Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

marina63

marina63

• Lid sinds 22 april 2010
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2010
  • 21:09

Heeft iemand een idee hoe het kan dat mijn Desire niet uitschakelt.
Ik kies dus de optie uitschakelen, en dan blijft dat scshermpje ervoor staan “bezig met uitschakelen”
De enige manier is de batterij loskoppelen en dan is hij dus wel uit.
Maar lijkt mij niet de manier.
Ben ook bang dat ik dan gegevens verlies door de batterij los te koppelen.

Iemand anders hier ook last van.

Hoor het graag en natuurlijk de eventuele oplossing

Greetzzzzzzzz Marina

Bewerkt (22 april 2013 12:23)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 18 mei 2010
  • 08:53

Dat klinkt alsof er een applicatie niet afgesloten wil worden. Heeft hij dat ook als je hem vers opstart en dan meteen uit probeert te zetten (dus zonder zelf applicaties te starten)? Post dan eens, om mee te starten, het lijstje dat je te zien krijgt in “menu > settings > applications > running services”.

inbedrijf

inbedrijf

• Lid sinds 10 augustus 2009
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2010
  • 11:19

Dit klinkt inderdaad als een applicatie die niet afsluit…. misschien een idee om taskiller te installeren en dan voor dat je hem wil uitzetten deze te draaien. Misschien kun je ook nagaan wat je als laatste heb geïnstalleerd, en dan dat programma te verwijderen.

marina63

marina63

• Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2010
  • 21:44

Als ik dus opstart, en daarna direct weer afsluit dan gaat het wel goed.
Ik heb de laatste app die ik heb geïnstalleerd later verwijderd.
Ook nu blijft het goed gaan.
Het ligt in mijn geval dus aan de app die ik er opgezet heb.

Ik heb via de market gezocht naar taskiller.
Maar zie er diversen tussen staan en heb geen idee welke het beste werkt.
Misschien iemand daar nog en tip over?

En bedankt voor het snelle reageren op mijn vraag dat mijn Desire niet afsluit.

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 18 mei 2010
  • 22:11

Nu is het voor anderen die misschien tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen wel interessant te weten welke app nu de boosdoener was.

Taskkillers ben ik sowieso niet zo'n voorstander van, alleen gebruiken als je weet wat je doet en als het echt niet anders kan. Persoonlijk heb ik gekozen voor EStrongs Task Manager, vooral omdat die fantastisch aansluit op EStrongs File Explorer. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het ding eigenlijk maar zelden gebruik.

Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2010
  • 22:43

Ik heb dit ook 2x meegemaakt.
Het lijkt er dan op dat die gewoon vastloopt.

Maar bij mij was het toen de batterij 0% was en ik nog keihard spelletjes zat te spellen en die net af probeer te sluiten toen die zei dat de batterij
aan de oplader moest.

Ik heb het idee dat er bij jou een app is die ervoor zorgt dat die niet goed afsluit.

MaxG

MaxG

• Lid sinds 11 mei 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2010
  • 22:43

Ik heb hier inderdaad ook last van, t is niet heel irritant maar meer dat er dus blijkbaar iets niet helemaal goed werkt :s
Ik heb wel taskkiller, weet niet meer of ik toen alles ook daarvoor had afgesloten toevallig..
De volgende keer als ik m af ga sluiten zal ik er eens op letten. Zijn er verder nog mensen die tegen dit probleem aanlopen?

PS: Waarom zouden jullie n taskkiller niet aanraden trouwens? Anders zijn er toch applicaties die op de achtergrond lopen en klaagt dat niet aan de batterij? Of is dat n beetje te kort door de bocht?

Gr Max

MaxG

MaxG

• Lid sinds 11 mei 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2010
  • 22:44

Ik heb hier inderdaad ook last van, t is niet heel irritant maar meer dat er dus blijkbaar iets niet helemaal goed werkt :s
Ik heb wel taskkiller, weet niet meer of ik toen alles ook daarvoor had afgesloten toevallig..
De volgende keer als ik m af ga sluiten zal ik er eens op letten. Zijn er verder nog mensen die tegen dit probleem aanlopen?

PS: Waarom zouden jullie n taskkiller niet aanraden trouwens? Anders zijn er toch applicaties die op de achtergrond lopen en knaagt dat niet aan de batterij? Of is dat n beetje te kort door de bocht?

Gr Max

marina63

marina63

• Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2010
  • 23:44

Marvin;21093
Nu is het voor anderen die misschien tegen hetzelfde probleem aan gaan lopen wel interessant te weten welke app nu de boosdoener was.

Taskkillers ben ik sowieso niet zo'n voorstander van, alleen gebruiken als je weet wat je doet en als het echt niet anders kan. Persoonlijk heb ik gekozen voor EStrongs Task Manager, vooral omdat die fantastisch aansluit op EStrongs File Explorer. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het ding eigenlijk maar zelden gebruik.

Sorry niet aan gedacht om de app die bij mij het conflict gaf te vermelden.

Het was een spelletje

Prime 2 - free

Over de taskiller is nog niet iedereen dezelfde mening gedaan.
Dus ik wacht daar nog wel even mee.

Marvin

Marvin

• Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 19 mei 2010
  • 00:00

MaxG;21101
PS: Waarom zouden jullie n taskkiller niet aanraden trouwens? Anders zijn er toch applicaties die op de achtergrond lopen en knaagt dat niet aan de batterij? Of is dat n beetje te kort door de bocht?
De meeste applicaties gedragen zich netjes. Dat wil zeggen: als ze niet in de voorgrond draaien verbruiken ze ook geen extra energie; ze worden in een soort slaap-toestand gebracht. Start je ze dan weer opnieuw op, dan worden ze met een beetje mazzel niet opnieuw geladen maar gaan ze verder waar ze gebleven waren (met de gegevens zoals die nog in het geheugen staan).

Zou je een applicatie er met behulp van een taskkiller uit gooien, dan moet de volgende keer dat je die app gebruikt alles weer opnieuw geladen en gestart worden. Dat kost juist extra energie! En bij typisch smartphone gebruik worden applicaties relatief vaak opnieuw gestart; denk er maar eens aan hoe vaak per dag je een twitter-, mail- of facebook client gebruikt!

Het hele Android besturingssysteem is er op gericht zelf zo optimaal mogelijk om te gaan met de beperkte resources van een telefoon (nou ja, beperkt… ik ontwerp voor mijn broodwinning systemen die nog niet eens 10% van de hardware van mijn telefoon hebben). Een taskkiller grijpt daar vrij ongecontroleerd op in met soms onverwachte gevolgen (google bijvoorbeeld maar eens naar problemen met wekkers die niet af gaan; 9 van de 10 keer zijn die het gevolg van het gebruik van een taskkiller).

Er zijn (uitzonderings-) situaties waarbij een taskkiller wel handig kan zijn, maar nogmaals: dan moet je wel een beetje weten wat je doet.

Laatste gedachte om mee af te sluiten: het is een goede aanwijzing dat google in Android standaard geen taskkiller meelevert.

Anyway, Marina, goed dat je probleem opgelost is. Ik zal maar niet zo flauw zijn om te zeggen dat je telefoon je op deze manier eigenlijk wilde vertellen dat'ie liever niet uitgezet wordt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren