Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

zipgo

zipgo

• Lid sinds 28 december 2010
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 28 december 2010
  • 22:16

ik heb een htc desire met een engelstalige rom erop, en ik zou graag en nederlandse erop willen zetten.
nu heb ik een how to gevonden (http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/4285-nederlandse-uitleg-om-een-custom-rom-op-je-htc-desire-te-installeren.html) maar dat werkt niet (of ik doe iets fout), als ik mijn desire opstart in de recovery mode dan kont er zo'n rode driehoek op het scherm. als ik dan op de computer recovery-windows.bat aanklik komt er heel even een cmd-schermpje en veder gebeurt er niets.
weet iemand wat ik fout doe??
ik heb een thc desire, een computer met windows xp en 7

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bewerkt (28 december 2010 22:16)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 28 december 2010
  • 22:31

Het is mij niet helemaal duidelijk. Heb je de originele HTC ROM erop of draai je een custom ROM?

Groeten…

Bewerkt (28 december 2010 22:31)
zipgo

zipgo

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 28 december 2010
  • 23:04

naar mijn weten is het een custom ROM (zonder htc sense)
de vorige eigenaar heeft volgens mij deze ROM erop gezet (kon niet wachten op de update naar froyo 2.2?).

Bewerkt (28 december 2010 23:04)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 29 december 2010
  • 21:22

In de handleiding lees ik dat je dit (recovery-windows.bat) moet doen als Administrator. Ik neem aan dat je dat doet?

Verder heb ik geen idee behalve helemaal opnieuw te beginnen.

Groeten…

Bewerkt (29 december 2010 21:22)
zipgo

zipgo

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 30 december 2010
  • 14:59

Kwabbernoot;74696
Verder heb ik geen idee behalve helemaal opnieuw te beginnen..

Opnieuw beginnen vanaf waar?

En hoe weet ik dat er root op zit?(ja, het is een tweedehansje, maar niet met htc sense, niet de orginelecrom lijkt mij)

Enig idee of je ook nog bepaalde drivers nodig hebt?

Bewerkt (30 december 2010 14:59)
dennissmit

dennissmit

• Lid sinds 07 augustus 2009
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 30 december 2010
  • 16:02

Je kunt SU (Super User) installeren, deze is te downloaden in de Market. Als deze app installeert en volledig werkt heb je ROOT./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

zipgo;74912
Opnieuw beginnen vanaf waar?

En hoe weet ik dat er root op zit?(ja, het is een tweedehansje, maar niet met htc sense, niet de orginelecrom lijkt mij)

Enig idee of je ook nog bepaalde drivers nodig hebt?

Bewerkt (30 december 2010 16:02)
zipgo

zipgo

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 30 december 2010
  • 16:19

dennissmit;74946
Je kunt SU (Super User) installeren, deze is te downloaden in de Market. Als deze app installeert en volledig werkt heb je ROOT./cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Ik hen b het geprobeert te downloaden maar ik kan alleen maar kiezen uit bijwerken, en geeft dan een foutmelding.
Betekend dit dat ik geen root heb?

Bewerkt (30 december 2010 16:19)
dennissmit

dennissmit

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 30 december 2010
  • 17:00

Ik denk dat jij wel root hebt aangezien je een custom rom draait en SU al geïnstalleerd staat op je telefoon (vandaar dat bijwerken).
De foutmelding kan komen door een fout in de app. Je kunt proberen de app te verwijderen en deze opnieuw te installeren.

Wat betreft over die foutmelding in de recovery zou ik ook niet weten. Maar ik heb een vergelijkbaar iets gehad mijn mijn HTC Magic, hier moest ik een nieuwe recovery op plaatsen.

Je zou kunnen proberen om je toestel op te starten en hem opnieuw te rooten met Unrevoked3 recovery reflash tool, deze plaatst een nieuwe recovery image van ClockworkMod. Ik weet alleen niet of het mogelijk is te rooten als je in principe al root hebt ??

Als je dit gaat doen goed lezen op de Unrevoked website wat je moet doen, het is niet moeilijk maar het moet wel goed !!!
Vooral eerst de aangepaste Hboot drivers installeren voor Windows, anders komt je tijdens het flashen van je recovery in de problemen.

(DIT IS UITERAARD OP EIGEN RISICO !!!!)

Daarna kun je een Nandroid back-up uitvoeren, dit hoeft niet maar is wel makkelijk als je ooit terug wil naar de ROM versie die je nu draait.

Verder staan er genoeg howto's in het forum over hoe je een rom flashed of een nandroid back-up uit moet voeren.

Succes/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (30 december 2010 17:00)
zipgo

zipgo

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 30 december 2010
  • 22:36

dennissmit;74970
Wat betreft over die foutmelding in de recovery zou ik ook niet weten. Maar ik heb een vergelijkbaar iets gehad mijn mijn HTC Magic, hier moest ik een nieuwe recovery op plaatsen.

Je zou kunnen proberen om je toestel op te starten en hem opnieuw te rooten met Unrevoked3 recovery reflash tool, deze plaatst een nieuwe recovery image van ClockworkMod. Ik weet alleen niet of het mogelijk is te rooten als je in principe al root hebt ??

Als je dit gaat doen goed lezen op de Unrevoked website wat je moet doen, het is niet moeilijk maar het moet wel goed !!!
Vooral eerst de aangepaste Hboot drivers installeren voor Windows, anders komt je tijdens het flashen van je recovery in de problemen.

(DIT IS UITERAARD OP EIGEN RISICO !!!!)

Succes/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

zitten er nog extra ricico's als je opnieuw root?
of is het zo “hij doet het” of “hij blijft zoals nu”?

is het zo dat je bij linux geen Hboot drivers nodig hebt?
bij het installeren van de windows driers gaf hij wel een soort foutmelding dat het een analoge diver was (ofzo) maar installerde hem wel goed (op een andere computer geen foumelding maar het werkt ook niet).

Bewerkt (30 december 2010 22:36)
dennissmit

dennissmit

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 30 december 2010
  • 22:53

Of er risico's verbonden zijn aan het opnieuw rooten weet ik niet, dat zit eigenlijk altijd wel aan rooten.

Die Hboot driver is speciaal voor de Unrevoked3 recovery reflash tool Deze moet zijn geïnstalleerd, anders werkt de tool niet.

De bedoeling is dat je de Desire aansluit via USB en dan de telefoon boot in het Hboot menu.
Nu zie je dat er een uitroepteken staat in het Windows apparaat beheer, hier moet je nu het uitgepakte zip bestand met de Hboot driver installeren. Nu ben je klaar om de One Click Unrevoked3 recovery reflash tool toe te passen

Kijk ik weet dat het normaal bij een standaard gerootte Desire gewoon werkt, maar die van jou heeft al root en ik weet niet of dat werkt.

Bewerkt (30 december 2010 22:53)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.