Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

paul_k

paul_k

• Lid sinds 27 mei 2009
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 29 november 2010
  • 08:45

Hee allen,
Ik vind de desire Z een prachtig ding, maar ik heb moeite met bluetooth. Als ik het aanzet staat het toestel zowat een minuut te proberen BT aan te zetten, en dat lukt niet. Probeer ik het dan nog eens, is na nog een minuut BT zowaar aan.
Echter, als ik BT aan heb staan wordt de Z binnen de kortste keren ongelofelijk traag. Menu's wisselen heel sloom, programma's moeten aangemoedigd worden om te starten en meer van dat. Dit fenomeen verdwijnt onmiddellijk als ik BT weer uitzet.

Hebben meer mensen hier last van, of zou ik met mijn Z terug moeten omdat dit een hardware probleem is?

Alvast bedankt voor feedback!

Bewerkt (29 november 2010 08:45)
paul_k

paul_k

• Lid sinds 27 mei 2009
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 1 december 2010
  • 19:26

Op advies van de leverancier (PDAshop.nl) de telefoon eens hard gereset. De zaak opnieuw geïnstalleerd (de backup van HTCSense is erg goed), en nu eens zien of dat wat heeft opgeleverd…

Bewerkt (1 december 2010 19:26)
paul_k

paul_k

• Lid sinds 27 mei 2009
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 08:57

Gisteravond de hard reset uitgevoerd. Ik moet zeggen dat de backup-optie van HTC sense ongelofelijk prettig is, na de reset en het herconfigureren van 3G en Wifi werd een hoop geïnstalleerd spul automatisch teruggezet. Petje af, HTC. Tot nu toe heb ik geen problemen meer met bluetooth. Uit- en weer aanzetten gaat lekker vlot, de telefoon blijft goed (snel) reageren op alles wat ik ermee wil doen. Misschien is dit dus een tip voor mensen die ook last hebben van Desire-traagheid. Ik houd de zaak wel in de gaten, want het is pas een halve dag. Maar zover ziet het er goed uit.

Bewerkt (2 december 2010 08:57)
spannow

spannow

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 13:02

Dag Paul

Ik herken het probleem zoals jij omschrijft. De eerste keren dat ik de desire z aan de parrot ck3100 wilde koppelen duurde het enorm lang voordat bluetooth aanging. Verder werd het toestel ook enorm traag. Net alsof het scherm niet meer op je aanraking reageerd.
Na een tijdje disconnect het toestel ook vanzelf van de carkit. Ik dacht dat deze problemen kwamen doordat ik nog geen update van de firmware van de parrot heb gedaan.
Dit zal ik eerdaags eens uitvoeren.

Verder heb ik ook nog geen hard reset gedaan, maar ga dit denk ik nog wel proberen, al lijkt de bluetooth optie al wel beter te reageren. Ik moet nog even kijken hoe ik die htc backup maak.

Bewerkt (3 december 2010 13:02)
paul_k

paul_k

• Lid sinds 27 mei 2009
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 07:51

Goeiemorgen Spannow,

Heel jammer voor je, maar ik ben wel “opgelucht” dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Ik denk niet dat de hard reset een blijvende oplossing is: de telefoon is alweer langzaam aan het worden. Snap er geen toeter van, want zogauw ik bluetooth uitzet is de Z weer snel.
Gisteravond heb ik de telefoon even herstart, dat leek te helpen, maar helaas, te vroeg gejuichd.:eek:

Erg vreemd, dit effect. Zelfs de oude G1, die op zich al niet te snel was, had hier nooit problemen mee.

Ben benieuwd of je firmware-update iets gaat opleveren!

Bewerkt (6 december 2010 07:51)
spannow

spannow

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 14:40

Vandaag heb ik nogmaals de desire z bluetooth functionaliteit getest.

• Bluetooth uit en aan doen zonder carkit of ander bluetooth apparaat in de buurt, gaat prima: alles reageert vlot
  • Bluetooth aan met de carkit koppelen, problemen zoals hierboven beschreven: traag en disconnect na korte periode.

Zojuist de carkit firmware geupdate en zowaar
  • Bluetooth aan met nieuwe carkit firmware, alles werkt prima, carkit koppelt niet ineens los en telefoon blijft snel.

Het lijkt er dus op dat onze bluetooth problemen door compabiliteit met bepaalde bluetooth apparaten/protocollen veroorzaakt wordt!

Misschien een optie om ook even uit te proberen of de bluetooth het goed doet zonder andere bluetooth apparaten in de buurt en slecht als je hem koppelt of andere bluetooth apparaten in de buurt.
Voor mij is voorlopig mijn probleem opgelost.

Bewerkt (6 december 2010 14:40)
paul_k

paul_k

• Lid sinds 27 mei 2009
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 17:27

Hee, da's interessant. Ik zal eens zien of ik dezelfde effecten kan bereiken. Vanmiddag na het tanken startte ik de auto, en ondanks dat BT op de Z aanstond kon de GPS (is ook mijn handsfree set) de telefoon niet vinden, terwijl dat bij het vertrek van het werk wel lukte…
Dank je voor deze tip!

Bewerkt (6 december 2010 17:27)
spannow

spannow

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 14 december 2010
  • 00:33

En, al verbetering. Bij mij gaat het nog steeds goed.

Bewerkt (14 december 2010 00:33)
paul_k

paul_k

• Lid sinds 27 mei 2009
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 14 december 2010
  • 07:36

Hoi spannow,

Ik heb een manier gevonden waarop het eigenlijk altijd goed gaat. Ik moet de telefoon elke drie of vier dagen echt uitzetten en weer opstarten, dan blijft BT het goed doen, en ook de reactiesnelheid van het scherm e.d. blijft dan in orde. Ik merk het meteen als ik een dag “te laat” ben met de reboot, want dan wordt alles weer sloom. Ik blijf het raar vinden, maar ik ben wel opgelucht dat het op deze manier goed te doen is. Opstarten van de telefoon met dat fastboot stelt echt niks voor.

Ik heb bij Garmin gezocht naar een upgrade voor de BT firmware van mijn navigatie-ding, maar die is er niet. De laatste werd een tijd terug automatisch geïnstalleerd, dat zou dus goed moeten zijn.

Als ik het zo blijf doen, is amper moeite, dan ben ik tevreden.

Bewerkt (14 december 2010 07:36)
nicolas3006

nicolas3006

• Lid sinds 13 maart 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 19:10

Hallo allemaal,

Ik herken de problemen!

Feit is dat de Desire Z een ongelooflijk toestel is. Het is een hemel van verschil met mijn vorige HTC toestellen onder Windows.

Echter heb ik tevens een ernstig probleem gehad met de Bluetooth verbinding. Toen ik het toestel kocht, was de verbinding met mijn carkit onmiddellijk gebeurd. Lekker handig en super makkelijk.

2 maanden heb ik zonder problemen kunnen bellen … tot plots. Zonder verwittiging plots geen verbinding meer in de carkit. Niemand die wist waarom. Was het de telefoon of de carkit? Ik heb een nieuwe Saab 9.5, laatste model, met alle toeters en bellen. Er is een ingenieur van Saab komen kijken en ze hebben een update geïnstalleerd. Het probleem was opgelost.

Tot op een dag de verbinding terug niet werkte …

De enige oplossing was een hard reset. Alles opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw werkte het … een paar dagen.

Opnieuw een hard reset moeten doen. En stuk voor stuk de apps herinstalleren. Nu werkt alles terug normaal. Ik vermoed dat het probleem ligt bij sommige apps. Zo had ik een app geïnstalleerd van Battery Life. Ongeveer een dag na installatie begonnen de problemen. Nu heb ik het niet meer geïnstalleerd en alles werkt naar behoren.

Mijn conclusie:het ligt niet aan de randapparatuur maar aan het toestel zelf en de wisselwerking met sommige apps. Alleen is niet uit te maken met welke apps het probleem zich voordoet en met welke niet.

Anderzijds is het een prachtig toestel met deze ene kleine narigheid.

Bewerkt (13 maart 2011 19:10)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.