Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

steven_liesenborgs

steven_liesenborgs

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2012
  • 22:58

Hallo,
ga het thema van de bijgevoegde link installeren maar er staat dat je het best de laatste radio (en dan verwijzen ze naar een link) download en installeert nu voor ik iets installeer wil ik wete wat dit doet. dus wat is het nut van deze radio the updaten? Nu staat er ook bij deze Radio:

Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19: Download
MD5 Check Sum:7E378981B009C34E2815DE1519F52B3F - From T_MOBLIE OTA 2.16.531.5 NEW RADIO POSTED 10/21/11Originally Posted by gee one

Dus er staat t-mobile :s maar ik heb geen t-mobile maar gewoon de stock htc desire z (niet gelinkt met een provider ofzo) (ik ben mobile viking) als ik update wat veranderd er dan door die t-mobile enzo?

IK zou enkel maar updaten omdat ze zeggen op het forum (LINK) dat de batterij dan beter meegaat.

LINK: G2 Slim v1.5 – OTA 2.16.531.5 NO BLOAT!! - xda-developers
(en hoe moet ik men htc dan updaten want er staan verschillende manieren hiervan op internet en ze zeggen allemaal ook 1 ding -> dat het gevaarlijk is voor een brick)

steven

Bewerkt (24 april 2013 14:00)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 5 januari 2012
  • 23:25

Ik heb bovenstaande radio wel geflashed en ik moet zeggen batterij gaat lang mee,
savonds heb ik nog zo rond de 50% en voorheen was hij leeg.

De radio regelt dus batterij, ontvangst etc….. nu zou die t-mobile dus voor clienten het beste zijn de t-mobile als provider hebben. Radio's moet je gewoon uitproberen, zoals ook in de topic aanstaat gegeven. Heb er verschillende geprobeerd en nog geen brick.

Je kan de radio gewoon downloaden naam indien nodig veranderen in PC10IMG.zip
op je sdcard en dan opstarten in hboot
en hij vind hem vanzelf. Daarna wel bestand weer verwijderen.

Als een radio bij een bepaalde rom word aangeraden moet je dat wel doen.

Zoals je in mijn handtekening kan lezen draai ik nu deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1401560 tot nu toe echt een super rom.
En je hoeft niet van radio te veranderen, maar ieder zijn eige keuze en smaak.

Voorheen flashte ik iedere 2 weken wel een rom of radio, maar deze laat ik
voorlopig even staan. Geen fc's en snel.

steven_liesenborgs

steven_liesenborgs

• Lid sinds 13 april 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 00:33

bedankt voor de snelle reactienu is het wel dat ik belg ben en daardoor niet t-mobile kan verkrijgen maar als ik deze radio installeer dan kan ik nog bellen,internet 3g enzo met mijn mobile vikings kaart of niet? en ik kan ook nog terug naar een lagere radio gaan? en moet ik ook niet eerst dan een backup van mijn standaard maken?
(ja wil gewoon een beetje meer weten)
ps: normaal zal ik morgen de nederlandstalige tut om te downgraden posten

niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2012
  • 06:58

http://www.androidworld.nl/forum/rooten-custom-roms-updates/8297-waarom-zou-ik-een-nieuwe-radio-flashen.html

Heb het niet goed gezegt denk ik, als je de radio van t-mobile erop zet.
Betekent niet dat je dat je dan problemen krijgt omdat jij geen t-mobile hebt.
Als een telefoon trage verbinging heeft, of batterij loopt leeg dan word radio aangepast.
Voor iedere telefoon werkt het anders er is niemand die jou kan zeggen
welke voor jou het beste zal werken.
Radio's kun je blijven flashen omhoog omlaag geen enkel probleem.
Vandaar dat je er gewoon een paar uit zult moet proberen.

Zogauw je van rom gaat wisselen, en de makers erbij zetten welke radio zou ik dat wel doen.
Je kan uiteraard is de rom zo flashen
en afwachten of alles goed loopt maar meestal staat het er niet voor niks bij.

Welke radio versie heb je nu?

Hier nog de tekst uit de wiki.
Radio is een breed begrip, hierin te onderscheiden een hardware- en een softwarematige radio.

Radio hardware; verschillende telefoonmodellen hebben soms feitelijk verschillende hardware die verbinding maakt met het mobiele netwerk. Dat is de reden waarom je op bepaalde netwerken met ‘sommige’ toestellen GEEN 3G kunt krijgen, of geen roaming. Het maakt niet uit welke software je radio flash, de hardware is- en blijft verkeerd.

Radio software; dit is de software tussen het mobieltje en de ‘hardware’. Het controleert de hardware op basis van wat je wilt doen. Er wordt bij de radio software vaak veel onderscheid gemaakt, het ene softwarestuk is beter / slechter levensduur voor de batterij, de verbindingssterkte kan beter of slechter zijn, geluidskwaliteit kan erg verschillen en ga zo maar door. Het flashen Flashen van een telefoon betekent niets anders dan software vanuit een bron, vaak je pc, over te zetten naar het geheugen van de telefoon. De term Flashen stamt nog uit de tijd dat geheugenchips gebruikt werden die je middels een bepaalde manier van aanroepen kon voorzien van programmatuur. Bij normaal gebruik hoef je niets te flashen, dit wordt over het algemeen alleen gebruikt bij aanpassingen in het systeem, zoals het installeren van custom ROMs.
Read more…

radio software vereist geen harde reset, dit kun je installeren en gebruiken.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.