Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

roh

roh

• Lid sinds 06 mei 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 22:06

Hoewel ik ieder vorm van verbinding met het internet (behalve wifi) heb uitgezet, vertoont mijn HTC Desire toch het roaming symbool bovenin.

link voorbeeld roaming symbool:
http://img576.imageshack.us/img576/8038/roaming.png

Enig idee wat hier aan de hand is?

Voor de goede orde; de Desire geeft wel aan, wanneer ik buiten een wifi bereik ben, dat ik geen verbinding met het internet kan maken, mocht ik dat willen.

Dus volgens mij is het allemaal wel goed uitgezet, maar blijft het symbooltje wel staan.
Toch een beetje vreemd.

iemand een idee waar dit aan ligt?

Bewerkt (22 april 2013 12:22)
pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 6 mei 2010
  • 23:46

roh;19888
Hoewel ik ieder vorm van verbinding met het internet (behalve wifi) heb uitgezet, vertoont mijn HTC Desire toch het roaming symbool bovenin.

link voorbeeld roaming symbool:
http://img576.imageshack.us/img576/8038/roaming.png

Enig idee wat hier aan de hand is?

Voor de goede orde; de Desire geeft wel aan, wanneer ik buiten een wifi bereik ben, dat ik geen verbinding met het internet kan maken, mocht ik dat willen.

Dus volgens mij is het allemaal wel goed uitgezet, maar blijft het symbooltje wel staan.
Toch een beetje vreemd.

iemand een idee waar dit aan ligt?

Staat je netwerkselectie op handmatig of automatisch?
Check dit via Instellingen –> Draadlozen & netwerkinstellingen –> Mobiele netwerken. Zet hier gegevensroaming eens uit en kijk of het icoontje weggaat.
Kijk ook even bij Mobiele providers of je wel automatisch een netwerk selecteert…

henryb

henryb

• Lid sinds 11 april 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 00:56

Ik vermoed dat je Telfort als provider hebt. Telfort ziet het KPN netwerk als roaming, dit is destijds al geweest toen men in de Telfort tijd in gebieden met slecht bereik kon terug vallen op KPN.
Op een aantal plaatsen staan kennelijk nog telfort masten want mij valt op de mijn telefoon niet overal het roaming logo weergeeft.

Ik hoop dat dit het antwoord op je vraag was.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 7 mei 2010
  • 10:34

Het symbooltje geeft aan dat je op een ander netwerk zit dan waar je op geregistreerd bent, niet alleen voor data maar ook voor normaal telefoonverkeer. Dus ook als je je data verbinding er helemaal uit gooit kun je roamen.

roh

roh

• Lid sinds 06 mei 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 7 mei 2010
  • 17:53

Bedankt voor de reacties!

@pietjep
ik heb die instellingen nogmaals nagelopen en jouw advies opgevolgd, het icoontje blijft ecther wel zichtbaar.

@henryb en Marvin
Tele2 is mijn provider, en zij gebruiken het T-mobile netwerk.
Kan het daar aan liggen?

Ik zal Tele2 eens bellen en vragen hoe het zit, heb geen zin in een onverwacht hoge rekening

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 7 mei 2010
  • 20:18

Zou heel goed kunnen, Tele2 heeft inderdaad geen eigen netwerk in NL. ALs je je toestel laat zoeken naar de beschikbare netwerken zie je waarschijnlijk drie netwerken (KPN, Vodafone en T-mobile), waarvan er 1 gemarkeerd is met een sterretje. In jouw geval zou dat dan bij T-mobile moeten staan.

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
roh

roh

• Lid sinds 06 mei 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2010
  • 10:17

@Marvin
Klopt, T-Mobile heeft het sterretje.
en wanneer ik KPN of Vodafone kies, geeft het aan dat dit niet mogelijk is.

Dus doordat ik met Tele2 op het T-mobile netwerk zit, ziet de telefoon het als roaming.

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
elserenomusic

elserenomusic

• Lid sinds 12 februari 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 19:59

Wow, nice gesprek. Heb er wat van opgestoken en ik zat met dezelfde vraag. Voor de zekerheid: als je bij Tele2 internet in je bundel hebt zitten, moet je roaming aanzetten en dan maak je a.h.w. gebruik van T-Mobile netwerk? Met de normale Tele 2 internetkosten (2,5 euro p maand)? Kost spellen downloaden etc dan niet geld? Want je gebruikt wel roaming dan…

Oke ciao!

Bewerkt (4 maart 2011 19:59)
roebroeks

roebroeks

• Lid sinds 20 juni 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2011
  • 13:52

dus je krijgt er geen rekening van? van het internet? ook al heb je roaming teken boven in je htc balk?

Bewerkt (20 juni 2011 13:52)
harmony895

harmony895

• Lid sinds 24 juni 2010
  • Berichten 339
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2011
  • 10:05

Nee geen extra kosten.

Twee dingen om te voorkomen dat je toch per ongeluk op een andere netwerk komt(b.v. Duitsland).
1- Zet je Provider handmatig vast.
2- of gebruik de app Real Roaming Alarm.
Deze onthoudt je huidig Netwerk en zodra je toch ergens anders op komt krijg je een waarschuwing of gaat in Vliegmodus.

Bewerkt (23 juni 2011 10:05)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.