Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

kastanjaa

kastanjaa

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 10:30

Hallo allen,

Na járen lang diverse nokia's in bezit te hebben gehad heb ik de stap naar de HTC Desire gemaakt. Het menu is erg wennen, maar kan er redelijk mijn weg in vinden. Toch blijf ik met een paar vragen zitten (ondanks het zoeken op internet). Kunnen jullie mij misschien helpen?

1. Ik ga over 2 weken op vakantie naar het buitenland en wil natuurlijk niet voor een onverwacht hoge rekening komen te staan. Is er een manier om alle internetverbindingen via mijn provider (vodafone) uit te zetten? Via wi-fi kan ik waarschijnlijk wel internetten, maar ik wil absoluut geen verbinding via vodafone.

2. Kun je per bellersgroep/contactgroep een beltoon instellen? Nu doe ik dat allemaal met de hand…per persoon.

3. Hoe zet je een app. uit? Als ik op seesmic ben geweest druk ik op de terug of home toets en dan ben ik eruit. Maar is er geen manier om hem netjes af te sluiten?

4. Ik heb via bluetooth een aantal beltonen naar mezelf verstuurd. Als je ze direct als beltoon instelt vind je ze later terug in je lijst met beltonen. Als je dit niet doet is je beltoon verdwenen. Worden de via bluetooth ontvangen beltonen ergens anders opgeslagen? Zoja, waar en hoe kan ik die terug vinden?

Geloof dat dit het voor nu (1 dag in bezit) wel ff was. Hopelijk kunnen en willen jullie mij op weg helpen!

Groeten,
Tanja

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 12 mei 2010
  • 11:02

Welkom Tanja.

Ad 1): in het menu ga je naar wireless & networks > mobile networks en daar zet je dan het vinkje bij “data roaming” uit.

Ad 2): dat kan met behulp van de applicatie “group ringtones”, te downloaden uit de market of via appbrain: Group Ringtones - Android app on AppBrain

Ad 3): Sommige applicaties kun je met behulp van de “terug” toets uiteindelijk uit zetten, andere blijven in principe doordraaien. Dat laatste is -meestal- geen ramp, als Android geheugen nodig heeft dat in beslag genomen wordt door een applicatie die in de achtergrond draait wordt die app door het besturingssysteem zelf wel afgesloten. Sommige apps zijn echter niet zo netjes geschreven en gebruiken resources die veel van je batterij vragen. Die applicaties kun je dan met behulp van een zogenaamde “taskkiller” afsluiten. Echt nodig zou dat echter niet hoeven te zijn en taskkillers doen vaak meer kwaad dan goed.

Ad 4): waarschijnlijk staan die dingen wel ergens op SD Card, maar zeker weten doe ik het niet. Als je je toestel via USB aansluit op je PC kan je de SD Card als externe schijf benaderen en zoeken. Er zijn ook bestands-verkenners beschikbaar die direct op je telefoon zelf werken waarmee je kunt zoeken. ES File Explorer is een heel goede (even zoeken in de market wederom!).

Veel plezier met je Desire!

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 11:10

3: je kan ook nog via settings -> applications -> running services de boel afsluiten

4: je kan een shortcut naar je bluetoothfolder toevoegen via het plusje -> folder -> bluetooth received. Volgens mij staat alles daar, hoewel ik niet weet of die locatie op de sdcard is of telefoongeheugen zelf

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 11:13

vraagje aan marvin nog, maar wel ontopic:

is die synchronisatie icon op de power widget hetzelfde als data roaming uitzetten? hij haalt ieg niet meer automatisch email op, maar is dat genoeg?
misschien kan Tanja dat ook gebruiken?

kastanjaa

kastanjaa

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 11:14

Super dank jullie wel! Taskkiller had ik er al opgezet, maar als hij meer schade aanricht dan mij lief is gooi ik hem er weer af!!

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 12 mei 2010
  • 11:58

triple_exe;20459
is die synchronisatie icon op de power widget hetzelfde als data roaming uitzetten?
Nee, die zet alleen de automatische synchronisatie van e-mail, kalender en dat soort applicaties uit. Maar als je toevallig dan eens google maps, een Internet browser of een willekeurige app die Internet gebruikt start, dan gaat'ie alsnog vrolijk Internet op. Met het vinkje bij “data roaming” geef je aan dat het toestel voor Internet verbindingen niet gebruik mag maken van andere netwerken dan die waar je op geregistreerd bent.

Wel is er ook nog een losse “Mobile Network” widget waarmee je je Internet verbinding er helemaal uit kunt gooien (zie “Add to Home > Widgets > Settings > Mobile Network”).

Afsluiten van applicaties gaat niet met “Settings > Applications > Running Services”, wat je daar te zien krijgt zijn alleen (een paar) systeem services, geen applicaties.

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 17:09

duidelijk! dank!

kastanjaa

kastanjaa

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2010
  • 19:41

Stiekem toch nog een vraag:

Mijn beltonen via bluetooth verzonden worden na 24u verwijderd. Hoe kan ik ze op slaan op de sd kaart? En kan ik ze dan ook als beltoon instellen?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren