Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kurtie

kurtie

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 21:23

Hey,

Ik ben een complete Android newbie. Heb me net een Desire aangeschaft.
Voorlopig zit ik wel nog met enkele ongemakken/vragen

1. Apps
Wanneer ik een app heb open staan (zoals de browser of google maps) en ik druk op de home knop, ga ik bliksemsnel weer naar het homescreen. Wat gebeurt er met de app? Blijft deze draaien op de achtergrond of wordt deze keurig afgesloten? Indien deze blijft draaien, wat zijn dan de voor- of nadelen en hoe kan ik deze vermijden?

2. SMS
In het “berichten” app kan ik de smsjes versturen. Hij plaatst deze mooi in chat-achtige sessies. Ik ben echter nog gewoon aan de klassieke gsm structuur met een inbox, verzonden berichten, concepten, etc… Is er een mogelijkheid om dit op de desire te krijgen? Of hoe kan ik met de huidige app halfgetypte smsjes saven als concept? Dingen die bij een klassieke gsm normaal zijn schijnen me in eerste instantie niet te lukken op mijn nieuwe wonder :confused:

3. Contacten
Bij het versturen van berichten of wanneer je iemand wil bellen zoek je natuurlijk naar je contact. Bij mijn SonyEricsson stonden mooi standaardnummers ingesteld (meestal gsm) en ik hoefde enkel dit contact te selecteren. Wanneer ik dan iemand zijn ander nummer wou bellen/smsen (zoals iemand zijn vaste lijn of werk gsm) hoefde ik even naar dit nummer te scrollen. Op mijn Desire krijg ik echter alle nummers te zien en moet ik er elke keer op letten dat ik niet het verkeerde nummer selecteer. Wanneer de selectie gemaakt is voor sms zie ik trouwens enkel bovenaan de naam van het contact staan, waardoor ik zelfs niet kan checken welk nummer nu eigenlijk geselecteerd is. Hoe moet ik hier me omgaan? Iemand tips om het wat makkelijker te maken zoals op mijn klassieke gsm? Eventueel zelfs opnieuw de klassieke structuur met inbox enzo

Bedankt!

Bewerkt (22 april 2013 12:20)
IvoJanssen

IvoJanssen

• Lid sinds 25 februari 2010
  • Berichten 275
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 22:52

1. Een app zoals de browser blijft draaien als die nog wat doet (site laden oid), ook als je tijdens het laden op de home knop drukt. Als je al een tijdje niks doet met de browser gaat die in een “save-state”, de app draait dan niet meer, maar als je hem start, start die wel op met de site waar je gebleven was (is wel zo handig). Het kan dat programma's lange tijd in de achtergrond draaien, als je daar een beetje controle op wil hebben heb je programma's zoals “Taskiller” of “Advanced task manager”. Daar staan alle applicaties die “draaien” en die kun je daar sluiten.

2. Misschien is daar een app voor in de market, dit weet ik echter niet. Ik hou wel van de android chat-sms. Bij de standaard sms app heb je eigenlijk alles (ook concepten, als je sms aan t tikken bent, dan op back drukt) alleen staat het allemaal in 1 venster.

3. Bij je contacten kun je gelijk op het groene horentje (achteraan) klikken, je bent dat gelijk het “standaard” nummer. Als je dan een ander nummer nodig hebt, ga je even naar de “lijst” met nummers. Ongeveer hetzelfde als bij SonyEricsson lijkt me
Bij Sms zijn standaard alleen de 06 nummers beschikbaar, dus je hoeft iig niet bang te zijn dat je een sms gaat sturen naar een huistelefoon. Als je overigens zoekt naar een contact (eerste letter van de naam intypen bovenin de box) staat er ook een nummer bij.

kurtie

kurtie

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 10 april 2010
  • 11:03

Alvast bedankt voor de feedback!

2. SMS
Inderdaad… Hij saved het als concept!
Misschien wen ik zo nog wel aan de chat layout

3. Contacten
Dit lukt me nog niet. Hier even een voorbeeld van een contactpersoon waar ik even de nummers heb bewerktMijn contactpersonen zijn trouwens afkomstig van mijn Gmail.
Voor deze contactpersoon heb ik 2 telefoonnummers: Het ene begin met 04 (+324) en is een mobiel nummer (België) en het andere is de vaste lijn op het werk en begint met 03 (+323). Ik zie dus geen groen horentje of wat dan ookIk kan dus wel degelijk een sms versturen naar een vaste lijn wanneer ik hier het foutieve nummer kies. (Doe je dit in België word je trouwens opgebeld door een computerstem die de sms dan voorleest.)
Ik weet dus niet hoe ik het “standaardnummer” moet instellen… Of komt dit door de HTC Sense?

53

kurtie

kurtie

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 11 april 2010
  • 13:55

Help… iemand? :cry:

Rene_Slob

Rene_Slob

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 11 april 2010
  • 15:35

Je kan bij de tel favorieten widget van htc kiezen welke optie je wilt welk nummer bellen welk nummer smsen enz enz

kurtie

kurtie

• Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 11 april 2010
  • 18:04

Bij de favorieten op het 2de homescreen heb ik dit idd gevonden, maar ik kan moeilijk voor heel mijn adresboek een favoriet aanmaken. Bij diegenen waarnaar ik slechts sporadisch stuur loop ik dus nog altijd het risico om naar het verkeerde nummer te sturen

Dennis

Dennis

• Lid sinds 17 januari 2009
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 11 april 2010
  • 18:35

Dit kun je vanuit Gmail zelf instellen welk nummer mobiel en gewoon zijn

Zelf had ik eerst ook dit probleem maar naar duidelijk alles ingesteld te hebben niet meer, komt ook gedeeltelijk door de Sense interface van HTC.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren