Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

noach.de.haas

noach.de.haas

• Lid sinds 14 februari 2016
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2016
  • 13:21

Een project van jaren heeft nu eindelijk geleid tot mijn eerste app. Constant gebruiken we onze telefoon om te zien hoe laat het is. Met deze app is de klok een stuk minder saai. Meer dan vijf jaar ben ik bezig geweest om een collectie aan te leggen van klokken die een geheel etmaal beslaan. Dit zijn 720 foto's en het was een hele klus om ze op de verschillende tijden te fotograferen.

Deze app toont elke minuut een foto van een andere klok. De foto wordt ingesteld als wallpaper en ondertussen gebruik je de telefoon zoals je gewend bent. Het bestand met de klokken wordt via WiFi gedownload. Als het goed is worden de meeste schermformaten ondersteund, echter heb ik het met tablets nog niet getest. Ik zou het na een besloten beta nu ook onder een grotere groep mensen willen testen. 

Machtigingen:
-Foto's/media/bestanden: het opslaan van de fotobestanden 
-Informatie over wifi-verbinding: de foto's worden alleen via wifi binnen gehaald
-Achtergrond instellen: dit is hoe de app werkt
-Netwerktoegang: voor het binnenhalen van de foto's

Playstore link: https://play.google.com/apps/testing/noach.de.haas

Bewerkt (14 februari 2016 13:27) | toevoegen van beschrijving machtigingen

Klokken app (Beta) https://play.google.com/apps/testing/noach.de.haas

da.boogers.jr1

da.boogers.jr1

• Lid sinds 21 januari 2016
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2016
  • 12:17

Heb de app gedownload en ben hem aan het uittesten. Resultaten volgen later

APP Tester!

Team Chroma, alle hulp in software.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 16 februari 2016
  • 13:11

leuk idee, en hij doet het goed hier op mijn oneplus one, android 6.0. 

wat mij opvalt is:
* als ik de app opstart word ik door een kleine notificatie op de hoogte gesteld dat er data gedownload wordt. Logischerwijs duurt dat even. Omdat de app geen basisscherm heeft is het wat verwarrend of hij na 30s nog steeds bezig is of niet. Dan druk je nog een paar keer op de Klokken app om te kijken en dat geeft geen resultaat.
* Bij het starten van de app wordt ongevraagd mijn wallpaper gewijzigd. Dit is natuurlijk het doel van de app, maar persoonlijk zie ik graag een startscherm waar ik dat activeer.
* als ik de app uninstall dan blijft de laatste wallpaper staan.
* het zou leuk zijn als het scherm wat meer gevuld wordt met de afbeeldingen, nu is er meer zwarte balk dan afbeelding (afbeeldingen in portrait bijsnijden?)

kortom: wat ik zou toevoegen is een basisscherm waar je de gebruiker de data kan laten binnen halen met een knop, en de (live) wallpaper kan activeren en deactiveren met een knop. 

maar verder leuk idee en hij doet het goed

Bewerkt (17 februari 2016 09:24)
da.boogers.jr1

da.boogers.jr1

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2016
  • 14:20

Probleem gevonden! Na 14:00 wordt de wallpaper zwart en dit duurt tot 14:20.

APP Tester!

noach.de.haas

noach.de.haas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2016
  • 23:35

* als ik de app opstart word ik door een kleine notificatie op de hoogte gesteld dat er data gedownload wordt. Logischerwijs duurt dat even. Omdat de app geen basisscherm heeft is het wat verwarrend of hij na 30s nog steeds bezig is of niet. Dan druk je nog een paar keer op de Klokken app om te kijken en dat geeft geen resultaat.

* Bij het starten van de app wordt opgevraagd mijn wallpaper gewijzigd. Dit is natuurlijk het doel van de app, maar persoonlijk zie ik graag een startscherm waar ik dat activeer.

* als ik de app uninstall dan blijft de laatste wallpaper staan.

* het zou leuk zijn als het scherm wat meer gevuld wordt met de afbeeldingen, nu is er meer zwarte balk dan afbeelding (afbeeldingen in portrait bijsnijden?) kortom: wat ik zou toevoegen is een basisscherm waar je de gebruiker de data kan laten binnen halen met een knop, en de (live) wallpaper kan activeren en deactiveren met een knop. maar verder leuk idee en hij doet het goed
Hoi Nanders, 

Hartelijk dank voor je feedback. Ik snap het punt dat er zonder een beginscherm de indruk wordt gewekt dat er niets gebeurt en dat de app het niet doet. Op de achtergrond is hij inderdaad bezig met het laden van de foto's en via een korte melding probeer ik de gebruiker daar van op de hoogte te stellen maar als ik vrienden observeer die de app downloaden zie ik ook bij hen dat ze de neiging hebben meerdere keren de app op te starten. Ik zal een beginscherm toevoegen en daarbij de gebruiker meer keuzemogelijkheden geven waarbij de gebruiker ook toestemming geeft om de wallpaper te veranderen.

Op dit moment is dat het principe van de app maar misschien ga ik in de toekomst ook de mogelijkheid van een widget toevoegen. Ik ben alleen niet een echte developer en heb de app gemaakt met behulp van tasker.  Hopelijk gaat het me lukken met behulp van het geweldige tasker.

De bedoeling is natuurlijk dat mensen deze app niet de-installeren ;-). Ik ga kijken of ik dit kan herstellen. Op dit moment blijven de bestanden met de foto's van de klokken bij het de-installeren ook nog op je interne geheugen staan (in de map tijdapp)

Vijf jaar geleden toen ik begon met het fotograferen van de klokken heb ik besloten om ze allemaal in landschapsformaat te fotograferen. Nu heb ik daar spijt van, het was handiger geweest om ze in portretstand te fotograferen. Uberhaubt zijn niet alle formaten gelijk. Ik kan ze bijsnijden maar tijdens het maken van de foto heb ik al nagedacht over de uitsnede en het bijsnijden doet naar mijn mening afbreuk aan veel van de foto's.
Ik gebruik de zwarte balken om mijn snelkoppelingen te plaatsen zodat in het midden de klok goed zichtbaar blijft. 

noach.de.haas

noach.de.haas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2016
  • 23:41

Bedankt voor het testen. Ik kan niet direct bedenken wat het probleem veroorzaakt. Ik heb wat meer informatie nodig van je. Je schrijft dat het gehele beeld zwart is en niet dat een oude tijd blijft hangen. Als je een tijdje je telefoon niet gebruikt dan wordt de app niet geupdate maar ik begrijp uit jouw verhaal dat er helemaal geen beeld is. Zou je me kunnen laten weten of het zich vaker voordoet? Misschien heeft de app niet alle foto's ingeladen. De foto's staan in de map tijdapp in het interne geheugen. In totaal moeten er 720 foto's van klokken zijn. Is dit bij jou ook zo?
Kan je me ook laten weten welke telefoon je gebruikt.

hartelijk dank voor de feedback

da.boogers.jr1

da.boogers.jr1

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2016
  • 07:23

Bedankt voor het testen. Ik kan niet direct bedenken wat het probleem veroorzaakt. Ik heb wat meer informatie nodig van je. Je schrijft dat het gehele beeld zwart is en niet dat een oude tijd blijft hangen. Als je een tijdje je telefoon niet gebruikt dan wordt de app niet geupdate maar ik begrijp uit jouw verhaal dat er helemaal geen beeld is. Zou je me kunnen laten weten of het zich vaker voordoet? Misschien heeft de app niet alle foto's ingeladen. De foto's staan in de map tijdapp in het interne geheugen. In totaal moeten er 720 foto's van klokken zijn. Is dit bij jou ook zo? Kan je me ook laten weten welke telefoon je gebruikt. hartelijk dank voor de feedback
Ik heb in de map gekeken er alle 720 foto's staan erin. En gister om 20:00 tot 20:45 was me scherm weer zwart.
Ik heb een Motorola E2 (2015)

Bewerkt (17 februari 2016 07:24) | Spelling fout

APP Tester!

noach.de.haas

noach.de.haas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2016
  • 18:10

[
Deze telefoon zou goed ondersteund moeten worden. Ik ben benieuwd of het probleem van het zwarte beeld zich vaker heeft voorgedaan.

da.boogers.jr1

da.boogers.jr1

• Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 08:08

[
Deze telefoon zou goed ondersteund moeten worden. Ik ben benieuwd of het probleem van het zwarte beeld zich vaker heeft voorgedaan.
Alleen op die tijden. Controleer of je die klokken wel voor iedere telefoon hebt

APP Tester!

noach.de.haas

noach.de.haas

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2016
  • 14:09

Beste Dirk,

Dank voor het blijven testen en mij te helpen achterhalen wat er mis is. Als je 720 foto's in de map hebt dan zijn er geen ontbrekende tijden. Misschien dat de service gestopt wordt als hij vast loopt misschien vanwege geheugengebrek. Zou je eens kunnen proberen of het probleem te verhelpen is als je de klokkenapp opnieuw opstart als je alleen zwart beeld hebt. Is er misschien nog een andere app actief die probeert de achtergrond van het scherm aan te passen. Ik kan er nog niet mijn vinger op leggen maar we komen er vast wel uit.

Hartelijk dank,

Noach

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.