Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

dennisberg

dennisberg

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2013
  • 17:57

Hallo iedereen,

Ben nu ongeveer twee jaar in bezit van een HTC Desire Z. Ik vind het een prima toestel en vind de huidige toestelen niet zo heel bijzonder (tenzij je de hoofdprijs betaald). Momenteel zit ik eraan te denken om een tijdje SIM only te nemen. Dit is goedkoper en geeft mij in de tussentijd de gelegenheid om goed rond te kijken. Het bespaarde geld zou ik kunnen gebruiken voor een nieuw toestel.

Ik zit alleen met twee vragen:
1. Ik zit bij Vodafone dus mijn toestel is dan branded als dat zo heet? Ik kan dan niet zomaar andere providers nemen heb ik begrepen kan ik dit unlocken?
2. Na twee jaar trouwe dienst en amper een kras op het beeldscherm wordt hij soms wel wat traag. Is dit op te lossen? Of is dit gewoon de telefoon die langzaam ermee stopt?

Bij voorbaat dank!

Dennis

ps: Ik heb dus een HTC Desire Z van Vodafone en alle updates die beschikbaar waren geinstalleerd: Android versie 2.3.3 met HTC Sense 2.1

Bewerkt (21 mei 2013 13:58)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2013
  • 18:20

Vraag 1: Dat je bij vodafone zit wil niet betekenen dat je toestel branded is, dit kan je onder andere door de cid nummer zien door een app te downloaden uit de market en vaak zie je het aan opstarten van toestel al dat je een provider logo voorbij ziet komen enzo.
Branded heeft niks te maken dat je er geen ander kaartje van provider in kan doen dat heet een simlock, als je telefoon simlock heeft is je provider je verplicht als je aanvraagt gratis de code te geven om hem simlock vrij te maken.

Vraag2: Dit valt niet helemaal op te lossen misschien helpt het eens om hem te schonen oude sms/whatsapp berichten weg en apps weg gooien die je niet meer gebruikt of een fabrieksinstelling, want ik neem aan dat al die smsjes/whatapp en alles van 2 jaar niet meer nodig zijn en redelijk wat apps troep hebben achter gelaten.(Het is net als windows die kan je ook geen 2 jaar zo snel laten draaien als de 1ste keer dat die opgestart is zonder haar op te schonen)
Optie 2 is om hem te rooten en een custom rom erop te draaien deze werken voor sommige personen beter, ik heb er geen verbetering in gemerkt ook niet met accu duur toen ik one x had de originele rom werkte zelfs beter maar goed.

dennisberg

dennisberg

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2013
  • 19:28

Ok, bedankt voor je erg snelle reactie!

Ik denk dat ik komend weekend dan maar me telefoon even ga opschonen en dan resetten zodat alles “vers” is. Dat rooten hoorde ik een vriend van mij ook over. Maar die zei eigenlijk precies hetzelfde als jouw dus denk niet dat ik dat ga doen gezien de (minimale) meerwaarde en de tijd die het mij kost.

Bij het opstarten krijg ik een Vodafone logo te zien ik zal wel even uitzoeken hoe dit precies zit. Want het lijkt me dat je na voldoen van je contract dat het toestel van jouw is en dus recht hebt op die code.

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6283
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 12 maart 2013
  • 20:17

Pas aub de titel aan (Bericht bewerken - Meer opties) want dat het over een HTC Desire Z gaat weten gezien in welk forum het staat.
Het is de bedoeling dat je een titel gebruikt die jouw vraag het best omschrijft.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2013
  • 08:57

dennisberg;389695
Ok, bedankt voor je erg snelle reactie!

Ik denk dat ik komend weekend dan maar me telefoon even ga opschonen en dan resetten zodat alles “vers” is. Dat rooten hoorde ik een vriend van mij ook over. Maar die zei eigenlijk precies hetzelfde als jouw dus denk niet dat ik dat ga doen gezien de (minimale) meerwaarde en de tijd die het mij kost.

Bij het opstarten krijg ik een Vodafone logo te zien ik zal wel even uitzoeken hoe dit precies zit. Want het lijkt me dat je na voldoen van je contract dat het toestel van jouw is en dus recht hebt op die code.

Dan is die dus sowieso branded maar goed dit is geen probleem heeft alleen impact op updates van android die trager kunnen komen, en aangezien dit toestel geen updates meer ontvang geen probleem
Ook al heb je het toestel een jaar van de 2 jaar abbo moet de provider je als nog de code geven, dus of effe langs de winkel gaan of vodafone effe bellen of ze hem naar je toe emailen.

Bewerkt (21 mei 2013 13:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren