Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Kodiak

Kodiak

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 16:09

Hoi,

in het bezit van een Desire met Android 2.2 Ik heb geen mobiel internet abonnement dus maak veel gebruik van wifi. Sinds enige tijd werkt wifi op m'n werk niet meer. Dacht ik. Gisteren met de trein geweest maar daar bleek het gratis internet ook niet te werken.

Probleem is als volgt: Wifi meldt dat er een open netwerk beschikbaar is en maakt verbinding. Er wordt keurig een IP-adres toegekend maar het lijntje blijkt vervolgens zo dood als een pier. IP-adres staat niet op statisch, beveiligingstype is open.

Zowel het ophalen van e-mail, het internetten als het refreshen van het weer lukt niet. Verbindingsfout, zo luidt de melding.

Heb al veel gezocht maar nog niets gevonden. In het engels (wifi connected but no transfer) wel veel hits, maar alle veroorzaakt door verkeerd ingestelde routers. Mijn situatie is juist andersom. De routers waarop de telefoon geen connectie maakt zijn open routers, m'n eigen router had tot voor kort juist wel een beveiliging (nee, niet op MAC adres).

Ik ben lost. Heb al een fabrieks reset uitgevoerd, maar dat heeft ook niet geholpen. Thuis werkt alles perfect, ook als ik nauwelijks bereik heb, maar op het werk of in de trein krijg ik zelfs als het bereik perfect is nog geen kilobitje binnen.

Ik ben nieuw op het forum, dus als ik huisregels overtreedt is dat niet bewust. Wijs me er gerust op.

Hoop op een oplossing!

Groeten,

Kodiak

Bewerkt (25 mei 2011 16:09)
satshow

satshow

• Lid sinds 10 september 2010
  • Berichten 1709
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 18:47

Bericht verzet naar de juiste rubriek.

Bewerkt (25 mei 2011 18:47)

Asus memopad 10
Galaxy S4
LG G4

nick_Splithof

nick_Splithof

• Lid sinds 10 februari 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 19:02

probeer “wifi fixer” eens heeft bij mij geholpen

Bewerkt (25 mei 2011 19:02)
teun180297

teun180297

• Lid sinds 13 mei 2011
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2011
  • 19:15

Knopje van automatisch verbinding maken bij open netwerk uizetten, en dan gewoon handmatig verbinding maken al geprobeerd???

Gr T

Bewerkt (25 mei 2011 19:15)
Kodiak

Kodiak

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2011
  • 07:59

nick Splithof;167465
probeer “wifi fixer” eens heeft bij mij geholpen

Hoi Nick,

heb wifi fixer geïnstalleerd. Het geeft met een klein router icoontje en een blauw verbindingsignaal aan dat de telefoon verbonden is met het netwerk. Maar geen internet, e-mail or whatever.

Kodiak

Bewerkt (26 mei 2011 07:59)
Kodiak

Kodiak

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 26 mei 2011
  • 08:03

teun180297;167474
Knopje van automatisch verbinding maken bij open netwerk uizetten, en dan gewoon handmatig verbinding maken al geprobeerd???

Gr T

Dag Teun,

nee, nog niet geprobeerd. Heb de gegevens van open netwerken niet zo bij de hand ;-) IP-range etc. Ik denk zelf ook niet dat daar het probleem zit. Thuis werkt het perfect, elders niet. En dan heb ik het over open netwerken zoals bij ons op het werk. Het werkte tot een paar weken geleden. M'n collega met een wildfire heeft geen problemen, ik wel.

Bedankt voor het meedenken.

Kodiak

Bewerkt (26 mei 2011 08:03)
Kodiak

Kodiak

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2011
  • 16:07

Even een update. Ik heb de tip van Nick geprobeerd. Wifi fixer geïnstalleerd. Dat bracht geen soulaas. Gisteren werkte (zonder aanwijsbare oorzaak!) internet ineens wel op het werk. Vandaag weer niet. Er is gewoon verbinding, de telefoon heeft een ip-adres maar eens site ophalen, ho maar.

Een vast ip-adres invoeren, een idee van Teun heb ik niet geprobeerd, aangezien ik niet weet in welke range ik dan een geldig ip-adres voor de router hier op het werk zou moeten invullen.

Ik ben op dit moment volledig lost. Heb al een paar keer de telefoon helemaal teruggezet naar fabrieksinstellingen, wifi fixer dus geïnstalleerd, vliegtuigmodus aan en weer uitgezet maar niets brengt een blijvende oplossing.

Niemand een idee?

Kodiak

Bewerkt (31 mei 2011 16:07)
duiksmurf

duiksmurf

• Lid sinds 25 april 2010
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2011
  • 07:26

Google eens op wifi android dhcp en je zult zien dat dit een bekend probleem is. Heeft iets te maken met de manier waarop bepaalde dhcp servers adressen uitdelen. Met de stock android had ik hier op mijn werk ook last van (soms wel en soms geen verbinding)

sinds ik leedroid draai is het voor mij opgelost

D.

Bewerkt (1 juni 2011 07:26)
Kodiak

Kodiak

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2011
  • 15:22

duiksmurf;171236
Google eens op wifi android dhcp en je zult zien dat dit een bekend probleem is. Heeft iets te maken met de manier waarop bepaalde dhcp servers adressen uitdelen. Met de stock android had ik hier op mijn werk ook last van (soms wel en soms geen verbinding)

sinds ik leedroid draai is het voor mij opgelost

D.

Hé duiksmurf,

dat is wat ik bedoel! Had ik nog nergens gelezen maar hangt maar net van je google zoektermen af. Ga nu eerst een statisch IP-adres proberen los te peuteren bij de helpdesk, als dat niet werkt maar eens kijken naar leedroid. De site nodigde mij nog niet meteen uit om daar studie van te maken :-(

Zijn er ook Apps die de DHCP lease kunnen beëindigen en zo het probleem oplossen?

Thanks a lot!

Kodiak

Bewerkt (1 juni 2011 15:22)
duiksmurf

duiksmurf

• Lid sinds 25 april 2010
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2011
  • 22:25

rooten en flashen is een weloverwogen besluit wat inderdaad wat voorbereiding en inlezen vraagt. staar je niet teveel blind op de site van lee(droid), gelukkig stopt ie zijn energie in de roms en niet in de website zeg maar ;-)

onderstaande info heeft mij heel goed geholpen:

http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/7749-how-root-android-2-2-zonder-downgrade.html

LeeDrOiD V2.5.0 FINAL | 28th May l Official | Sense/No Sense l FAST l STABLE - xda-developers

Pandora's PC Hints: Install LeeDroid on your HTC Desire

Succes
D.

ps statische adressen heb ik niet aan de gang gekregen, en als je in de markt zoekt zijn er zat dhcp cq network apps, bv net status, ipconfig etc

Bewerkt (1 juni 2011 22:25)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.