Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

fruppel

fruppel

• Lid sinds 14 januari 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 10:35

Hallo!

Ik heb zojuist een gloednieuwe HTC Desire Z binnen en ben er heel blij mee! Mijn data abonnement gaat echter pas in in maart. tot die tijd heb ik nu mijn oude sim-kaart (van een andere provider en zonder internetbundel) erin gestopt. Ik ben alleen een beetje bang dat ik straks ineens hele hoge kosten heb door toch ongemerkt internetgebruik. hoe kan ik dit voorkomen?
en, is het bijvoorbeeld nu wel mogelijk om in mijn eigen huis (zonder extra kosten) gebruik te maken van mij internet, of in wifi-hotspots? en hoe moet ik dat dan doen?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Bewerkt (14 januari 2011 10:35)
rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 12:30

Ja datkan met wlan/wifi. Koop een prepaykaartje van vodafone en doe daar dan internatbl
ox op,dat is niet duur en behoorlijk snel.

Bewerkt (14 januari 2011 12:30)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 14:30

Menu instellingen draadloos en netwerken - mobiele netwerken - netwerkmodus - die alleen op gsm zetten.
Uiteraard als je wifi aanzet kan je thuis en elders wel gebruik maken van het draadloze netwerk.

Bewerkt (14 januari 2011 14:30)
fruppel

fruppel

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 14:57

ok, dat is gelukt. maar @ rephaia: ik bedoelde eigenlijk: kan ik ook gratis internet (van mij thuis) gebruiken met de telfort abo- simkaart die ik er nu nog in heb zitten (van mijn oude telefoon dus)?
ben een beetje bang dat als ik iets doe, voor het zeker te weten, ik straks met een hele hoge rekening zit. kunnen jullie me ook precies uitleggen hoe ik dan dat wifi van mn eigen huis moet inschakelen? (sorry ben echt een leek, dus snap er vrij weinig van allemaal)

Bewerkt (14 januari 2011 14:57)
DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 15:07

Zodra Wifi actief is betaal je niks, en gebruik je internet van de provider die je thuis hebt.
Dus als jij voor je PC thuis noem maar wat Ziggo, KPN, Tele2, etc hebt dan heb jij internet op je mobiel via die provider en dus zijn er geen extra kosten aan verbonden, ook niet op je mobiel.

Ben je ergens anders bijvoorbeeld, in de stad of gewoon bij iemand thuis, dan betaal je het data verkeer, dus internet via je mobiel en dan moet je dus opletten want dan betaal je wel via je mobiel. Of je moet daar het zelfde hebben en ook via Wifi verbinding hebben dan kost het je weer niks.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is…

DeBewonder..

Bewerkt (14 januari 2011 15:07)
fruppel

fruppel

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 15:11

thanks voor de reactie!
En betekent dat dan dat ik telkens als ik de stad in ga iets moet uitschakelen op mijn telefoon en weer in schakelen als ik thuis/ergens waar free wifi is, ben? en hoe gaat dat inschakelen eigenlijk precies?

Bewerkt (14 januari 2011 15:11)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 22:08

Je kan het wifi widget op je home scherm zetten, daarmee kan je wifi in en uitschakelen.
Als je het constant aan laat staan vreet batterij want dan blijft hij maar scannen naar een open netwerk.

of via menu - instellingen draadloos en netwerken - wifi aan of uitvinken.

Als je eenmaal thuis en elders een keer de wifi aan hebt gehad zal hij indien wifi aanstaat zelf weer
verbinden als hij de verbinding kent.

Zolang netwerk modus op alleen gsm staat kan hij op geen andere manier dan wifi verbinding maken met
internet. Mms berichten kun je dan ook niet downloaden weet niet of je die vaak krijgt maar dan weet je
waar dat aan ligt.

Bewerkt (14 januari 2011 22:08)
DeBewoner

DeBewoner

• Lid sinds 29 december 2010
  • Berichten 1097
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 23:56

Denk niet dat die dat bedoelt, de Wifi uitschakelen (verbeter me als ik het fout heb)
Ik denk dat die bedoelt dat als hij in de stad is en dus Wifi niet beschikbaar is hoe hij die data verkeer kan uitschakelen zodat die geen onkosten heeft.

Dat is bij instellingen voor verbindingen te doen, hoe precies bij jouw device weet ik niet ben er niet bekend mee, maar staat zeker in de handleiding.

gr

Falcon

Bewerkt (14 januari 2011 23:56)
Jacco_vdP

Jacco_vdP

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2011
  • 23:08

Ik neem aan dat het precies hetzelfde werkt als bij mij HTC Desire HD. Instellingen > Draadloos en netwerken > Wi-Fi aanvinken en Gegevensverbinding uitschakelen.

Bewerkt (17 januari 2011 23:08)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.