Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

punt

punt

• Lid sinds 19 februari 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 12:20

Ik heb sinds een paar dagen Cyanogenmod 7 op mijn Desire draaien met Amon-ra en tot gister draaide hij perfect. Gister ochtend, even nadat ik hem uit de lader haalde had ik van het een op het andere moment alleen nog maar witte strepen op een zwarte achtergrond op mijn telefoon. Het lijkt of het scherm kapot is of een schermkabeltje niet goed zit oid, maar ik kan me niet voorstellen dat dat kan gebeuren zonder te laten vallen ofzo. Het ene moment kon ik alles nog doen, en toen ik hem 5 minuten later weer uit de standby stand haalde zag ik alleen nog maar die verticale witte strepen. Deze strepen zijn er vanaf het begin, ook in bootloader etc. Ik heb tegelijk met het flashen naar CM7 ook een partitie gemaakt op mijn sd en gebruik sindsdien Simple2EXT, maar hier kan het niks mee te maken hebben, TOCH?
Nou ben ik wel verzekerd, maar ik ben bang dat als ik hem opstuur en ze erachter komen dat ik custom software draai dat ze daar moeilijk over gaan doen. Is er een manier om hem terug te zetten naar de standaard ROM zonder mijn telefoon te gebruiken? Of zijn er nog suggesties om te achterhalen of het een hardware of software probleem is? Weet iemand bijvoorbeeld of/hoe ik mijn telefoon vanaf mijn laptop kan besturen zonder het gebruik van het scherm van de telefoon?
De touchfunctie doet het nog wel, ik kan bijvoorbeeld de slide naar rechtsdoen nadat hij uit standby komt (hoor ik aan het geluid) en ik zie dat de lijnen veranderen terwijl hij opstart, of als ik iets doe met mn scherm.

Hier is een link van een foto van het fenomeen:
http://dl.dropbox.com/u/13976378/P1050923.JPG

Wie kan mij helpen? Hulp wordt zeer gewaardeerd!!

Bewerkt (26 april 2011 12:20)
Dray

Dray

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 13:10

en een reboot verhelp het probleem ook niet?

Als je je telefoon terug wilt zetten naar de fabieksinstellingen kun je een RUU proberen.
( Official HTC Desire RUU ROMS and OTA Update urls - xda-developers )

Bewerkt (26 april 2011 13:10)
punt

punt

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 13:24

Nee reboot heb ik uiteraard al meerdere malen geprobeerd. En een RUU zou een goede oplossing zijn, maar ik kan vanaf dat ik hem opstart niks zien behalve de strepen zoals op de afbeelding. Het lijkt erop dat mijn het systeem nog wel gewoon werkt, ik kan alleen niet zien wat ik doe. Het zou dus mooi zijn als ik op de een of andere manier via mijn pc de recovery van mijn telefoon kan bedienen (via USB) zonder het gebruik van de telefoon. Ik kan wel op de gok met de trackpad proberen om hem te flashen, maar dan heb ik alsnog geen zekerheid of het flashen (unflashen?) is gelukt omdat ik dit op geen enkele wijze kan controleren, voor zover ik weet.

Bewerkt (26 april 2011 13:24)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 14:56

Een ruu draait ook via je pc.
Even de ruu downloaden en draaien, je hoeft alleen je telefoon aan te hebben.
Als je een instelling nodig hebt ofzo kan je aan me vragen waar die zit.
Mocht hij dan nog opstarten met die strepen dan kan je hem tenminste laten repareren want dan kunnen ze de custom ROM toch niet meer zien.

Bewerkt (26 april 2011 14:56)
punt

punt

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 22:47

Ok ik heb de RUU toegepast! Heel erg bedankt voor de info! Het was heel makkelijk! Aansluiten, RUU aanklikken, paar keer op “ok” en klaar is kees. Is er een manier om te controleren of het echt gelukt is, en dat hij geUNroot is?
Nogmaals bedankt voor de info, ik ga gelijk de verzekering bellen dat ze m op kunnen halen

Bewerkt (26 april 2011 22:47)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 22:51

Dus het was geen kapot scherm?
Om te kijken of hij standaard is kijk, of superuser tussen je apps staat
Staat hij er NIET meer tussen dan is het goed en ben je dus geunroot.

Bewerkt (26 april 2011 22:51)
punt

punt

• Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 26 april 2011
  • 22:58

Oh nee het is wel degelijk het scherm. Ik zie vanaf gister ochtend alleen nog maar die gekke strepen. Ik heb dus alles zonder het beeld van de telefoon gedaan. Volgens het installatiebestand van de RUU (dus op mn pc) is het gelukt en staat de standaard software er weer op. Ook hoor ik het HTC deuntje tijdens het opstarten weer. Dus ik neem aan dat hij weer stock is. Maar hoe kan ik dit via de PC checken?
Je hulp wordt onwijs gewaardeerd, RSDF430!!

Bewerkt (26 april 2011 22:58)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.