Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rutgerhoorn-194

rutgerhoorn-194

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 18 april 2011
  • 20:28

Hallo!

Ik was benieuwd naar wat anderen op dit moment de fijnste gingerbread rom voor hun Desire vinden, en vooral waarom.

Ik gebruik nu zelf Redux. Bevalt me erg goed. Het is de meest stabiele en gebruiksvriendelijke rom voor mij momenteel.
Het is niet de allersnelste, maar daar ondervind ik in het dagelijks gebruik totaal geen hinder van. Batterijverbruik ben ik ook over te spreken!

ps. Ik ben vast niet compleet geweest in het aantal roms waar je uit kunt kiezen in de poll. Als iemand suggesties heeft voor meer/andere gingerbread roms probeer ik ze erbij te zetten, al weet ik niet of me dat lukt.

Bewerkt (18 april 2011 20:28)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 18 april 2011
  • 21:17

Ik gebruik MIUI D2EXT X-PART

MIUI is redelijk tot erg stabiel en verschrikkelijk snel!
Je moet wel een beetje van het “X”Phone uiterlijk houden (als je hier niet van houdt zijn er legio launchers die je kunt gebruiken om een ander uitelijk te krijgen, dus zo erg is het ook niet).

Wat batterijverbruik… tja, hangt er denk ik helemaal vanaf wat je ermee doet en hoeveel je ermee doet, ik ben in elk geval tevreden over de duur dat ik mijn Desire'tje kan gebruiken.

Het is van oorsprong een Chinese ROM die ondertussen al is vertaald in minimaal 12 talen, dit is incl. Chinees en Engels en uiteraard is Nederlands ook één van de vertalingen.
Elke week op vrijdag is er een update, er valt over te twisten of deze elke week positief is, maar ik heb nog niet echt gehad dat het een nutteloze update was… elke week, en zelfs elke dag wel, verbeteringen voor de ROM (aangepaste strings) en voor de talen.
Dus ja… Ik ga voor MIUI!

Bewerkt (18 april 2011 21:17)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 18 april 2011
  • 23:56

CyanogenMod is helemaal lekker voor mij. Snel, lange batterijduur en ook goed gesupport.

Bewerkt (18 april 2011 23:56)
booze

booze

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 151
  • Reputatie 0
  • 19 april 2011
  • 09:02

Voorlopig draai ik ook op Miui. Mooie, snelle Rom en tot nu toe(2weken) nog geen buggies gehad wat ik wel had met bv Gingervillain en Oxygen gingerbread. Maar ze hebben allemaal wel wat leuke extra's.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (19 april 2011 09:02)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 20 april 2011
  • 08:25

Zie mijn handtekening. Voor mij de beste rom. Makkelijk updaten. Ruim 90 mb meer telefoon geheugen(maar door de ext is dit niet vol te krijgen) met evenveel apps in vergelijk met de stock rom. Alles werkt en geen spontaan reboten en/of fc's. Ik bijna alle roms gehad.

Bewerkt (20 april 2011 08:25)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 20 april 2011
  • 10:47

hehe zo zie je maar weer hoe persoonlijk de voorkeuren voor een ROM zijn van iedereen ^^

Bewerkt (20 april 2011 10:47)
booze

booze

• Lid sinds 16 juli 2010
  • Berichten 151
  • Reputatie 0
  • 20 april 2011
  • 11:11

Dat Rom-flashen begint een beetje een verslaving te worden. Elke x weer updaten of kijken naar een nog betere Rom. Pfff. Soms mis ik mijn pocketline Swing haha

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (20 april 2011 11:11)
JacoA

JacoA

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 31
  • Reputatie 0
  • 20 april 2011
  • 16:52

Persoonlijk vind ik de widgets van HTC toch erg fijn om mee te werken. Ik heb deze functies nog niet gezien in de market voor stock… (als ik me vergis, hoor ik het graag ;-)
Vandaar ook de keuze voor de GingerSense InsertCoin ROM van Baadnewz. Werkt erg fijn en is erg in ontwikkeling. Ik gebruik de A2SD+ versie en heb daarom voldoende ruimte.

Er zitten wat leuke gadgets op, zoals stock lockscreen en TV animations, en de ROM is zeer stabiel en snel.

Van mij mag deze ook bij het lijstje worden toegevoegd :-P

Bewerkt (20 april 2011 16:52)
TopGear63

TopGear63

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 23 april 2011
  • 14:18

Ik ben ook een Sense liefhebber, mijn rom: Cool AceS, apart van de camcorder doet alles het, erg snel en stabielmet de Sense van Desire/Incredible S (2.1)

Bewerkt (23 april 2011 14:18)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 25 april 2011
  • 17:47

Ik ben altijd helemaal weg geweest van CyanogenMod.
Maar sinds CM7 werd ik strontziek van alle bugs en vastlopers ondanks dat ik hem meerdere malen afgewisseld heb met andere roms. Ik zit nu weer op de laatste Modaco Rom. En die is perfect. Staat overigens niet in je poll dus ik heb niet gestemd. Waar ik op dit moment in ieder geval niet op zou stemmen is Cyanogenmod en Gingervillain. Ik probeer het wel weer als 8 uit komt.

Bewerkt (25 april 2011 17:47)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.