Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

timvl1987

timvl1987

• Lid sinds 18 januari 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 22:17

Hallo allemaal

heb de HTC Chacha met 150 mb intern geheugen en een SD kaart met 2GB. Nu staan er niet veel apps op mijn toestel (en alles wat op de SD kaart kan staan, staat er al op). Desondanks heb ik nog maar 25 mb intern geheugen over). De SD kaart heeft nog ruim 300 mb over en RAM van de ca. 350mb nog 180 mb over.

Hoe kan dit? En hoe kan ik ervoor zorgen dat er meer intern geheugen vrij komt. Wil wel een grotere SD kaart erin zetten, maar daar ligt het niet aan. Bij het downloaden van apps krijg ik de melding dat er soms al te weinig plaats is.

Mvg,

Tim

Bewerkt (24 april 2013 14:09)
Firstl4rs

Firstl4rs

• Lid sinds 30 januari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 januari 2012
  • 16:17

Stuitte op hetzelfde probleem toen ik een softwareupdate wilde doen. Ben toen applicaties van mijn SD beginnen verwijderen, en op magische wijze kwam ook op het intern geheugen ruimte vrij (ging van 15mb vrij naar 40mb vrij). Beats me hoe dat komt, maar de update lukte ondertussen wel.
Grts, Lars

Bewerkt (24 april 2013 14:09)
AFCAhoog

AFCAhoog

• Lid sinds 25 januari 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 3 april 2012
  • 18:31

http://www.zakelijkthuis.nl/promotie.php?x=11844

Bewerkt (24 april 2013 14:31)
AFCAhoog

AFCAhoog

• Lid sinds 25 januari 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 3 april 2012
  • 18:32

misschien helpt dit

Bewerkt (24 april 2013 14:31)
flibertjo

flibertjo

• Lid sinds 09 mei 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2012
  • 12:09

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en sinds eergisteren eigenaar van een HTC ChaCha, simlockvrij gekocht bij Dixons voor zo'n 130 euro. Ik heb al sinds juli 2010 een duur bel+web abo van Vodafone i.c.m. een Nokia n97 mini; écht de allerslechtste telefoon die ik ooit heb gehad. Het hele degelijke, betrouwbare en logische dat Nokia meer als een decennium lang uitstraalde, werd met dit trage, vastlopende kreng helemaal tenietgedaan. Zonde van mijn dure abo, want het runnen van apps en internetten heb ik nauwelijks kunnen doen, want de n97 mini kan het allemaal niet aan en ik heb de hoop (na 2 bezoekjes aan Vodafone servicecenter en enkele malen een totale firmware herinstallatie) inmiddels al een tijdje opgegeven, dus bel ik er alleen maar mee.

Nu zit ik nog januari 2013 aan dit dure abonnement vast en eigenlijk vind ik het toch jammer dat ik m'n emails niet kan ontvangen op m'n phone, dus was ik op zoek naar een betaalbare smartphone die wél doet wat hij belooft. Symbian en Blackberry werd me door iedereen ontraden (i.v.m. vastlopen en alle irritaties daar omtrent), i-Phone te duur. Ook was ik het touchscreen helemaal zat, dus bleven er nog maar enkele toestellen over die voldeden aan de criteria: toetsenbord, 3.5g, wifi, gps, android, waardoor ik dus uiteindelijk op de HTC ChaCha terechtkwam.

Allereerst; wat een verademing ten opzichte van mijn trage Nokia! Het toestel is lekker plat, heeft toetsen, heeft zichzelf automatisch helemaal voorzien van alle Vodafone instellingen en synchroniseert zonder problemen.

Echter, nu het grote probleem. Nog maar een paar apps er op gezet en nu roept ie al dat het geheugen vol is!!! Hoe kan een fabrikant anno 2011 / 2012 in hemelsnaam nog een smartphone op de markt brengen zonder intern geheugen?!! Daar is duidelijk niet goed bij HTC over nagedacht. Ik hoop dat ik hem kan terugbrengen, want ondanks dat ie lekker snel is en alles kan wat ik wil, kan ik dus alweer mijn apps niet running, dit keer domweg door te weinig ruimte.

Via de ingebouwde opruimtool apps verplaatsen en cache verwijderen haalt niets uit. Het liefst zou ik zien dat hij vanaf nu álles plaatst op mijn 16gb SD card, maar hoewel ik dit wel op mijn Nokia N97 mini kon bepalen (ook al heeft dit toestel uit 2009 ruim voldoende intern geheugen) kan ik dit helaas niet op de HTC instellen.

Ik kwam via uw forum op deze thread terecht: http://www.androidworld.nl/forum/htc-wildfire-s/26192-geheugentekort-wildfire-s.html
Hierin werden de gebruikers met geheugenproblemen op de wildfire-s geadviseerd om te rooten, maar omdat ik daar totaal niet bekend mee ben, ben ik ben begonnen met het volgen van de instructies van forumgebruiker ‘keepitcool’ die de gebruikers adviseert om dit document te volgen: How to move apps to sd card on an unrooted device: A noobs guide. **Updated 09/02/11** - Android Forums Ik snap daar werkelijk waar helemaal niets van. Al in het begin van het volgen van dit document, loop ik helemaal vast. Ik moest van een developerssite een SDK programma downloaden en installeren. Dit uitpakken en installeren op mijn pc heeft een dag en een nacht geduurd en tussentijds heb ik mij nog op de htcdev site moeten inschrijven als developer om een geldige loginnaam en wachtwoord te krijgen (terwijl ik helemaal geen developer ben), want anders liep de installatie niet door. Nu heb ik een programma genaamd ‘Android SDK Manager’ op mijn pc staan, waarvan ik totaal niet weet wat ik ermee moet. Ik heb helemaal geen folder genaamd “android-sdk-windows” . Ik kan dus niets met dit ‘how to move apps to SD’ document.:cry:

Kan iemand mij helpen?

Hoe zorg ik er voor dat alles by default naar m'n 16gb SD kaart gaat?

(Ik hoop binnen een paar dagen een antwoord te krijgen waar ik iets mee kan, want ik zou hem nu nog terug kunnen brengen naar de winkel, maar als ie ouder dan 2 weken is niet meer. Op dit moment is ook de HTC ChaCha voor mij als smartphone onwaardig. Ik heb Twitter, YouTube, Whatsapp en Facebook al verwijderd, hoe graag ik ze eigenlijk best wel wilde gaan gebruiken, om een paar MB'tjes vrij te kunnen krijgen. )

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 14:48)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2012
  • 13:10

Hoe kan een fabrikant anno 2011 / 2012 in hemelsnaam nog een smartphone op de markt brengen zonder intern geheugen?!!
Hij heeft intern geheugen wel 512mb zal wel meer zijn dan de nokia maar android is een heel ander systeem dan symbian.

Verder kan niet alles naar de SD de gene die apps maken moeten ook wel ondersteuning inbouwen dat de app naar de sd kaart kan, NIet elke app gaat trouwens standaard naar de sd kaart moet je zelf doen door bij instellingen apps elke app af te gaan of een apps2sd app downloaden uit de market.
Verder was je touchscreen zat ik denk door je n97 kan ik snappen maar dit toestel is ook al heel erg oud mini komt uit 2009, De technologie is al veel beter touchscreen is tegenwoordig op android/iphone heel erg goed en werkt soepel vergeleken met symbian.

Bewerkt (24 april 2013 14:48)
GBX

GBX

• Lid sinds 09 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2012
  • 18:17

Ik heb vorige week contact gehad met de chat support van HTC voor hetzelfde probleem. Vandaag hebben ze mij opnieuw telefonisch gecontacteerd met de mededeling dat ze het gingen doorgeven aan de ontwikkelaars en dat er aldus naar een oplossing van het probleem gezocht zal worden. Ik hou jullie op de hoogte!

Bewerkt (24 april 2013 15:25)
harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 18 september 2012
  • 13:02

GBX;332126
Ik heb vorige week contact gehad met de chat support van HTC voor hetzelfde probleem. Vandaag hebben ze mij opnieuw telefonisch gecontacteerd met de mededeling dat ze het gingen doorgeven aan de ontwikkelaars en dat er aldus naar een oplossing van het probleem gezocht zal worden. Ik hou jullie op de hoogte!
Ben benieuwd hoe ze dit willen oplossen.
Of krijgen we een nieuwe print met inbouw beschrijving.

Bewerkt (24 april 2013 15:34)
Tessie94

Tessie94

• Lid sinds 05 november 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 november 2012
  • 19:53

Hallo allemaal!
Ook ik heb een HTC ChaCha met 150MB intern geheugen, en een 2GB SD-kaart. Ook hier drama. Ik heb al de app ‘Astro’ gedownload, die bestanden zoals foto's kan verplaatsen naar de SD-kaart. De map van de SD-kaart heet “/mnt/sdcard”. Hierin staan diverse mappen, waaronder Android, Facebook, Music en WhatsApp. Hoe kan dan nog mijn SD-kaart zo vol zijn dat ik niet eens meer foto's kan bekijken in mijn galerij? Ik heb de ChaCha al sinds, als ik het me goed herinner, februari, het was in het begin nog niet zo erg, maar nu moet ik dagelijk cache opschonen, foto's verwijderen etc.
Iemand.. Help..?
Groetjes!

Bewerkt (24 april 2013 15:49)
harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 5 november 2012
  • 20:42

Ik was het spuug zat met die ChaCha van mijn vrouw.
Elke weer weer melding geheugen probleem, en dat met maar met een paar apps en widgets.
Heb het ding weer in de doos gedaan en retour en geld terug gevraagd.
Deden ze moeilijk over, maar met de uitleg dat dit niet meer van deze tijd is, een GSM met zo weinig geheugen, gingen ze toch overstag.
We zijn nu op zoek naar een betere, mijn vrouw wil immers er een hebben met een real toetsenbord,
ze kan niet overweg met een compleet touchscreen en ze whatsapp't er sms't er nog al wat af.
Veel keuze is er dan niet, ga de nieuwe van Samsung maar eens bekijken als die hier leverbaar is. De Chat B5330, heeft in elk geval genoeg geheugen.
Maar weer andere dingen die minder zijn, dus even wikken en wegen.

Allemaal succes met jullie ChaCha.(HTC dom dom, had een goede kunnen worden.)

Bewerkt (24 april 2013 15:49)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.