Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rvergon

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2013
  • 16:46

Omdat ik niet helemaal weet, waar ik het moet zoeken, heb ik me maar aangemeld bij dit forum in de hoop meer mensen te treffen die eventueel kunnen helpen. Ik heb een mini Bluetooth toetsenbord gekocht van I12cover om even wat te kunnen type op de Nexus 7. Het is een toetsenbord waarin de Nexus op zijn lange kant ingeplaatst kan worden en de Nexus kan in het toetsenbord worden geklikt. Ideaal dacht ik zo.

Helaas, ik loop tegen iets aan wat ik op het forum niet direkt heb kunnen vinden. Indien ik de Nexus in het keyboard plaats met de aan/uit toets en de volumeknoppen linksboven (camera dus aan linkerkant), dan valt de Nexus weg in slaapstand. Ik kan de Nexus wel “wakker” maken maar hij valt direkt weer in de slaapstand.

Draai ik nu de Nexus om met de volumeknop en aan/uitknop rechtsonder (camera aan de rechterkant), dan blijft de Nexus wel aan staan en kan ik er op werken. Dit is echter niet wenselijk want ik kan A. niet bij de knoppen (zie 'm maar eens uit de slaapstand te halen) en B. ik ben bang dat ik de knoppen beschadig. Heb ondertussen de leverancier even gemaild dus ik wacht even af maar ben benieuwd of hier meer mensen tegen aan lopen. Heb wel geupdate naar 4.2.2, heb echter het toetsenbord nooit getest met 4.2.1, simpelweg omdat ik toen het toetsenbordje nog niet had. Heb me door de instellingen geworsteld maar tot nu toe geen resultaat. Ik heb het vermoeden dat het in de 4.2.2 versie zit want ik zie in Google bij Afbeeldingen, zoekend naar toetsenbordjes, hetzelfde toetsenbordje waarbij de Nexus wel goed staat en ook functioneert. Ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen…

Bij voorbaat dank,

Roeland

Bewerkt (21 mei 2013 13:49)

Gerke

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2013
  • 11:36

magneetje ;) Rechtsonder zit de sensor als je de knoppen linksboven hebt, waardoor je nexus in slaapstand gaat

Bewerkt (21 mei 2013 13:50)

rvergon

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 1 maart 2013
  • 12:56

Hoi Gerke,

Bedankt voor je tip, ik heb inderdaad een filmpje gezien waarin de plaats van de magneetsensor aangegeven wordt. Dan blijft de vraag gerechtvaardigd waarom er in vredesnaam een magneet in het toetsenbord zou zitten zodat de Nexus uitgaat als hij goed in het toetsenbord wordt geplaatst. Dan is het toetsenbordje van I12cover dus niet bruikbaar met een Nexus 7. Ik heb nog geen reaktie van
123bestdeals gehad dus ik wacht nog even af. Aan iedereen die een toetsenbord wil kopen, wacht dan in ieder geval even met kopen van een I12cover toetsenbordje totdat ik bericht heb gehad dat men dit kan oplossen. Ik heb sterk de indruk dat dat niet kan, ik laat het zeker even weten. Wordt vervolgd..

Roeland

Bewerkt (21 mei 2013 13:50)

rvergon

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2013
  • 15:02

Nou, oplossing bekend en een keurig mailtje van 123bestdeals met de uitleg. Daarbij nog steeds de optie gekregen om het toetsenbordje terug te sturen maar er zit inderdaad een magneetje aan de binnenkant van het toetsenbord. Dit is zelf heel simpel te verwijderen en het probleem is opgelost. Ik hoop dat dit mag; hier is het Youtube filmpje…
Minisuit Nexus 7 Keyboard Screen Issue - YouTube

En nu maar even wennen aan het kleine toetsenbordje….

Groeten,

Roeland

Bewerkt (21 mei 2013 13:51)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.