Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

pieter392

• Lid sinds 18 september 2011
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2013
  • 20:35

Ik heb de specs van de nieuwe Nexus 7, die vermoedelijk eind aug. uitkomt gelezen en heb daar een vraag over.
Hij heeft wel een USB slave aansluiting maar geen USB host.
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is en wat beiden doen?
Ik wil dmv een externe USB stick, of zon stick waar een SD kaartje in past, mijn documenten ' en of fotos op deze Nexus tonen.
Gaat dat via de slave of via de host? ( of zeg ik nu hele stomme dingen Alvast bedankt voor het antwoord.

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 7 augustus 2013
  • 23:22

Ook op de N7 2012 is dit het geval. Hiervoor zijn er apps ontwikkeld waarmee het wel weer mogelijk is om bijv. een USB stick aan te sluiten en volledig te kunnen benaderen. Bijv. de app Stickmount doet dit. Voor Stickmount moet je je N7 wel rooten.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ontwikkelaars ook voor de New N7 dergelijke tools gaan maken.

Bodie

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 588
  • Reputatie 10
  • 8 augustus 2013
  • 00:25

Je kan ook Nexus Media Importer gebruiken, heb je geen root voor nodig maar kost wel geld.

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 8 augustus 2013
  • 15:00

Na lezen van de beschrijvingen denk ik dat de genoemde apps ook op de nieuwe N7 werken. Wel heb je een USB OTG kabel nodig. Bij DealExtreme is die voor een paar Euro te koop.
Alleen met apps die root toegang nodig hebben zoals Stickmount heb je volledige toegang (lezen/schrijven) tot je USB stick of cardreader. Zonder root, bijv. met Media Importer, heb je alleen lezen. Dan kun je dus geen bestanden van je N7 overzetten naar zo'n extern opslag apparaat.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.