Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
De instellingen van deuitgaande server moeten die van je gsm provider (hi/kpn/T-Mobile/Vodafone/tellfort/etc) zijn en niet die van ziggo. Dat is een veelgemaakte denkfout.
Dus m.a.w. emails kunnen alleen verzonden worden via de provider van het GSM toestel? Als dat inderdaad het geval is, kun je beter emails versturen via bijv. je Gmail-account?
Ja het is een heel gehannis, want als je verbind met de wifi thuis zou je weer de SMTP server van je ziggo moeten gebruiken en zodra je weer op 3G gaat weer omzetten.
Gmail biedt uitkomst
jlfme;203768
De instellingen van deuitgaande server moeten die van je gsm provider (hi/kpn/T-Mobile/Vodafone/tellfort/etc) zijn en niet die van ziggo. Dat is een veelgemaakte denkfout.
Zo te zien ben je bij ‘smtp server’ vergeten het vinkje bij “aanmelden vereist” weg te halen.
jlfme;204524
Zo te zien ben je bij ‘smtp server’ vergeten het vinkje bij “aanmelden vereist” weg te halen.
Hallo,
Ik heb nu al een half jaar een nieuw HTC desire mobiel, maar ik kan (via Ziggo) wel email ontvangen, maar niet versturen.
De volgende instellingen heb ik al van de forum afgehaald en ook geprobeerd.
https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-onderwerp/hulp-bij-e-mail/instellingen-smartphones-en-tablets/
Inkomende mailserver: pop.ziggo.nl (poort 110)
Uitgaande mailserver: smtp.ziggo.nl (poortnummer 587 en ook 465)
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole: ja
Gebruikersnaam is e-mailadres:
Wachtwoord je e-mailwachtwoord
en
Uitgaande mailserver: smtp.ziggo.nl (poortnumer 25 zonder beveiligingstype)
Al deze instellingen werken blijkbaar dus niet. Ook bij de helpdesk hebben ze me niets nieuws verteld. Ik heb de ingestelde accounts verwijderd en alle opties opnieuw geprobeerd en kan helaas nog steeds geen mail versturen.
Kan iemand mij helpen?
mvg, X