Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sabrina

Sabrina

• Lid sinds 11 maart 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2010
  • 14:33

Beste mensen,

Ik mag mijn abonnement bij Vodafone verlengen en ben derhalve op zoek naar een nieuwe telefoon, maar zie door de bomen het bos niet echt meer. Ik heb momenteel drie telefoons op het oog, maar heb géén idee welke ik het beste kan nemen. De drie telefoons zijn de volgende:
- HTC Legend;
- HTC Desire;
- Nexus One.

De HTC Legend zou ik nu waarschijnlijk al kunnen pre-orderen bij de verlenging van mijn abonnement, van de andere twee is het mij niet duidelijk wanneer ze verkrijgbaar zijn en (niet onbelangrijk) of Vodafone ze gaat verkopen.

De eisen die ik aan een telefoon stel, zijn de volgende:
- Valproof (ik ben klunzig, dus hij moet tegen een stootje kunnen);
- Ik wil mijn mail kunnen lezen zonder continu zelf naar de website van gmail te moeten;
- Goede agendafunctie (ik gebruik nu sinds kort google agenda);
- Het lezen van fora moet zonder (al te veel) problemen lukken;
- Goede alarmfunctie (ik moet meerdere malen per dag medicatie slikken);
- Het oog wil ook wat, dus een mooi, helder scherm met veel kleuren en zo (ik vond de HTC HD2 erg mooi, maar helaas geen Android).

Wat denken jullie?

Bewerkt (22 april 2013 12:18)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2010
  • 15:10

Als je valproof wilt zou ik niet gaan voor een scherm van 3,7 inch. Zoals de Nexus en Desire. En het zijn alle 3 fantastische telefoons die aan al je eisen voldoen (correct me if im wrong) en tjah…. Dan gaat het vooral op smaak he.

Nexus officieel in Nederland weet ik nog niet.
En de Desire die is vanaf begin volgende maand uit hier in de EU.
Dus die kan je 9 - 10 April wel verwachten.

Sabrina

Sabrina

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2010
  • 16:04

Gaan dergelijke toestellen zo snel kapot dan? Ik heb ‘t namelijk niet echt over meters vallen, maar meer van mijn schoot af bijvoorbeeld. Zouden die toestellen dan al kapot zijn?

Edit: Als ik te veel vraag, hoor ik ’t graag, maar zou iemand misschien de basic voor- en nadelen van de drie toestellen op een rijtje kunnen zetten? Het is mij namelijk niet echt duidelijk. Ik weet dat ik ze alledrie mooi vind, dus da's het probleem niet, maar als ‘t gaat om verdere zaken weet ik ’t niet echt.

Quinten

Quinten

• Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2010
  • 16:17

Nee dat niet hoor.
Maar hoe groter het scherm hoe mee kans je hebt op barsten he
En als jij een Desire of nexus in je broekzak heb en hij valt eruit of je loopt tegen een tafelpunt aan met je heup dan heb je bij die 2 gewoon net iets meer kans dat je scherm naar de klote gaat.

Maar ik denk niet dat het verschil zo rg groot is hoor.
Beter is dat je hem gewoon nooit laat vallen

Ik zelf ben dat niet van plan. En krijg volgende maand mijn HTC Desire binnen.
Nexus en Desire lijken veel op elkaar. Legend valt bij mij al weg omdat die gewoon minder snelheid heeft. En ja de desire is eerder officieel uit dan de nexus en de nexus
vind ik lelijker vanwege de trackbal. Voor de rest zijn ze redelijk identiek.

Ja en dan heb je op de Desire en Legend nog HTC Sence.. Dat is ook een lekker
makkelijke mooie gebruikersinterface. Maar again.. Dat is persoonlijke smaak.

Sabrina

Sabrina

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2010
  • 17:09

Dat ie minder snelheid heeft, waar merk je dat specifiek in? Tuurlijk, ik snap dat ie dan minder snel een website zal laden, maar is dat echt een hinderlijk verschil of wordt ‘t pas echt een probleem als je bijv. ook filmpjes op je telefoon wilt kijken?

Ik heb namelijk een prima werkende iPod, dus ik hoef m’n telefoon niet te gebruiken voor dergelijke multimediatoepassingen, en als dat het enige is waar de snelheid een significante rol in speelt, is 't voor mij minder relevant.

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 11 maart 2010
  • 20:10

Sabrina;14964
Dat ie minder snelheid heeft, waar merk je dat specifiek in? Tuurlijk, ik snap dat ie dan minder snel een website zal laden, maar is dat echt een hinderlijk verschil of wordt ‘t pas echt een probleem als je bijv. ook filmpjes op je telefoon wilt kijken?
Ik heb namelijk een prima werkende iPod, dus ik hoef m’n telefoon niet te gebruiken voor dergelijke multimediatoepassingen, en als dat het enige is waar de snelheid een significante rol in speelt, is 't voor mij minder relevant/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />.
Voor sommige applicaties gaat dat verschil misschien wel parten spelen. Maar ik zou toch ook niet te zwaar tillen aan deze hoor. Wat wil je eigenlijk kunnen doen met je telefoon (behalve bellen en smssen ) ?

Sabrina

Sabrina

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2010
  • 07:21

macfreaker;14981
Voor sommige applicaties gaat dat verschil misschien wel parten spelen. Maar ik zou toch ook niet te zwaar tillen aan deze hoor. Wat wil je eigenlijk kunnen doen met je telefoon (behalve bellen en smssen ) ?

Bellen en sms'en inderdaaden verder mailen, fora lezen, NS/9292ov checken, basic internet dus. Daarnaast m'n agenda bijhouden (google agenda!), alarmfunctie is wel handig, maar dat zijn eigenlijk wel de belangrijkste dingen. Mijn huidige telefoon laat het meeste ook wel toe, maar is erg langzaam, dus da's gewoon een groot nadeel.

Quinten

Quinten

• Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2010
  • 10:44

Nou dan zou ik toch zeggen in jouw geval Sabrina : Welke vind je mooier ^^
Maarja je wilde hem graag wel eens laten vallenEn de behuizing van de Legend is
steviger.

Ik zou hem zelf niet nemen maar voor jou is de legend dan toch wel de meest logische keuze in mijn ogen.

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2010
  • 10:51

Wil je vergelijken?? Benchmark is your man!

HTC Legend: designstatement van aluminium | Inleiding | Mobile | Tweakers.net

Bedoel je niet dit linkje Vortex?
Benchmark linkie

Quinten

Quinten

• Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 12 maart 2010
  • 11:52

Bedoel je niet dit linkje Vortex?
Benchmark linkie

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren