Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Geef je telefoon eens een hard reset zou ik zeggen terug naar de fabrieksinstellingen, En met Android 2.36.405.8 bedoel je denk ik eerder android 2.3.3 want wat jij opnoemt is een build nummer geen android versie.
Okay, harde reset gedaan, startprogramma opnieuw aflopen, Google-account gegevens invoeren, krijg ik de volgende melding: “Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen (van Google, neem ik aan). Mogelijk een tijdelijk probleem, als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice.”
BTW, Wifi icoontje staat op “uitstekende verbinding”.
Vragen: heeft wachten zin? Is er een tijdelijk probleem bij de google servers? Via m'n desktop draaien de verbindingen met alle servers als een zonnetje.
En welke klantenservice moet ik vervolgens bellen? Google? KPN? HTC? Zeg het maar.
Dit voelt niet goed.
Rick
Anderhalf uur later: nog steeds geen contact met google server. Tja, wat te doen?
Rick
Dag twee, zittend naast een HTC Desire HD in coma.
Een superdeluxe smartphone die na de officële HTC gingerbread update volkomen leeg is, en weigert de weg te vinden naar de eerste de beste internetserver. Bellen en sms-en doet-ie wel, maar al m'n contacten zijn ook foetsie (%&$@#!!!), dus da's weer pielen met handmatige telefoonnummerinvoer vanaf een lijsie.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is als de software keer op keer overal meldt dat-ie geen contact met welke e-mailserver dan ook kan leggen?
Hoe vaak moet ik een harde reset uitvoeren voordat het ding weer tot leven komt? Helpt een harde reset tegen het niet meer kunnen vinden van internetservers?
Wat is er nog mogelijk als de harde reset niet helpt?
Carlos0_0, jij nog een idee?
PS, één ding gaat wel goed: het HTC klok/weerwidget, met correcte weersverwachting voor de komende dagen. Waarom volgen alle andere internetapplicaties niet dezelfde weg naar internet als het weerwidget?
Rick
O nee, de weerwidget houdt er ook weer mee op:
“Verbindingsfout
De verbinding is weggevallen tijdens het downloaden van weergegevens. Opnieuw proberen te downloaden?”
Ja!
Wifi straalt voluit.
Geen foutmelding meer. Synchroniseren gestopt. Naast het sync symbool de laatste updatetijd: een uur geleden. Toen was er dus even een teken van internetleven.
Oeps, opnieuw foutmelding.
Ik leg m'n mobiel weer opzij. Gelukkig spint m'n desktop rustig door en heb ik nog een good old vaste telefoonverbinding met adressenlijst. (%&$@#) (!)
Rick
Waarom wil je hem helemaal via wifi instellen stel hem gewoon via je 3G in eerst, Als je je telefoon voor eerst aan zet na een reset of iets anders dan moet je je provider instellen en dan heb je gelijk internet verbinding.
En probeer het eens op een andere wifi te doen bij iemand anders bijv.
Vanzelfsprekend, ik ga er vanuit dat 3G automatisch aanstaat, ik heb idd m'n provider (KPN) opgegeven.
Ik denk ook niet dat het aan de verbindingen ligt maar een softwareprobleem is waardoor consequent de verkeerde internetadressen worden gezocht op basis van een ingegeven Url.
Rick
Inmiddels een prettig maar langdurig contact met de HTC helpdesk. Probleem lijkt te zitten in m'n modem: Thomson Speedtouch ST 780 WL (van KPN). Wie heeft er ervaring met deze modem en Gingerbread? Morgenmiddag heb ik opnieuw contact en dan heeft de helpdesk met een techneut gesproken die waarschijnlijk iets kan zeggen over evt. bijzonderheden van de Speedtouch. Weten jullie trouwens dat de helpdesk van HTC in Engeland zit? Tel. bereikbaar via +31(0)20-715-7310
Nog een dag smartphoneloos, dus.
Rick
Maar er zit wel progressie inIk hoop dat je snel kunt gaan genieten van je mooie telefoon.
Vanmiddag de officiële systeemupdate Android 2.36.405.8 op m'n Desire HD geïnstalleerd. Flinke opgave, geeft een hoop extra synchronisatieactiviteit, batterij wordt lekker warm. Maar goed, 't is wel gelukt, lijkt het.
Heb echter nogal wat problemen:
1. Internet browsen lukt niet Melding: "De website Google is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar of permanent verplaatst…“
2. Youtube app: ”Er is een probleem opgetreden bij het verbinden met het netwerk“.
3. Swype-startmelding: ”Open of Dutch failed!“. Vervolgens geen woordvoorspelling tijdens swypen, bij gewoon typen wel woordvoorspelling maar met de engelse woordenlijst. Probleem is nu dat gewoon typen ook niet meer gaat want swype pakt automatisch steeds het best overeenkomende engelstalige woord. Swype-installatie via Market loopt vast.
4. Twitter aanmelding: ”Er is een fout opgetreden bij het aanmelden. Probeer het later opnieuw“.
5. Gmail en Google calender draait wel goed.
Wie weet wat ik moet doen?
Check signaal en gegevensbeheer: Wifi-Speedtouch-modem informatie: ”Status Verbonden, snelheid 18Mbps, Signaalsterkte Uitstekend, Beveiligd, geen problemen."
Rick