Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

camaro74

camaro74

• Lid sinds 11 november 2012
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 11:45

Hoi allemaal, ik ben totaal nieuw met de smartphones en heb er van de week eindelijk eentje nieuw in de doos aangeschaft via Marktplaats.
Een week daarvoor had ik al een gebruikte HD aangeschaft maar die hebben ze waarschijnlijk verkloot met updaten of rooten….maar daar kom ik zo op terug.

Die nieuwe telefoon vind ik geweldig mooi! Prachtig beeld en lekker snel. Maar ik ben altijd redelijk nieuwsgierig naar nieuwe updates. Maar als ik zo de lijsten met alle bugs lees vraag ik me af waarom zou je willen updaten naar Jelly Bean of noem maar op? Is dat jelly bean zoveel sneller dan of uitgebreider…..
En wat zijn de gevaren als je wat fout doet? Kan zo'n telefoon definitief crashen?

Is het ook mogelijk om alleen de Sense versie te updaten? (origineel)

Nu even over die weigerende HD…. deze telefoon start gewoon op maar vraagt dan op een telefoon code. Die jongen wist hem niet want hij had hem ook maar gehad en kreeg hem ook niet aan de praat. (telefoon is echt eerlijk want imei is gecheckt)

Het rare is echter dat de harde reset niet werkt, volume knop indrukken heeft totaal geen effect. Hij komt niet in dat “bios” menu.
Heb hem naar een telefoonwinkel gebracht die ook simlocks verwijderen maar ook zij kregen het niet voor elkaar…
wat zou er mee gebeurt kunnen zijn dat hij niet in dat factorysettings menu komt?

bedankt alvast voor de eventuele antwoorden

groet
Marcel

Bewerkt (24 april 2013 15:50)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 12:30

Update je nieuwe telefoon naar bijv jelly bean kan helemaal niet fout gaan op zich, Als er een update beschikbaar zal je telefoon dit aangeven.
Dit verscheelt wel per telefoon HTC/samsung sinds android 4.0 ook geven ota updates dus deze worden gedownload via je wifi of 3G zonder pc nodig te hebben(tijdens herstart van je mobiel word het geïnstalleerd), Je kan dus zelf controleren bij instellingen dan over de telefoon en updates controleren of er een update is hoe dit bij LG gaat geen idee zal je wel software op je pc nodig hebben net als bij sony.

En ja waarom je zou willen updaten omdat het weer beter werkt sneller en soepeler, Er zijn allemaal fouten uitgehaald heeft nieuwe functies vaak gaat batterij ook wat langer mee dus ja waarom zou je niet updaten ?.

Verder voor de oude desire hd hij zal toch echt in dat witte scherm komen via die knoppen dat moet, Let wel op dit werkt alleen wanneer toestel volledig uit is geweest dus even batterij eruit halen erin en dan volume knop beneden en powerknop indrukken tot je in dat scherm bent.
Als je hier bent kunnen we je nog aan een ruu helpen dit is software van htc om je telefoon te herstellen naar de fabrieks instelling, Alleen het zoeken van een goeie ruu kan lastig zijn als die branded is geweest door een provider bijv dan heb je weer andere versie nummer

Wat is trouwens je nieuwe telefoon misschien handig om in je profiel ook in te vullen ?, Je had het trouwens over een lijstje met bugs die heb ik nog nooit gezien alleen maar lijstjes met nieuwe functies/verbeteringen.

camaro74

camaro74

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 13:10

Bedankt voor je reactie en je hebt helemaal gelijk….heb me profiel aangepast.
Ik heb weer een Desrie HD gekocht en daar is officieel geen update voor uitgebracht. Dus dan kom je bij de customs roms terecht.

Als je dan bij de gebruikers ervaringen kijkt zie je veel bugs met bijvoorbeeld de camera….
De telefoon werkt nu lekker vlot en soepel en grafisch vind ik het prachtig allemaal…. dus vandaar dat ik benieuwd was of er echt een uitschieter is in de voordelen van een custom rom.

Wat betreft die factorysettings bij die andere telefoon snap ik ook helemaal niks van dat het niet gaat me de volume knop.
Ook word de telefoon niet herkend bij HTC Sync omdat hij volgens mij alleen maar in de oplaad modus blijft staan en die kan ik niet aanpassen door die telefooncode….

Alle tips welkom!

groet
Marcel

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 13:33

Oke ja de desire hd is ook nooit 4.0 voor gemaakt dus is het voor custom roms een stukje lastiger om alles goed werkend te krijgen.
Als je telefoon zo goed werkt en doet wat die moet doen moet je niet aan rooten beginnen, Ik heb het ook een tijdje gedaan maar voor sommige heeft het voordelen en andere niet rooten en custom roms is meer voor mensen die echt alles met hun mobiel willen kunnen.

Verder ook raar van die andere desire hd dat die het niet doet, Ik heb ook een desire hd gehad toen die nog redelijk nieuw was en de powerknop + volume knop indrukken kwam ik in dit menu.

camaro74

camaro74

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 13:40

Ja maf he?
Kan hem gelukkig terug brengen….
En je hebt gelijk met die roms, ik vind het super mooi zo allemaal.
Was alleen nieuwsgierig of er echt een heel groot voordeel aan 4 zat.

Bedankt voor je reacties Carlos

Sybian

Sybian

• Lid sinds 07 augustus 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 13:57

Ik heb sinds kort trickdroid 4.0 draaien, ben er niet heel enthousiast over aangezien ie best traag is geworden. Wat ik wel een heel groot voordeel vind is dat de taken worden weergegeven in de agenda. Ik weet niet of dat android 4 eigen is. Iemand hier die dat weet?

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 14:53

Hoe bedoel je taken in de agenda ?

camaro74

camaro74

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 14:55

weet trouwens wel waarom ik niet in die bios kom nu….de volume knop down werkt gewoon niet.
Toestel kan wel harder maar dus niet zachter gezet worden.
En je nou net de volume down knop nodig om bij de factorysettings te komen.

Is er nog een andere mogelijkheid?
Voor de duidelijkheid ik kom dus niet de telefoon in door een toestellock…
HTCsync ziet het toestel ook niet….

Ik dacht misschien het volume knopje eraf halen en dan met een pen ofzo maar weet niet of dat knopje er zo maar af kan?

Wouter85

Wouter85

• Lid sinds 16 december 2011
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 15:17

Er is idd geen officiële update naar android 4 voor de Desire HD beschikbaar. Er zijn echter zoals reeds aangegeven tal van custom roms beschikbaar.

Jellybean is het beste wat android ooit overkomen is. Dat het niet naadloos werkt op de Desire HD is ook normaal want uiteindelijk zijn het ook gewoon maar een paar programmeur hobbyisten die er roms voor maken (niet negatief bedoeld, er zitten vaak toch goed draaiende custom roms bij), wil je android als puur besturingssysteem beoordelen moet je eigenlijk altijd vergelijken hoe het draait op een Nexus toestel, en daar loopt Jellybean als een trein.

Verder heb ik de Desire HD van een vriend van me nog geroot een paar dagen terug via de AAHK (z0rk heeft trouwens een tutorial geschreven in het Desire HD gedeelte). Dit liep helemaal gesmeerd. M'n kameraad was Sense helemaal beu en wou stock android 4. Dus na het backuppen van alles op z'n telefoon en het rooten, heb ik “AOSPX android 4.0.4 MR1” van developer “existz” geflashed op zijn Desire HD, dit is uiteraard Ice Cream Sandwich, maar itt de Jellybean custom roms voor de DHD is deze voor zover ik weet bugfree. Echt alles(camera in 720p, GPS, wifi, data, enz.) werkt perfect (getest), ook is de battery life prima en werkt de telefoon in 't algemeen veel sneller dan met die bloated Sense, eens je android 4 gewend bent wil je echt niet meer terug naar het toch vrij verouderde Gingerbread. Zoals je in mijn laatste zin kan afleiden ben ik helemaal geen fan van Sense dus zou ik zelfs geen android 4 Sense custom roms proberen.

Dus ja het kan (mits eventjes concentratie mbt het rooten / flashen) perfect, je telefoon naar android 4 omzetten, het is maar wat je zelf wilt en of je er al dan niet aan wilt beginnen.

Volume down + power knop heb je trouwens idd nodig om in de bootloader te raken.

Sybian

Sybian

• Lid sinds 07 augustus 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 11 november 2012
  • 15:24

Carlos0_0;356848
Hoe bedoel je taken in de agenda ?
De taken die ik in gmail invoer worden weergegeven in mijn agenda (net zoals je meerdere agenda's of facebook verjaardagen kan laten zien).
Ik gebruik zelf business calendar, maar ook in de standaard agenda zijn de taken zichtbaar. Ik heb lang gezocht naar deze feature in verschillende apps, maar kwam em tegen in deze rom. Vandaar dat ik me afvraag of dit android 4+ eigen is, of dat dit een feature van trickdroid is. Ik kom er gauw genoeg achter wanneer ik van rom wissel, maar daar heb ik momenteel de tijd niet echt voor.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.