Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Afghano

Afghano

• Lid sinds 26 november 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 november 2011
  • 15:49

Hallo allemaal,

Graag zou ik mijn htc desire hd willen rooten en de rom CM7 erop willen zetten. Ik heb gehoord dat CM7 een stabiele rom is en dat veel functies van de telefoon het gewoon doen. Nou is mijn vraan aan jullie: kan ik mijn telefoon daarna weer unrooten? Want stel het bevalt me niet, dan zou ik wel graag terug willen naar hoe mijn telefoon eerst was.
De info heb ik van deze site:

CyanogenMod 7 for the HTC Desire HD :: V7.1.0-RC1 (26 June 2011) - CyanogenMod Forum

Ik heb nog helemaal geen ervaring met rooten enzo, dus als jullie mij hierbij ook zouden kunnen helpen, graag!

Alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 13:45)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 26 november 2011
  • 18:20

Om terug te gaan naar je stock ROM hoef je niet te unrooten.Je maakt gewoon van te voren een nandroid backup, deze zet alles terug zoals het was.Dan is ie nog niet ge-unroot, dus als je hem een keer voor reparatie moet sturen ofzo dan moet je wel een ruu draaien, dan is je root weg en is ook je telefoon helemaal leeg, zoals ie was toen je hem kreeg

Afghano

Afghano

• Lid sinds 26 november 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 26 november 2011
  • 22:43

En hoe maak ik een nandroid backup dan?En weet je misschien hoe ik het beste mijn telefoon kan rooten zodat ik cm7 erop kan zetten?

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 26 november 2011
  • 22:50

Een nandroid kan je maken nadat je hem hebt geroot, dan ga je de recovery in en laat je hem alles backuppen.Zelf maak ik altijd een kopie van deze backup en zet hem dan op me pc.Voor het flashen van een rom zet ik deze dan op me sd kaart, mocht het fout gaan kan je zo weer terug naar je vorige situatie.Rooten van een desire HD weet ik niks over, zelf heb ik een normale desire.Heb je al op xda gekeken voor een tutorial/how to om te rooten?Staat er vast wel op.Succes man, als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen.

comtech

comtech

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 29 november 2011
  • 18:17

Rooten - Eerst de Ace hack kit downloaden en uitpakken, deze is te vinden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=952352 - Vervolgens de HTC driver installeren op je pc. Die driver zit bij de Ace hack kit in de map tools > windrivers. - Na het installeren de PC rebooten (anders wordt de driver niet herkent). - Daarna de DHD met de computer verbinden in “Alleen opladen” modus en USB debugging aangezetten op de DHD (Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB foutopsporing aanvinken). - Vervolgens de Ace hack kit uitvoeren door het bestand ‘hack-ace.cmd’ uit te voeren als administrator. - Zodra de verbinding met de telefoon e.d. gecontroleerd is (en je de code uit de effen-manual hebt opgegeven) komt deze vanzelf in het hoofdmenu. In dit hoofdmenu kies je optie 1 (Hack Ace) en druk je op enter. - Nu gaat de Ace toolkit aan de slag, wat je zowel ziet in het cmd venster als ook op je DHD die bovendien meerdere keren reboot. Nergens aankomen en na 5 minuten is je DHD geroot. Dat zie in het cmd venster maar ook aan je telefoon die gewoon in zijn standaard rom zal opstarten en weer helemaal werkt met als toevoeging dus de root en nog wat dingen om straks een rom te kunnen flashen. - Test voor de zekerheid nog even of je echt root hebt door de ‘Terminal Emulator’ uit de markt te downloaden en het commando ‘su’ te typen. Als het goed is krijg je dan een verzoek om superuser rechten toe te staan en als je dat doet verschijnt in de terminal een #.

Op het tweakers forum staat deze hele mooie handleiding van gebruiker ik222
Ik heb het zelf gedaan met ubuntu (linux).
Geen geklooi met drivers gewoon de ace hack kit in een terminal uitvoeren en na 5 min is je dhd geroot.

Bewerkt (24 april 2013 13:46)
mDario

mDario

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 30 november 2011
  • 18:30

Maakt het op deze manier uit welke versie van android je er op hebt staan of moet je nog steeds eerst downgraden?

Bewerkt (24 april 2013 13:47)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.