Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

robertbuit

robertbuit

• Lid sinds 09 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 15:06

Hallo,

Ik heb sinds kort een HTC Desire met de standaard stock Android 2.1 update1. Nu doet pas vrij recent het probleem zich voor dat de telefoon echt ontzettend traag wordt, en soms een “lag” van enkele seconden heeft op toetsaanslagen. Ik heb even lopen googelen en via het programma “osmonitor” kwam ik er achter dat de applicatie /system/bin/mediaserver goed is voor zo ongeveer 95% van het cpu gebruik.

ik heb bijna alle applicaties die met multimedia te maken hebben al lopen un-installen, maar het probleem blijft. Ook heb ik het toestel al enkele malen opnieuw gestart..

Ken iemand dit probleem? Is hier iets aan te doen?

Groet,
Robert.

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2010
  • 15:44

Wat gebeurt er als je het genoemde process killt (“kill -9 /system/bin/mediaserver” vanuit de terminal of m.b.v. een goede taskkiller)?

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2010
  • 19:20

Heb deze verplaatst naar Desire forum !

robertbuit

robertbuit

• Lid sinds 09 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 21:15

excuus, ik wist niet dat dit Desire-specifiek was.

robertbuit

robertbuit

• Lid sinds 09 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2010
  • 21:19

Hallo Marvin, bedankt voor je reactie.

(dankzij moederdag, reageer ik onbeschoft laat.. sorry..)

Voor die Terminal optie heb ik root acces nodig?

Anyway, ik heb de applicatie met diverse “killers” omzeep geprobeerd te helpen, wat maar niet wou lukken. Uit pure ellende het ding nog maar eens een keer opgestart.. en ziedaar.. keurig rond de paar % belasting.. accu zie je nu ook niet meer leeglopen, op 100% belasting was het met een paar uurtjes gebeurt.

geen idee wat het nu geweest is, maar ben blij dat mijn Desire weer normaal loopt.

Toch heel erg bedankt voor je aangeboden hulp!

Robert.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 9 mei 2010
  • 21:55

Laat? No worries, mooi dat het weer werkt! Maar mocht het nou nog eens gebeuren, dan alvast: ja, voor de terminal-optie heb je root-acces nodig (en voor de killers ook). Het multimedia-process is onderdeel van de kernel en die draait onder het algemeen niet onder normale user-rechten. Om dat proces onderuit te schoffelen heb je dus root-acces nodig in een UNIX systeem (Android is gebaseerd op de Linux kernel, en da's in basis een unix OS). De terminal kun je wel draaien zonder root acces, maar de mogelijkheden zijn dan wel beperkt. Hoog tijd dus om sowieso te rooten.

Ow ja, als je ooit zo ver komt dat je het proces kunt stoppen, dan zul je zien dat'ie als vanzelf weer in de benen komt (als het goed is dan met minder problemen), daar zorgt de kernel wel voor.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren