Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

MarcelM

MarcelM

• Lid sinds 28 januari 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 12:11

Nieuwe HTC Desire Z vertoont dezelfde problemen met mijn simkaart. Nu contact gehad met de helpdesk dat er 2 type simkaarten zijn. Bij 1 type komen deze problemen voor bij enkele telefoontoestellen.

Ik krijg nu een nieuwe simkaart, maar het probleem is wel dat ze bij het opsturen niet kunnen zeggen van welke fabrikant de simkaar komt….

Zo kunnen we natuurlijk nog wel even bezig blijven.

Bewerkt (4 februari 2011 12:11)
chunyinxd

chunyinxd

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 00:45

ik heb dit probleem ook ik heb de toestel al 2 weken
ik moet helaas deze 2 weken alleen maar opnieuw moeten starten voor de verbinding

Bewerkt (7 februari 2011 00:45)
jneroni

jneroni

• Lid sinds 16 maart 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 15:16

Hey ik had eerst hetzelfde probleem met mijn HTC desire Z. Had naar T-mobile gebeld, werd me verteld dat ik 3 voorbeeldmomenten waarbij het bereik wegviel moest opschrijven die binnen 3 dagen vielen, met precies de handeling die ik op dat moment deed en de lokatie waar ik me bevond. Maar aangezien het bereik ineens weg was terwijl ik het vaak niet in de gaten had ( ik kijk niet de hele dag naar de telefoon) en pas terug kwam als ik de telefoon opnieuw opstartte, leek mij dit een beetje onzinnig. Ik ben daarom langs de T-mobile winkel gegaan (al heb ik mijn abbo afgesloten bij phonehouse) op een moment dat het bereik weg was. Ik werd goed geholpen. De werknemer heeft in mijn telefoon naar allerlei instellingen gekeken en kwam tot de conclusie dat het aan de simkaart moest liggen, aangezien ik met mijn vodafone abbo nergens last van had in deze HTC. Ik kreeg ter plekke een nieuwe simkaart, een 3FF simkaart, dat is een micro simkaart (wordt vooral voor de iphone gebruikt). Hij zei dat die simkaarten sterker waren. Sindsdien werkt ie perfect. Ik heb het meteen op mn werk uitgeprobeerd door naar de fietsenkelder te lopen, daar viel het bereik weg, maar zodra ik weer buiten kwam maakte hij gewoon weer contact!
Dus enige oplossing: laat ze in de winkel zien wat het probleem is, dan wordt het als het goed is ter plekke opgelost.

Bewerkt (16 maart 2011 15:16)
fruppel

fruppel

• Lid sinds 14 januari 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2011
  • 02:05

aaah ik heb precies hetzelfde! Op zich wel fijn om te horen dan meer mensen met dit probleem kampen. Ik heb de helpdesk gebeld en kreeg te horen dat ik moest testen of het aan de telefoon of aan de sim-kaart lag. 2 dagen geruild met een huisgenoot: mijn sim in haar telefoon geen enkel probleem en mijn sim in de hare ook niet! dus het is echt een match tussen simkaart en telefoon waar iets mis mee is! Superraar! wat is dat dan voor andere soort simkaart waar geen problemen mee zijn, volgens MarcelM?

Bewerkt (17 maart 2011 02:05)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2011
  • 08:26

Dat ligt niet aan de telefoon hoor maar aan tmobile daar mee heb je gewoon vaak slecht bereik haha, Sorry moest effe maar iedereen op me werk heb er problemen mee die het heeft overal zelfs als ze in utreg lopen op centraal kunnen ze niet eens internetten enzo.

Bewerkt (25 maart 2011 08:26)
marcelratering

marcelratering

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 april 2011
  • 08:18

Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe HTC incredible s.
Wat ik heb gedaan om het op te lossen was de simkaart in een andere simlock vrije telefoon gestopt. Daar heb ik de sim pincode eraf gehaald die standaard op een nieuwe simkaart zit.
Terug in de HTC en hij werkt meteen prima.

hopelijk hebben jullie er wat aan, het is het proberen waard.

Bewerkt (13 april 2011 08:18)
jochemn

jochemn

• Lid sinds 10 mei 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2011
  • 12:43

Micro sim, was bij mij de oplossing
Ik had ook dit probleem, bleef maar verbinding verliezen waarna ik moest restarten. Het ging al beter met instelling alleen gsm ( instellingen -> draadloos en netwerken->mobiele netwerken -> Netwerk modus -> alleen gsm) Dat scheelt ook veel in stroom verbruik, je doet langer met een batterij, maar je mobiele internet is langzamer, geen probleem als er wifi in de buurt is.

Maar de echte oplossing was een nieuwe Micro sim bestellen. De micro sim kan je bij de klantenservice bestellen, ook voor Ben gebruikers. Je gebruikt gewoon het grote deel van deze nieuwe sim kaart, alles was ermee verholpen in mijn geval.

Hoop dat iemand er iets aan heeft, succes!

Bewerkt (10 mei 2011 12:43)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.