Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

John_McClane

John_McClane

• Lid sinds 14 mei 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 10:55

Ik heb de Desire nu een paar weken, en ben er echt heel tevreden over. Toch zijn er ook wel wat minpuntjes…

De levensduur van de batterij. GPS standaard uit, beeldscherm op halve kracht, wifi uit, blue tooth uit… en toch red ik het krap een dag met een volle batterij. En dat is nu hij nog nieuw is. Over een half jaar zal ik waarschijnlijk ieder stopcontact als een oase in een woestijn benaderen.

Het opstartgeluid. Waarom dacht HTC dat het handig zou zijn om een snoeihard geluidje af te spelen bij het opstarten? Ja, je kan je telefoon eerst even op stil zetten, en dan opnieuw starten, maar kom op, da's wel een beetje omgekeerde wereld.
En waarom zit er trouwens geen restart optie op; dat is toch wat je meestal wil.

Mail weggooien. En dan nog een keer weggooien. Hoezo moet mail perse naar de prullenbak, waardoor ik het dus twee keer moet weggooien? Ik ben niet zo debiel dat ik per ongeluk mail weggooi, en als ik het weggooi, wil ik dat het ook daadwerkelijk weg is!

En dan nog iets in de combinatie Google Maps / Android. Google Maps zou toch het locken van de telefoon moeten voorkomen. Wat heb je nou aan een routeplanner die iedere minuut op slot gaat? Tuurlijk, je kan het locken op max 30 minuten zetten, maar handig is dat toch niet. En wat dan als je route 31 minuten duurt.

Maar goed, al met al toch nog wel een tevreden gebruiker

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 11:46

De levensduur is bij normaal gebruik ruim een dag, net als alle andere smartphones met gelijke specs. De baaterijduur neemt in de eerste weken alleen maar toe, ga dus niet lopen klooien met taskkillers ed., maar wacht een paar weken af.

Opstart geluid, tja, ik hinder me er niet zo aan.

Mail weggooien heeft niks met de Desire te maken, maar de manier waarop Gmail werkt. Sterker nog, niet alleen Gmail, maar ook vele andere mail-paketten en file-systemen.

Voor je scherm zijn er genoeg apps te vinden die je scherm aan laten bij het gebruik van bepaalde applicaties die je zelf aan kan geven. Maar, eerlijk is eerlijk, de optie zou netjes zijn vanuit Gmaps zelf…

Harro

Harro

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 195
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 12:30

Het enige nadeel ten opzichte van mijn vorige telefoon (N73) is het batterij verbruik. Maar zoals Ralph al zei, je haalt makkelijk 1 dag en s'avonds gewoon aan de lader.

Opstart geluid heb ik geen last van, hij staat altijd op stil.

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 12:34

Ik haal niet makkelijk een dag hoor.
Ik moet hem op mijn werk aan de lader hangen om de dag te halen.

In mijn ogen tot op heden nog het enige nadeel. Mijn N82 kon ik om de 4/5 dagen aan de lader hangen.

Le0

Le0

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 16:42

Ook bij mij is nauwelijks 8 uur wat hij haalt. Zodra hij van de lader af is al weer zoeken naar een ander laadpunt, daar word ik wel een beetje gek van. Je daar continu druk om maken of je wel je werkdag doorkomt met je telefoon. O ja, ik heb de telefoon nu twee weken en het wordt nu al steeds korter wat ik met een lading kan doen. Dan was de Hero toch een stuk beter. Hier kon ik makkelijk een dag met een lading doen en dan de volgende dag rustig zoeken waar te laden of zelfs pas weer op weg naar huis. Zelfs mijn iPhone deed het beter na bijna 2 jaar gebruiken.
Verder is het een heerlijke telefoon, alleen voor alles extra knopjes geinstalleerd waarmee je de functies kan uitschakelen als je ze niet gebruikt. Voor mij dus geen live wallpapers, mail handmatig ophalen, scherm bijna op zwart, wifi uitschakelen, gps uitschakelen, G3 uitschakelen, enz. en dan houdt je het net 8 uur vol.

fvddungen

fvddungen

• Lid sinds 25 april 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 19:06

Even over die taskkiller: Ik lees geregeld dat die overbodig is. Maar er zijn genoeg programma's, die je niet op de normale manier kunt afsluiten. Zo heb ik spelletjes, waar gewoon de muziek van blijft doorspelen op de achtergrond, als ik terug ga naar het home scherm. Hoe sluit ik die programma's dan anders af zonder een task killer?

S@ND3R

S@ND3R

• Lid sinds 14 mei 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2010
  • 19:36

Ik heb een solar ladertje met accu gekocht welke zich zelf kan opladen.
Via usb of de lader van de foon (usb).
Klein dingetje, erg handig als extra juice voor m'n Desire.
De Desire is totaal niet te vergelijken met een Nokia, het kan iets meer, wordt dan ook meer gebruikt dus heeft ook meer energie nodig.

77

John_McClane

John_McClane

• Lid sinds 14 mei 2010
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2010
  • 09:53

Ralph;20659
De levensduur is bij normaal gebruik ruim een dag, net als alle andere smartphones met gelijke specs. De baaterijduur neemt in de eerste weken alleen maar toe, ga dus niet lopen klooien met taskkillers ed., maar wacht een paar weken af.

Opstart geluid, tja, ik hinder me er niet zo aan.

Mail weggooien heeft niks met de Desire te maken, maar de manier waarop Gmail werkt. Sterker nog, niet alleen Gmail, maar ook vele andere mail-paketten en file-systemen.

Voor je scherm zijn er genoeg apps te vinden die je scherm aan laten bij het gebruik van bepaalde applicaties die je zelf aan kan geven. Maar, eerlijk is eerlijk, de optie zou netjes zijn vanuit Gmaps zelf…
Mail weggooien ligt niet zozeer aan de Desire, als wel aan het standaard mail proggie (Gmail gebruik ik niet). Het mailproggie verplaatst mailtjes die je weggooit naar de prullenbak, maar heeft geen optie “empty trash on exit” zoals bijvoorbeeld Outlook en Evolution dat hebben…

frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2010
  • 10:29

fvddungen;20695
Even over die taskkiller: Ik lees geregeld dat die overbodig is. Maar er zijn genoeg programma's, die je niet op de normale manier kunt afsluiten. Zo heb ik spelletjes, waar gewoon de muziek van blijft doorspelen op de achtergrond, als ik terug ga naar het home scherm. Hoe sluit ik die programma's dan anders af zonder een task killer?

Het zal dan wel niet direct nodig zijn omdat Android zelf wel geheugen vrij maakt als dat nodig is, maar ik merk wel dat de telefoon trager wordt als er veel open staat en daarom gebruik ik wel de Advanced Tastkiller, dan is de telefoon weer merkbaar sneller. En ja die accu, daar moeten ze echt wat op verzinnen want over het algemeen gebruik je zo'n ding als je onderweg bent en je kan kwalijk met een 100 meter stroomhaspel achter je aanlopen. Ook hier dus elke dag tanken, ook met veel functies uit. Dit zou wel eens een hoop potentiele kopers tegen kunnen houden.

Ralph

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2010
  • 10:30

Le0;20686
Ook bij mij is nauwelijks 8 uur wat hij haalt. Zodra hij van de lader af is al weer zoeken naar een ander laadpunt, daar word ik wel een beetje gek van. Je daar continu druk om maken of je wel je werkdag doorkomt met je telefoon. O ja, ik heb de telefoon nu twee weken en het wordt nu al steeds korter wat ik met een lading kan doen. Dan was de Hero toch een stuk beter. Hier kon ik makkelijk een dag met een lading doen en dan de volgende dag rustig zoeken waar te laden of zelfs pas weer op weg naar huis. Zelfs mijn iPhone deed het beter na bijna 2 jaar gebruiken.
Verder is het een heerlijke telefoon, alleen voor alles extra knopjes geinstalleerd waarmee je de functies kan uitschakelen als je ze niet gebruikt. Voor mij dus geen live wallpapers, mail handmatig ophalen, scherm bijna op zwart, wifi uitschakelen, gps uitschakelen, G3 uitschakelen, enz. en dan houdt je het net 8 uur vol.
Ik heb GPS altijd aan (wordt niet gebruikt als er geen app is die het aanspreekt), wifi altijd uit, geen live-wallpapers, brightness op automatisch, en ik redt ruim een dag. Ik internet dan wat mee gedurende de dag, speel wat spelletjes en bel af en toe. Als je met jouw settings nog geen 8 uur haalt, is er iets mis, of met je lader/acuu, of je hebt iets draaien (taskkillers????) wat veel soepeert.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren