Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 13:49

zipgo;75738
ik kom inderdaat in de recovery nadat ik volume omhoog + power knop indruk.
nu kom ik in een zwart scherm met blauwe letters, met de volgende tekst:

reboot systeem now
apply sdcard:update.zip
wipe data/factory reset
wipe cache partion

en weet iemand nu hoe ik er een andere rom erop miet zetten?
en wat ik moet wipe?

Je zou eerst een Wipe data/factory reset kunnen doen en de wipe cache partition…
Met een factory reset is er misschien de mogelijkheid dat je telefoon weer op kan starten en je via usb een andere ROM op de SD kan zetten en dan vanuit hier (wat je hebt beschreven hierboven) de ROM die je wil gebruiken flashen.

Bewerkt (2 januari 2011 13:49)
zipgo

zipgo

• Lid sinds 28 december 2010
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 17:09

Ik kan de rom gewoon via android op mijn sd kaartje zetten, maar hoe moet ik hem dam installen?

Bewerkt (2 januari 2011 17:09)
zipgo

zipgo

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 17:25

Sander M;75743
Dit is volgens mij gewoon een standaard HTC recovery. Denk niet dat je een andere rom erop kan zetten vanuit dit.

Maar weet iemand hoe ik er dam een andere rom op moet zetten?
Hij is ooit geroot want ik draai nirt meer de orginele rom met htc sense.
Weet iemand hoe ik een andere rom mort installeren?

Bewerkt (2 januari 2011 17:25)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 22:00

zipgo;75823
Ik kan de rom gewoon via android op mijn sd kaartje zetten, maar hoe moet ik hem dam installen?

Als het goed is moet je nu via dezelfde manier in je recovery komen (volume down en powerknop indrukken) Je moet even wachten tot je fastboot geladen is dan met je volumedown naar recovery en kort op de powerknop drukken… dan start hij naar x seconden recovery op en dan “install zip from SDcard”. de rest wijst denk ik vanzelf, dwz je laat recovery lopen tot hij klaar is met de zip uitpakken en installeren, denk dat dat ongeveer tussen 3 en 5 minuten duurt… daarna… reboot system now en dan zou je gekozen ROM geinstalleerd/geflashed moeten zijn.

Bewerkt (2 januari 2011 22:00)
zipgo

zipgo

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 22:20

Alleen install from sd cart staat niet in het rijtje.
Volgens iemand anders is het ook de standaar recoveyr menu waar je niets aan de rom kan veranderen, maar of dat klopt?

Bewerkt (2 januari 2011 22:20)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 22:27

Ah… Install from sdcard heb je er niet instaan… standaard recovery zou kunnen dat weet ik niet… maar zou dat dan niet betekenen dat het toestel NIET geroot is?
Het wipen… had je dat al geprobeerd… fabrieksreset? Misschien dat je je telefoon dan in elk geval weer gewoon kan gebruiken?

Bewerkt (2 januari 2011 22:27)
zipgo

zipgo

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 22:32

Ik zou hem terug kunnen zetten naar de fabrieks instellingen maar wat schiet ik er mee op?
ik blijf dan, neem ik aan, met de huidige engelstalige rom zonder camera enz. zitten.
Hij moet ooit geroot zijn (ik hen geen idee hoe) want er zit niet meer de htc rom met sense op. ( lmaar hoe er een ander rom op moet?)

Bewerkt (2 januari 2011 22:32)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2011
  • 22:39

Hmmm, daar heb je wel gelijk in denk ik, je zal idd de Engelstalige ROM wel behouden en of de camera het dan doet durf ik je niet te zeggen, je zou het kunnen proberen maar een andere ROM eropzetten…? Ik ben bang dat ik geen andere oplossingen heb, hopelijk zijn er Desire gebruikers die een oplossing hebben hoe je op een andere manier een ROM kunt installeren, je zou natuurlijk ook XDA eens kunnen raadplegen, tis wel in het Engels maar misschien dat ze je daar beter en sneller kunnen helpen.

Bewerkt (2 januari 2011 22:39)
ARNO076

ARNO076

• Lid sinds 05 februari 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 15:37

Ik weet niet of het al gelukt is maar er staat ergens op dit forum een tutorial voor beginners hoe te rooten en een custom rom te installeren voor beginners. Daar staat alles stap voor stap uitgelegd. Kan dan niet meer fout gaan.

Bewerkt (11 januari 2011 15:37)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.