Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

enk7

enk7

• Lid sinds 01 januari 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 21:46

Hallo,

Ik heb sinds kort een HTC Desire Z en een T-Mobile abonnement.
Nu heb ik een hele slechte ontvangst. Ik krijg de volgende meldingen: plaats sim kaart (terwijl er een sim kaart van T-Mobile in de gsm zit) en geen bereik, alleen noodoproepen.
Ik heb de sim kaart bij T-Mobile al omgeruild voor een nieuwe, maar dit gaf geen verbetering en ook is de HTC Desire Z al 2 keer omgeruild voor een nieuw toestel en ook dit gaf geen verbetering. Dus volgens mij ligt het niet aan de HTC Desire Z en denk ik dat de “fout” bij T-mobile ligt.
Zijn er er meer mensen met een HTC Desire Z en een T-Mobile abonnement, die deze problemen ook hebben?

Bewerkt (7 januari 2011 21:46)
Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 429
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 22:46

Als ik het zo lees is dit inderdaad een probleem bij T. 2 vtelefoons die dezelfde error geven en geen andere mensen die hoort klagen hierover…. neu ligt aan T mobile

Sent from my HTC Desire Z, using Tapatalk.

Bewerkt (7 januari 2011 22:46)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2011
  • 17:54

Ik heb desire z en t-mobile woon in Gelderland en heb nergens problemen mee.

Bewerkt (8 januari 2011 17:54)
remco252

remco252

• Lid sinds 11 januari 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 22:08

@enk7 - sinds kort heb ik ook de HTC Desire Z in combinatie met een T-Mobile abonnement met web ‘n walk.
Deze geeft nu ook elke dag, meerdere keren de melding geen verbinding (no service) of plaats de SIM kaart terwijl deze in het toestel zit.
Door het toestel te herstarten krijg ik weer verbinding met T-Mobile! Het ligt volgens mij dus niet aan T-Mobile aangezien ik wel verbinding heb nadat ik het toestel opnieuw het opgestart. (tijdens m’n 2 weken durende prepaid periode had ik hier geen last van)

Bij de volgende instellingen houd mijn toestel het tot nu toe al twee hele dagen vol; wifi uitschakelen en mobiele netwerken-network mode op GSM only. Volgens mij ligt het probleem dus ergens bij de network mode die veranderd tussen GSM en WCDMA, kan dit??

Bewerkt (11 januari 2011 22:08)
enk7

enk7

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2011
  • 16:22

@remc0252 - ik heb sinds afgelopen zaterdag de 3e nieuwe simkaart van t-mobile, en tot nu toe gaat het goed.
Ik hoop dat door de nieuwe sim kaart de problemen nu opgelost zijn. Dus ik vermoed niet dat het probleem bij de netwerk mode ligt.

Bewerkt (12 januari 2011 16:22)
remco252

remco252

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 09:32

@enk7 - volgens mij bevatten SIM kaarten enkel informatie over het netwerk en zijn daar (bijna) geen verschillen tussen. Dus dat het daaraan ligt betwijfel ik, verder hoeveel SIM kaarten zou ik dan ook wel niet moeten proberen? Gaf T-Mobile aan dat het probleem aan de SIM kaart kan/kon liggen of niet? (kan ik eventueel nieuwe SIM kaart aanvragen met het ‘dingetje’ extra zodat het wel werkt) Alvast bedankt!

Bewerkt (13 januari 2011 09:32)
zeeforel

zeeforel

• Lid sinds 23 maart 2009
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 13:27

@Enk7. Ik krijg gewoon de kriebels als ik je probleem lees. Is vrijwel hetzelfde als mij is overkomen met mijn G1 bij T-mobile nu ongeveer 1,5 jaar geleden. Heeft me heel veel tijd gekost!! Vele simkaartjes gehad (ook prepaid) van bereidwillige shop en zelfs een hele nieuwe G1, maar uiteindelijk, denk ik, dat het vooral gelegen heeft aan het brakke T-Mobile netwerk destijds op de plaats waar ik meestal ben (Bijlmer). Dat is nu beter.

Succes!! (Ik leef met je mee…)

Een stukje geschiedenis via mijn personal Twitter-archief:

Al een uur geen data access op mijn G1. Hoe kan dat nou? Iemand anders ook last? Al een paar maal uit/aan gezet.#g16:09 PM Mar 19th, 2009via web

Mijn g1 begint toch wel beetje raar te doen. Bellen lukt niet soms. Dan uit/aan zetten. 3G valt zomaar weg en komt niet meer terug. Kaput?
Toestel blijft maar op “connecting” staan. Wel UMTS verbinding. Vreemd. Kapot? #g16:10 PM Mar 19th, 2009 via web

Heb me g1 net weer opgehaald na 3e maal reparatie. Vanavond en morgen maar weer testen. Kiertje achterplaat zit er overigens nog in…Tue Apr 28 2009 15:46:01 (W. Europe Daylight Time) via web

Probleem met mijn g1 bleek helaas toch nog niet verholpen (na 3 maal reparatie!). Vrijdag krijg ik een nieuwe via T-mobile aftersales.Wed Apr 29 2009 11:42:36 (W. Europe Daylight Time) via web

Zit nu met pre-paid simkaart in g1 als laatste poging van t-mobile om mijn g1 online te houden. Dit simkaart zou van andere fabriek zijn…5:46 PM May 6th, 2009 via twidroid

…dan simkaart bij abo. Voorlopig lijkt het te werken.#g15:48 PM May 6th, 2009 via twidroid

Telefoon kan het toch niet zijn? Men heeft net mijn connectie met T-mobile netwerk in TM systeem verbroken / aangezet en nog het probleem…4:05 PM May 6th, 2009 via web

Wordt gek van die G1..of die sim kaart, of die T-mobile systemen of het netwerk.. Wat is het dat mijn verbinding steeds doet wegvallen?4:03 PM May 6th, 2009 via web
Heb sinds vanochtend een splinternieuwe G1 uit coulance via T-mobile shop. Ook nieuwe SIM-kaart na eerste complete uitval signaal…1:43 PM May 6th, 2009 via web

Test: wie van de g1 gebruikers (via t-mobile) heeft wel eens last van uitval (data + telefoonverkeer) waarna noodzaak uit/aan toestel? #g12:43 PM May 15th, 2009 via web

Bewerkt (13 januari 2011 13:27)
enk7

enk7

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 17:33

remco252;80963
@enk7 - volgens mij bevatten SIM kaarten enkel informatie over het netwerk en zijn daar (bijna) geen verschillen tussen. Dus dat het daaraan ligt betwijfel ik, verder hoeveel SIM kaarten zou ik dan ook wel niet moeten proberen? Gaf T-Mobile aan dat het probleem aan de SIM kaart kan/kon liggen of niet? (kan ik eventueel nieuwe SIM kaart aanvragen met het ‘dingetje’ extra zodat het wel werkt) Alvast bedankt!
@remco252 - T-Mobile kon niet met zekerheid zeggen of het aan de simkaart lag, maar omdat dit mijn 3e HTC Desire Z is (binnen 2 weken) kon het bijna niet aan het toestel liggen, en de 3e simkaart doet het (tot nu toe) dus wel goed.

Bewerkt (13 januari 2011 17:33)
remco252

remco252

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 21:03

@enk7 - het is niet zo dat ik geen gebruik kan maken van het 2- en 3G netwerk ook heb ik gewoon verbinding met T-Mobile! Valt de verbinding echter weg dan wordt er niet opnieuw contact gezocht waardoor ik het toestel moet herstarten. Dus netwerk is er - en toestel ondersteunt het -> dus er moet ergens iets zitten waardoor de verbinding niet opnieuw wordt hersteld!! Maar ligt dit aan de SIM kaart/T-Mobile/Telefoon/Software??

Bewerkt (13 januari 2011 21:03)
Hendrik

Hendrik

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2011
  • 23:25

Hallo,
ik heb vorige week vrijdag een HTC Desire Z icm een T-mobile abo aangeschaft en zit helaas met exact hetzelfde probleem,
wel gewoon verbinding met 3g + tmobile maar zodra hij even wegvalt doet de Desire Z geen pogingen meer om opnieuw contact te maken.
de enige manier om weer contact te krijgen is opnieuw opstarten, maar dat is natuurlijk geen doen.. (minimaal 4x per dag opnieuw opstarten omdat er staat: -Geen sim in telefoon -Alleen noodoproepen -geen bereik.
Ik hoop dat er iemand een paar verlossende wijze woorden kan spreken….

Bewerkt (18 januari 2011 23:25)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.