Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pgeveraarts

pgeveraarts

• Lid sinds 12 april 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 12:15

Heb sinds een paar dagen een HTC Desire. Via WiFi had ik zeer snel toegang tot een aantal netwerken.
Het lukt me echter niet om een verbinding met het mobiel internet tot stand te brengen.
Mijn provider is Simyo, heb daar een maandbundel genomen. Heb daar ook een vraag neergelegd, zij zijn het aan het uitzoeken. Ik vrees echter dat mogelijk ook mijn telefoon problemen geeft.

Na intoetsen van “Namen toegangspunten” krijg ik namelijk steeds de melding:

“Helaas!
De toepassing Instellingen (proces com. android. settings) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.”

Inmiddels heb ik het x maal geprobeerd. Telefoon uit en aan gezet. Batterij eruit gehaald. Geen resultaat.

Kan iemand een tip geven?

Groet, Pieter

Bewerkt (22 april 2013 12:20)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 14 april 2010
  • 12:46

Misschien hier eens kijken ?

zo simpel is simyo

pgeveraarts

pgeveraarts

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 12:52

Heb ik gedaan. In eerste instantie lukte het ook e.e.a. in te vullen en had ik mail en het weer, maar geen internet. Toen ik mijn instellingen nog eens opnieuw wilde invoeren, lukte dat niet omdat ik niet voorbij de melding “ de toepassing Instellingen is onverwacht gestopt” kom.

Groet, Pieter

87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 13:12

Dit ook?:

Wanneer je de instellingen niet op je telefoon ontvangt nadat je de optie ‘Internet op je Mobiel’ hebt aangezet via ‘Gegevens & Instellingen’ op Mijn Simyo, dan sms je gratis ‘JA’ naar 1300. De instellingen worden dan alsnog verzonden.

Bij een aantal toestellen wordt bij het opslaan van de instellingen gevraagd naar een pincode; deze is standaard 0000.

Sommige mobiele telefoons kunnen alleen handmatig worden ingesteld. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice. Vergeet dan niet het mobiele nummer en merk/type van je toestel te vermelden!

pgeveraarts

pgeveraarts

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 13:23

Heb ik ook gedaan. Ik krijg dan de melding dat het helaas niet mogelijk is om op mijn toestel de instellingen te ontvangen.
Voor vragen wordt verwezen naar 1200. Dit nummer geeft alleen de melding dat je telefonisch kan opladen. Heb daarom het servicenummer van de site gebeld. Zij hebben gezegd het uit te zoeken en me terug te bellen. Dit is een aantal uren geleden.

Heb dus ook al een keer handmatig ingesteld (kon echter ook daarna geen internet ontvangen), maar kom nu niet voorbij de melding “ de toepassing Instellingen is onverwacht gestopt”.

Groet, Pieter

pgeveraarts

pgeveraarts

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 21:51

Er schijnt toch iets met de SIM kaart te zijn. Een andere Sim kaart geprobeerd. Daarmee kreeg ik niet de melding: “ de toepassing Instellingen is onverwacht gestopt”. ( deze Sim kaart geeft verder geen recht op internet). Morgen krijg ik in het kader van nummerbehoud mijn “eigen” nummer weer. Wacht dit af en ga dan weer contact met Simyo opnemen.

Groet, Pieter

Bewerkt (22 april 2013 12:21)
paulb_nl

paulb_nl

• Lid sinds 29 januari 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 17 april 2010
  • 10:53

Heb jij het ip adres 0.0.0.0 ingevuld wat ik bij simyo zie staan? Ik denk dat dat het probleem is.
Je hoeft alleen de Naam, toegangspunt en apn type: default in te vullen

Als je niet bij de lijst met Namen toegangspunten kan komen moet je de desire naar fabrieksinstellingen terugzetten.

pgeveraarts

pgeveraarts

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 19 april 2010
  • 10:14

Nadat ik een andere (vodafone) sim kaart had gebruikt was de blokkade na “Namen Toegangspunten” verdwenen. Met die andere kaart werkte internet overigens direct en goed.
Heb als ip adres nu 0.0.0.0 ingevuld. Kan wel vooraf ingestelde sites bereiken maar nog steeds niet gewoon browsen.
De helpdesk van Simyo kwam er ook niet direct uit maar zou vandaag terugbellen, ben benieuwd.
Bedankt voor alle tips.

Pieter

Narfie

Narfie

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 19 april 2010
  • 10:21

Ik had dit probleem ook op mijn HTC legend nadat ik alle APN's had verwijderd en vervolgens een nieuwe APN wilde toevoegen. Ik kreeg ook de melding:
“Helaas!
De toepassing Instellingen (proces com. android. settings) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.”

Uiteindelijk heb ik mijn hele tefeloon gereset naar de fabrieks instellingen en na een reboot moest ik alles opnieuw instellen maar de foutmelding was verdwenen.

Tip: als je alles naar fabrieks instellingen reset wordt er een backup gemaakt, maar voor de zekerheid zou ik even mijn contact gegevens extra backuppen

henkkrij

henkkrij

• Lid sinds 24 mei 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2010
  • 11:22

Ik heb ook mobiel internet van Simyo, op mijn nokia N82 werkte het prima maar op mijn HTC desire (een paar dagen oud) niet. Ik denk dat Simyo helemaal in dit geval niet zo simpel is :-) Ik heb het vermoeden dat ze er zelf niet zo goed raad me weten. Ze gaan mij terugbellen … ik ben benieuwd.

Bewerkt (22 april 2013 12:24)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren