Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

wesseljacob

wesseljacob

• Lid sinds 21 januari 2015
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 9 april 2015
  • 11:29

Al eens gehoord van het smartPhone-merk Honor? Grote kans van niet, het bestaat namelijk pas rond de 160 dagen in Nederland. Toch heeft het merk in deze relatief korte tijd al aardig wat goede toestellen op de markt gebracht. Denk aan een Honor 6, 3C en nu de 4X. Honor staat bekend om zijn goede prijs/kwaliteit verhouding, kan dat ook waargemaakt worden in deze 4X? In deze review neem ik de voor en nadelen van het toestel met je door.
Qua ontwerp ben ik zeker niet ontevreden met het toestel, het geheel zit degelijk in elkaar en ziet er gewoon mooi en degelijk uit. Het patroon in de achterkant staat mooi en zorgt ervoor dat je grip hebt op het toestel, ook het logo komt er mooi in uit. Grappig detail is dat de volumeknoppen wit zijn en de ontgrendelings-knop zwart. Ook lijkt het scherm vanaf de zijkant op de witte onderkant te liggen, wat er in mijn ogen mooi en grappig uit ziet. De bezzel’s rondom het scherm zijn aan de zijkanten niet groot, maar doordat er aan de onderkant knoppen in het toestel zitten (Wat ik persoonlijk een minpunt vind - ze zijn ook nog eens onverlicht) zijn deze daar wat groter. De speaker zit niet aan de achterkant van het toestel, maar aan de onderkant, wat een groot voordeel is als deze op een vlakke ondergrond ligt, wel heb je er nu last van dat je hand voor de speaker zit. Het geluid kan hard en klinkt niet verkeerd, maar wel ene beetje schel.
Software-technisch gezien is de 4X zeker niet verkeerd. De laatste versie (3.0) van de EMUI van Huawei is aanwezig en het geheel draait keurig op android 4.4 kitkat, met een update naar Lollipop in het vooruitzicht. Haperingen heb ik vrijwel niet bemerkt, alleen liep de mobiel vast bij het versturen van video’s via bijvoorbeeld snapchat. In de EMUI 3.0 is geen menu aanwezig, maar persoonlijk vind ik dat niet zo’n punt. Verder ziet het geheel er clean en strak uit en bevat het al enkele design-kenmerken van Lollipop zoals de vormen van de knoppen onderaan het scherm. Éen nadeel, alle app-iccontjes krijgen automatisch een gekleurde achterkant + andere vorm, wat het geheel er mijns inziens niet mooier op maakt. Verder doet de achtkernige Kirin 620-processor zijn werk goed en samen met de 2 Gb aan werkgeheugen loopt het toestel, zeker voor deze prijs, bijzonder vloeiend!
Ook scherm en camera’s vallen absoluut niet tegen. Het 5.5 inch scherm is dan wel groot, maar nog prima in je hand, en net in je broekzak te houden. De kleuren zijn mooi en scherp en de helderheid kan lekker hoog. Het geheel zou soms iets sprekender/levendiger mogen zijn qua kleur maar is verder meer dan prima (Zeker voor die 200€!) De 13 en 5-megapixel camera’s schieten prima plaatjes al komen ze soms wat nep en met veel ruis over. Ook viel me op de dat kleuren van de frontcamera niet altijd levensecht waren, vaak zag ik er veel meer oranje uit dan in het echt. Ook van de ‘mooi maak’ functie in de camera ben ik niet echt gecharmeerd, je wordt omgevormd tot een alien-achtige stripfiguur. Daarentegen is de panorama-functie dan wel weer een leuke toevoeging.
De batterij is meer dan prima/ heel erg goed, ik kwam met gemak een dag door en zou er met minder intensief gebruik misschien zelfs wel 2 dagen mee kunnen doen. Wat dat betreft is de 3000 mAh helemaal prima!
Handige extra’s die zijn meegeleverd zijn een programma om je geheugen schoon te houden en op te ruimen, een appje om verschillende thema’s te kunnen downloaden waardoor je telefoon helemaal nieuw lijkt en de functie waarmee je met 2x tikken je telefoon kunt aanzetten/ontgrendelen. Dat zijn wel grappige pluspunten aan deze Honor.
Conlcusie:
De Honor 4X is voor 199€ een prima koop. Je krijgt een toestel met een mooi en groot scherm, goede batterij, nieuwste software en gewoon prima design. Geen enkele reden om de Honor niet aan te schaffen lijkt me. Heb je liever iets meer specificaties maar wil je wél een Honor? Dan kun je beter voor 100€ meer een Honor 6 aanschaffen.

Wessel Jacob van Wijngaarden
VanWijngaarden.tk

Bijlage:

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.