Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Marcellus

Marcellus

• Lid sinds 24 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 24 november 2012
  • 21:58

Goede avond peeps!

Een soortgelijke kwestie als de mijne heb ik (helaas) niet kunnen vinden op het forum, vandaar dat ik graag de hulp van de experts in roep.

Het geval is het volgende; Ik heb een nieuw toestel gekregen, waarna ik deze graag cadeau wil doe aan een ander.
Ik heb deze destijds gekocht via Marktplaats en ontdekte al snel dat het toestel geroot was. Nu heb alles wat nuttig was van de telefoon gehaald en via de bootloader een factory reset gedaan. Echter is het geval dat het toestel na het aanzetten op het opstartscherm van HTC blijft staan.

Nu heb ik zelf de expertise niet in huis om dit op te lossen en helaas ook te weinig verstand van bootloaders etc. Om deze reden zou ik graag gebruik maken van jullie kennis. Klopt het als ik zeg dat ik vermoedt dat de telefoon geen software kan laden? Wie o wie kan me helpen?

Gr. Marcel

———- Update van bericht ———-

Ter aanvulling; Ik heb al geprobeerd om opnieuw op te starten dmv het gebruik van de - icm Power-knopje. Batterij erin en eruit. Dit heeft helaas ook geen effect gehad.

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 24 november 2012
  • 23:55

Je had het toestel dus zo niet moeten resetten maar bootloader locken als nog niet gebeurt was en een ruu moeten draaien, Deze hersteld de originele software weer.

Marcellus

Marcellus

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 25 november 2012
  • 00:19

Dank je wel voor je snelle reactie. Misschien had ik het even moeten vermelden, maar ik ben een leek op dit gebied. Ik heb geprobeerd op te zoeken wat een ruu is en wat het doet en wat ik hierin kan doen, maar tevergeefs.
Kun je het nader toelichten?

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 25 november 2012
  • 12:47

Een ruu is de herstel software van htc je sluit je telefoon aan op de pc en download deze installatie, Dit is een exe file die je opent dus werkt niet op een apple of linux en hier krijg je een setup die je een beetje doorloopt.
Hij ziet je telefoon en dan stuurt die de software naar je telefoon om hem te herstellen, Je moet hem wel in fastboot modus hebben dus dat witte scherm met die letters.

ritchie72

ritchie72

• Lid sinds 15 oktober 2012
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 12:48

Waar vind ik die RUU, want ik heb sinds net hetzelfde probleem.
Ik heb geprobeerd de telefoon te rooten, volgens http://www.youtube.com/watch?v=zY8TFZ2Owk0 Het ging niet goed bij Clockwork Mod Recovery. Nu blijft de telefoon in het HTC scherm hangen, ik kan wel in het scherm komen d.m.v. Volume Up/Down + Power, maar daar kan ik niks doen.

Bewerkt (24 april 2013 15:55)
Marcellus

Marcellus

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 20:13

Allen bedankt voor de nuttige antwoorden, het is me nu wel een stuk duidelijker geworden. Zoals gezegd, iemand enig idee waar ik de ruu voor mijn Desire HD vandaan kan halen? Ook mijn telefoon blijft hangen in het opstartscherm. Ik kan echter niet in het scherm komen d.m.v. Volume Up/down + Power.

———- Update van bericht ———-

Ook heb ik nog een probleem; De pc herkent de telefoon niet meer, wanneer deze aangesloten is via USB. Ik kan het verkeerd zien, maar ik heb nu op geen enkele manier access tot mijn telefoon. Iemand suggesties?

camaro74

camaro74

• Lid sinds 11 november 2012
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 28 november 2012
  • 20:27

Wat betreft de RUU …. Multiupload.nl - upload your files to multiple file hosting sites!

en je moet de USB stand wel op PC zetten bij de instellingen, standaard staat hij op alleen opladen

succes!

Carlos0_0

Carlos0_0

• Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 29 november 2012
  • 12:48

camaro74;361903
Wat betreft de RUU …. Multiupload.nl - upload your files to multiple file hosting sites!

en je moet de USB stand wel op PC zetten bij de instellingen, standaard staat hij op alleen opladen

succes!

Dit werkt al niet meer hij moet tegenwoordig in fastboot modus staan dat witte scherm dus.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.