Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Arinelis

Arinelis

• Lid sinds 31 mei 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2011
  • 22:50

Ik dacht aan iets anders, thuis doet ie het wel en niet op werk.
De desire maakt gebruikt van wifi b/g protocol en aangezien de nieuwe standaard wifi n is heb je kans dat het gewoon ligt aan de router instellingen op je werk (of natuurlijk de router)
Wanneer dit een N router is (ingesteld op N of mixed, want N router ondersteunen over het algemeen B en G) zal het niet werken.
Ik heb het probleem gehad met een verouderd android tabletje van archos die allen b/g ondersteund

Hoop dat je eruit komt.

Bewerkt (1 juni 2011 22:50)
Kodiak

Kodiak

• Lid sinds 25 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 juni 2011
  • 11:48

Arinelis;171770
Ik dacht aan iets anders, thuis doet ie het wel en niet op werk.
De desire maakt gebruikt van wifi b/g protocol en aangezien de nieuwe standaard wifi n is heb je kans dat het gewoon ligt aan de router instellingen op je werk (of natuurlijk de router)
Wanneer dit een N router is (ingesteld op N of mixed, want N router ondersteunen over het algemeen B en G) zal het niet werken.
Ik heb het probleem gehad met een verouderd android tabletje van archos die allen b/g ondersteund

Hoop dat je eruit komt.

Hoi Arinelis,

dat verklaart nog niet dat het tot een week of zes geleden vlekkeloos werkte. Er zijn in die tijd geen andere routers geplaatst in het bedrijf. Ik denk toch dat duiksmurf gelijk heeft en zie de bevestiging in het volgende.

Vandaag gecheckt met IPconfig. Ik krijg keurig een IP-adres, Subnet Mask, Gateway en DNS adres. DHCP staat echter op 1.1.1.1 Dat kun je ook niet aanpassen als je het met een statisch adres probeert.

Ergo, de nieuwste update naar 2.2.zoveel heeft er mijns inziens voor gezorgd dat er met het verkrijgen van een DHCP adres (zeg ik het zo goed?) iets mis gaat. Met eenvoudig ingestelde routers (de 192.168.enzovoort sweexen) werkt het wel heb ik ontdekt. M'n zwager heeft zoiets, werkte afgelopen weekeinde vlekkeloos.

Kodiak

Bewerkt (6 juni 2011 11:48)
herbie68

herbie68

• Lid sinds 19 mei 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 september 2011
  • 12:54

Ik heb voor mij de oplossing gevonden bij de provider (handmatig instellen van Internet) Ik geef hieronder de oplossing zoals ik die moets uitvoeren op een Samsung Galaxy S met een abbo van T-Mobile (Ik weet dat je een HTC gebruiker bent maar waarschgnijnlijk ziujn er wel overeenkomsten en kom je hiermee toch verder)

Beetje vreemd, antwoord geven op mijn eigen vraag, in de middeleeuwen ging je voor praten met jezelf de brandstapel op, maar misschien heeft iemand anders er wat aan dus met het risico op warme voeten geef ik hier de oplossing voor mijn provider (T-Mobile)

Wanneer je een andere provider hebt vind je de te maken instellingen op de site van de provider

Vanuit het Startscherm
Kies Toepassingen
Kies Instellingen
Kies Draadloos en netwerken
Kies Mobiele netwerken
Kies Gegevensverbinding en vink deze aan
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande toegangspunten (met uitzondering van MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, Toegangspunt verwijderen
Kies de menu-toets en kies Nieuw Toegangspunt
Vervolgens de volgende gegens invullen (of juist leeg maken/laten)
Naam:Mobiel Internet
apn: internet

De volgende opties MOETEN leeg zijn:
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Scroll naar beneden.

MCC: 204
MNC:16 Let op: gebruik je een Orange-simkaart voer dan 20 in
Verificatietype: PAP
apn-type: internet

Gebruik de menu-toets
Kies Opslaan
Kies Mobiel Internet (is dit het enige toegangspunt dan wordt deze automatisch geselecteerd)
Keer terug naar het Startscherm

Bewerkt (6 september 2011 12:54)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.