Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

justin416

justin416

• Lid sinds 27 november 2010
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 08:46

Beste mensen,

Ik keek rond op XDA, zoekende naar een Gingerbread ROM en kwam de Oxygen v2.0 RC1 tegen: Oxygen v2.0-RC1 (Cleanest, fastest ROM on the block *GINGERBREAD*) - xda-developers

Goede reacties heb ik hierover gelezen dus ben best geintresseerd.

Het enige wat mij nog aan het denken zet is hetvolgende:

De ROM is +- 55 mb groot, maar na het flashen houd je maar 110 mb geheugen vrij (Is door iemand aangegeven als reactie in de betreffende XDA topic.
Hierop antwoordde maker van de rom AdamG hetvolende:

(Hier zijn de vragen van de vrager)

Adam why Isn't included
1) Apps 2 sd (if i have ext3)
2) 3g connection on/off widget
3) Rom is very small! (55mb), why free memory is 110mb after first run? =/

(Hier de antwoorden van AdamG)
-snip-
Answering your questions in order,

1. Apps2SD works fine here, it has support for EXT2/3/4 so I'm not sure why it didn't mount for you.

2. That widget is part of CyanogenMod, if you want it submit a feature request via the issue tracker and if it attracts an interest, I will look into it

3. Get the N1Table HBOOT and fix your A2SD, it will show 198MB free on first boot then.

Stap 3 begrijp ik niet. Get the N1Table HBOOT, wat houdt dit precies in?
En fix your A2SD wordt er verteld, hoe kan ik A2SD fixen? Gewoon een partitie maken?

Gr, Justin

Bewerkt (21 december 2010 08:46)
mark

mark

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 10:22

Heb je al op google gekeken? En op XDA? Met een beetje zoeken kun je alles vinden over de N1table wat je maar wilt weten…

In het kort: de partitie table van je telefoon is gebaseerd op Sense. De systeem partitie neemt dus veel ruimte in waardoor er weinig op data overblijft. Je hebt dus weinig ruimte om apps te installeren. De n1table is de partitie tabel van de Nexus One. Een AOSP is veel kleiner dan Sense, neemt dus minder ruimte in op /system en er is dus meer ruimte op /data om apps te installeren. That's all.
Om de N1table te flashen, moet je S-OFF zijn. Daarna kun je de partitie table aanpassen door de N1table HBOOT te flashen. Maar, dit heb ik al eerder gezegd, ik raad het je alleen aan als je AOSP roms gebruikt. Wissel je regelmatig tussen Sense en niet-Sense roms, dan moet je steeds de partitie tabel aanpassen met alle risicos van dien.

Als je een EXT partitie hebt wordt daar automatisch gebruik van gemaakt en heb je dus niets aan je N1table. Dus als je die hebt, kun je het beste je EXT verwijderen of A2SD uitschakelen (hoe dat dan ook zou moeten).

Bewerkt (21 december 2010 10:22)
eduits

eduits

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 13:47

Je kan heel er makkelijk met AmonRa de SDCard partitioneren!
Tijdens dit proces kan je er voor kiezen om je ext en swap op 0 te zetten, en de rest fat32.

Hierkan je een iso downloaden om je toestel s-off te krijgen, en je kan hier verschillende patitie tabellen images downloaden en flashen.
Ik heb zelf de N1 Table gekozen, en daarna op mij sdcard ext en swap op 0 gezet.

Let wel op de waarschuwingen die gegeven worden op: http://alpharev.nl/

Erik

Bewerkt (21 december 2010 13:47)
mark

mark

• Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 14:47

eduits;71944
Je kan heel er makkelijk met AmonRa de SDCard partitioneren!
Tijdens dit proces kan je er voor kiezen om je ext en swap op 0 te zetten, en de rest fat32.

Hierkan je een iso downloaden om je toestel s-off te krijgen, en je kan hier verschillende patitie tabellen images downloaden en flashen.
Ik heb zelf de N1 Table gekozen, en daarna op mij sdcard ext en swap op 0 gezet.

Let wel op de waarschuwingen die gegeven worden op: AlphaRev 1.5

Erik

Erik, volgens mij haal je wat zaken door elkaar/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Het partitioneren van je SD kaart met Amon Ra, daar heb je geen S-OFF voor nodig.

Bewerkt (21 december 2010 14:47)
eduits

eduits

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 16:42

dat zeg ik toch ook niet ;-)

Bewerkt (21 december 2010 16:42)
mark

mark

• Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 16:59

eduits;72031
dat zeg ik toch ook niet ;-)

Idd, excuses! Had het een beetje vluchtig gelezen./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (21 december 2010 16:59)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.