedankt

mothergoose

• Lid sinds 01 januari 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2015
  • 10:56

Geweldig bedankt! Alles werkt weer

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.