Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

WilcoVanV

WilcoVanV

• Lid sinds 29 maart 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2015
  • 11:26

Beste forumleden van Androidworld,

ik heb sinds een week mijn Huawei Honor 3X G750 geroot.
Nou wilde ik graag gebruik maken van een applicatie genaamd ‘AdAway’, maar dit bleek niet te gaan omdat de app niet de ‘permission’ had om /system/etc/hosts aan te passen.
Dit zou geen probleem hoeven te zijn aangezien je, als je telefoon geroot is, permissions van bestanden aan kan passen.
Dit lukt mij echter tot op heden niet met dit enkele ‘hosts’ bestand.
Ik heb het via meerdere apps, meerdere manieren (zelfs via cmd.exe) geprobeerd met alle kennis die ik op internet kan vinden, maar het is mij tot op heden nog niet gelukt…
Het ergste is dat ik vrijwel alle bestanden qua permissions en inhoud kan veranderen, behalve ‘hosts’…

Dus, heeft iemand van jullie misschien een oplossing voor dit probleem? Of is er gewoon iets wat ik compleet fout doe, of wat ik over het hoofd gezien heb? Weet wel, ik ben vrij nieuw met het rooten van android. Alsvast bedankt voor enige reactie.

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 1 april 2015
  • 11:45

Beste Wilco, ten eerste welkom op het Honor support forum!

Het is logisch dat jij zelf of AdAway de hosts file niet kan aanpassen aangezien dit alleen read only is.
Om het aan te kunnen passen zou je dus eigenlijk /system moeten mounten. Dit zal ik je echter niet adviseren aangezien je nieuw bent op dit gebied en er kan wel wat mis gaan.

Om je toch te kunnen helpen wil ik je adviseren om de volgende app te proberen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nilhcem.hostseditor&hl=nl_NL

Je kan natuurlijk ook een andere app proberen, zoek gewoon naar hosts editor.

Met meer informatie(zoals wat je allemaal exact geprobeerd hebt) kan ik je beter helpen.

Het kan overigens dat het complete hosts file vervangen moet worden, maar dit merken we vanzelf.

Mocht het hiermee nog steeds niet lukken dan kan je zoeken naar een andere adblocker.

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.