Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

nokin

• Lid sinds 29 september 2012
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2016
  • 10:47

Hallo
Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het installeren van Cyanogenmod op mijn tablet.
Want het wil mij niet lukken.
Met Nexus Root Toolkit v2.1.6 heb ik hem geroot en dus super user er op staan.
Vervolgens heb ik op op get.cm   cm-12.1-20151117-SNAPSHOT-YOG7DAO1KA-grouper.zip gedownload
Vervolgens heb ik geprobeerd om die te flashen met de toolkit zoals hier uitgelegd wordt https://www.youtube.com/watch?v=bHktiqjXbDk
Het bestand wordt dan wel naar de tablet gestuurd maar vervolgens gebeurd er niks mee. De tablet start dan vervolgens gewoon weer op in android.
Als jullie duidelijk tips en uitleg hebben hou ik me aanbevolen

mvg Tom

Bewerkt (17 juni 2016 11:33)

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 17 juni 2016
  • 11:45

Ik weet niet welke custom recovery er geflashed is met de toolkit maar als twrp recovery erop staat kan het wel eens niet gaan werken omdat de rom die jij wilt gaan flashen clockwork mod recovery gebruikt wordt.

Kijk maar eens naast de download van cm.

Iik persoonlijk zou die dan ook gebruiken. 

En houdt ook in de gaten dat er twee typen nexus 7 tablets zijn de wifi en een waar een simkaart in kan, ik kan me voorstellen dat er dan verschil in zip bestanden kan zijn.

Bewerkt (17 juni 2016 11:48)

nokin

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2016
  • 12:04

Ik hen de goede zip file wel voor mijn nexus.
Idd wel via de toolkit TWRP gebruikt
Maar wat bedoel je met: Kijk maar eens naast de download van cm.
Je bedoeld dat ik op andere manier root toegang moet maken maar hoe doe ik dat dan.
Je bedoeld dat ik dan cm-12.1-20151117-SNAPSHOT-YOG7DAO1KA-grouper-recovery er op moet zetten?
Hoe fix ik dat

Bewerkt (17 juni 2016 12:08)

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 17 juni 2016
  • 12:36

Naast de download staat de clockwork mod recovery die moet er dan op komen ipv twrp .

Root is ook niet nodig met een custom rom omdat er meestal standaard root in zit.

Ik gebruik nooit een toolkit maar doe alles altijd handmatig. 

Ik zal vanavond hier wel neerzetten hoe je die rom draaiend krijgt, heb nu even geen tijd. 

nokin

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2016
  • 12:40

Als je doen wil graag
heeft geen haast. bedankt zover

mvg

CWM er inmiddels opstaan ben nu last release er aan opzetten
Ik heb die zips gedownload op tablet maar geeft nu aan verkeerde package snap ik niks van
Ik heb 2012 tablet met alleen wifi

Bewerkt (17 juni 2016 12:58)

nokin

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2016
  • 14:22

Ik heb nog met behulp van google de updater script proberen aan te passen hoewel er geen 1 precies overeenkomt met de mijne. maar nog steeds foutmelding

nokin

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2016
  • 15:42

Cyanogen installeren is gelukt maar hoe kom ik in de playstore?
Daar moet ik Gaps voor installeren toch?
Hoe doe je dat dan?
MM het lastigste was het om de juiste package te vinden maar het is gelukt.
Alleen appstore  zoekfunctie laat store vastlopen
Maar gaan eens kijken hoe het bevalt zo.

Bedankt voor je eerste hint / tip heeft mij op het goed spoor gezet

Bewerkt (17 juni 2016 16:15)

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 17 juni 2016
  • 20:01

oke je bent al zo ver dat je de rom erop hebt staan nu wil je de playstore ook op je toestel hebben.

download hier google apps voor jou android versie waar je toestel nu op draait zet de zip (niet uitpakken) op je toestel en start in recovery, dat doe je door het toestel eerst helemaal uit te zetten dan de volume down en de powerknop tegelijkertijd indrukken en net zolang vasthouden totdat je in de bootloader bent, navigeer nu met de volumeknop naar recovery en druk op power om in recovery te starten.

ik weet trouwens niet welke custom recovery je er nu op hebt staan maar in de meeste gevallen is alles hetzelfde.

eenmaal aan gekomen in recovery maak nu eerst een backup van het systeem door backup te selecteren dit is voor als er iets verkeerd gaat met het flashen van de google app.zip mocht je toestel niet meer opstarten kun je deze weer terug zetten, dit duurt een poosje.

als de backup klaar is ga naar het homescherm kies vervolgens install scroll naar de google apps.zip die je er net opgezet hebt klik erop en de installatie begint, als de installatie oke is en zonder fouten  doorstaan is reboot/start je toestel dan weer op.

let op! eerste keer opstarten kan een poosje duren.

als alles goed is gegaan heb je nu de playstore erop staan.

edit: ik had er overheen gelezen je had inmiddels de playstore erop staan, als je er problemen mee hebt zou je het bovenste nog een keer kunnen proberen, ik weet alleen niet welke versie gapps en waar je de bestanden vandaan hebt er zijn er verschillende en jij moet wel deze hebben, als je hier klikt kom je uit bij weer een andere, en zo zijn er wel meer, maar de eerste is speciaal voor jou rom kan zijn dat je daarom problemen hebt met de playstore.

Bewerkt (17 juni 2016 20:12) | extra info toegevoegt

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.