Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Kimmetje

Kimmetje

• Lid sinds 24 augustus 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2011
  • 10:45

De laatste tijd merkte ik via het programma NetSentry dat mijn internet verbruik hoger werd, terwijl ik niet veel meer deed. Toen heb ik het programma My Data Manager geïnstaleerd, daar kan ik per app zien wat veel verbruikt. Ik kwam erachter dat DCS Service een van mijn hoogste verbruiken is!! Internet zelf is het hoogst, dan DCS Service, en vervolgens pas downloads.
Ik weet niet wat deze DCS Service inhoud, dus kan ik het ook niet in de gaten houden..

Hoop dat iemand mij meer kan vertellen hierover, want ik krijg dalijk internet abo, MET datalimiet :cry:
Thx

Bewerkt (24 augustus 2011 10:45)
PR.2000

PR.2000

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 23 september 2012
  • 12:42

Ik heb hetzelfde probleem, en heb die vraag al vaak gesteld in diverse forums in binnen- en buitenland. Nog nooit een antwoord op gekregen. Niemand schijnt er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ook in de winkels niet.

Bewerkt (24 april 2013 15:35)
misterw

misterw

• Lid sinds 21 juli 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 27 september 2012
  • 10:57

Uit een draadje op tweakers:

Ik gebruik 3G WatchDog Pro en die geeft weer dat ‘DCS Service’, waaronder veel HTC apps vallen, zoveel datagebruikt.

De volgende apps staan hierbij:
Agenda-opslag
Customization Settings Provider
HTC Locatiedienst
Aandelen
Synchroniseren met aanbieder HTC
weer
Friend Stream
com.htc.provider.settings
com.htc.dcs.service.stock
Weather Provider
Peep
CUstomization Setup
Weather Agent Service
DCS Utility Service
HTC Media-uploader
Verbinden met PC
Facebook voor HTC Sense
Flickr

Wanneer ik hier op klik, opent altijd ‘Aandelen’. Deze, en bijna alle andere apps die hier bij staan, heb ik al zo ingesteld dat ze niet meer automatisch synchroniseren. Maar toch verbruikt hij minstens zo'n 35MB per dag. En aangezien ik maar 1GB datalimiet per maand heb is dat vrij veel.
Bron: - Deel 4 - Android Smartphones - GoT

Ik zou eens naar je synchronisatie instellingen gaan en alles uitzetten behalve datgene wat je echt wil. (tip: Kijk ook eens bij Google, vaak staat bijvoorbeeld online backup aan en dat helpt ook wel.)

Bewerkt (24 april 2013 15:36)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.