Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Probleem opgelost:
Wat heb ik gedaan:
De app.Ringdroid 2.2 geïnstalleerd, hoewel de ontwikkelaar beschrijft dat versie 2.2 AAC bestanden kan converteren, lukte dat op mijn G1 niet. Ik heb eerst het AAC bestand moeten converteren naar een MP3 en toen Ringdroid er overheen laten lopen en klaar is de ringtone. Met Ringdroid kun je trouwens elk MP3 bestand rippen en gedeeltes van een MP3-tje een ringtone van maken, een geweldige app.
ringdroid - Project Hosting on Google Code
Have fun.
Post kan gesloten worden!
Misschien was uw aac file voorzien van een drm en dan kan die niet worden omgezet.
macfreaker;14878
Misschien was uw aac file voorzien van een drm en dan kan die niet worden omgezet.
Ik heb wel eens gemerkt dat de mappen Ringtones, Notifications e.d. moeten staan in de map Android/media/audio (in de root van je SD-kaart). Scheelt weer een app downloaden.
Ippe Ziepe;14895
Ik heb wel eens gemerkt dat de mappen Ringtones, Notifications e.d. moeten staan in de map Android/media/audio (in de root van je SD-kaart). Scheelt weer een app downloaden.
Bij mij moeten ze echt “android/media/audio/notifications” en “android/media/audio/ringtones” heten, anders worden ze niet gezien. Dacht dat dat aan mijn mod zou liggen (nu FastTest 2.9) maar een collega van me met een G1 Devphone moet het ook zo doen.
Ringo installeren en je kan alles kiezen uit elke folder
wanneer je op je rooted g1 apps2sd hebt draaien en je de files in de subfolders van
/system/media/audio/ verwijderd hebt, dan worden automatisch de files in :
/sdcard/alarms/
/sdcard/notifications/
/sdcard/ringtones/
/sdcard/ui/
geraadpleegd
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een G1, mijn eerste Android ervaring en ik vind het geweldig. Nu de vraag:
Dit heb ik dus gedaan, de muziek staat er op, alleen de mappen Ringtone en notifications worden niet gezien.Gaarne hulp!