Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Le0

Le0

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2010
  • 13:28

Ik zit in een gebied met slecht bereik. Regelmatig heb ik geen gsm bereik. Ik gebruik dan mijn wifi verbinding om te internetten.
Wanneer ik dan weer GSM bereik heb komt met geen mogelijkheid mijn data connectie weer in werking. De enige oplossing die werkt is het herstarten van de telefoon.
Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd, o.a. vliegmodus in/uitschakelen, data verbinding uit/inschakelen, etc.
Nu heb ik ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden dat dit een veel voorkomend probleem is. Is er dan al een oplossing voor?

Bewerkt (22 april 2013 12:24)
Marcel.NL

Marcel.NL

• Lid sinds 28 mei 2010
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2010
  • 21:22

Ik heb hetzelfde probleem, ben ook benieuwd hoe dat kan…

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 31 mei 2010
  • 07:46

Le0;22169
Ik zit in een gebied met slecht bereik. Regelmatig heb ik geen gsm bereik. Ik gebruik dan mijn wifi verbinding om te internetten.
Wanneer ik dan weer GSM bereik heb komt met geen mogelijkheid mijn data connectie weer in werking. De enige oplossing die werkt is het herstarten van de telefoon.
Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd, o.a. vliegmodus in/uitschakelen, data verbinding uit/inschakelen, etc.
Nu heb ik ergens gelezen, maar kan het niet meer vinden dat dit een veel voorkomend probleem is. Is er dan al een oplossing voor?

Marcel.NL;22237
Ik heb hetzelfde probleem, ben ook benieuwd hoe dat kan…
Toevallig zijn jullie beide T-mobile ? Zo ja , dan heb je een probleem. T-mobile heeft blijkbaar een probleem met zijn netwerk voor mobiel internet. Kunnen de capaciteit niet aan. Staat ergens op de Androidworld website .

hunt86

hunt86

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2010
  • 14:52

Netwerkprobleem T-Mobile door smartphones | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl ,, Iedereen heeft er last van .. Vooral tijdens de spits uren .. Regelmatig ook geen bereik,heel slecht van t-mobile dit..en wij maar betalen,hopen dat deze problemen snel worden opgelost.

Le0

Le0

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2010
  • 06:45

i_like_android;22258
Toevallig zijn jullie beide T-mobile ? Zo ja , dan heb je een probleem. T-mobile heeft blijkbaar een probleem met zijn netwerk voor mobiel internet. Kunnen de capaciteit niet aan. Staat ergens op de Androidworld website .

Ik heb inderdaad nog een abonnement bij T-Mobile, maar ben er niet zeker van dat dit de oorzaak is. Als ik namelijk mijn sim in de HTC Hero of in mijn iPhone stop heb ik geen problemen. Behalve dan dat ik geen bereik heb. Wanneer ik dan weer bereik heb komt in ieder geval ook weer mijn dataverbinding weer automatisch terug. Bij de HTC Desire is dit dus meestal niet het geval. Deze moet ik uit en weer aanzetten om weer dataverbinding te krijgen.

frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2010
  • 15:00

Ik plak mijn 3G probleem ook maar even hier aan vast…..
Sinds een paar dagen heb ik ook dat met regelmaat er geen data transport is en dat terwijl er netjes een g3 verbinding is volgens het display…..de telefoon zend dan wel een signaal weg maar er komt niets terug…. kortom geen data verkeer. zet ik de telefoon dan uit en weer aan dan is het er meestal weer wel en werkt alles ook naar behoren. Tijdens deze “data fall out” heb ik ook een absurd hoog accu verbruik en duurt het minimaal 2 minuten voordat de telefoon afsluit. Even voor de goede orde, er zijn in die tijd dat het probleem zich voordeed geen nieuwe apps geïnstalleerd of is het telefoon verbruik veranderd. Ook na een herstart wil het wel eens voorkomen dat er nog steeds geen data verkeer is.
Wifi werkt wel gewoon goed. en nee ik heb geen T-mobile maar een Telfort Abonnement.

hopi

hopi

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2010
  • 18:10

Heb daar ook last van en ja ook T-mobile klant. Hoe ik het oplos (wel omslachtig maar werkt). Instellingen>draadloos en netwerken>vinkje bij gegevensverbinding uitklikken en na een paar seconden weer aanvinken

Le0

Le0

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2010
  • 06:49

frank1964;22656
Ik plak mijn 3G probleem ook maar even hier aan vast…..
Sinds een paar dagen heb ik ook dat met regelmaat er geen data transport is en dat terwijl er netjes een g3 verbinding is volgens het display…..de telefoon zend dan wel een signaal weg maar er komt niets terug…. kortom geen data verkeer. zet ik de telefoon dan uit en weer aan dan is het er meestal weer wel en werkt alles ook naar behoren. Tijdens deze “data fall out” heb ik ook een absurd hoog accu verbruik en duurt het minimaal 2 minuten voordat de telefoon afsluit. Even voor de goede orde, er zijn in die tijd dat het probleem zich voordeed geen nieuwe apps geïnstalleerd of is het telefoon verbruik veranderd. Ook na een herstart wil het wel eens voorkomen dat er nog steeds geen data verkeer is.
Wifi werkt wel gewoon goed. en nee ik heb geen T-mobile maar een Telfort Abonnement.

Ik dacht eerst toen ik begon te lezen dat je een ander probleem hebt. Mogelijk is het ook zo, want bij mij staat er alleen een kruisje boven in het display. Toen ik verder las herkende ik het toch ook weer wel.
Bij mij is ook het batterijverbruik erg hoog (ik haal nauwelijks 8uur).
Sinds 2 dagen heb ik nu juicedefender er op staan en heb ik deze 2 dagen ook geen data uitvallen meer gehad. Ook mijn batterij verbruik is ineens veel beter.
Ik weet niet of het hier aan ligt, maar misschien helpt het jullie.
Mogelijk dat de softwareupdate van gisteren ook zal helpen?

frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2010
  • 13:54

Juice defender had ik ook, maar heb ik er weer af gehaald omdat die telkens ook de 3g open zette voor 3 minuten als ik helemaal geen 3g nodig heb.
Ik schakel de 3g alleen in als ik geen wifi in de buurt heb. De tip van de vliegmodus werkt echter wel. dus als je geen data verkeer hebt op je 3g even je toestel op vliegmodus zetten, alle verbindingen worden dan verbroken. Als je hem dan daarna weer van de vliegmodus haalt worden alle verbindingen weer herstelt zonder dat je heel je toestel opnieuw op hoeft te starten. Uiteraard horen dit soort dingen niet te gebeuren, maar het is wel even een tijdelijke oplossing voor het probleem.

Le0

Le0

• Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2010
  • 06:22

frank1964;22779
Juice defender had ik ook, maar heb ik er weer af gehaald omdat die telkens ook de 3g open zette voor 3 minuten als ik helemaal geen 3g nodig heb.
Ik schakel de 3g alleen in als ik geen wifi in de buurt heb. De tip van de vliegmodus werkt echter wel. dus als je geen data verkeer hebt op je 3g even je toestel op vliegmodus zetten, alle verbindingen worden dan verbroken. Als je hem dan daarna weer van de vliegmodus haalt worden alle verbindingen weer herstelt zonder dat je heel je toestel opnieuw op hoeft te starten. Uiteraard horen dit soort dingen niet te gebeuren, maar het is wel even een tijdelijke oplossing voor het probleem.

Bij mij werkt die truc van de vliegmodus helaas niet. Had dit ook al ergens gelezen dat dit zou werken. De truc met Juice Defender werkt tot nu toe wel. Ik denk dat het iets te maken heeft met het iedere keer je 3g verbinding activeren. Misschien dat hij na een x aantal minuten in diepe slaap gaat waar en als je het dan weer wilt gebruiken hij er niet meer uitkomt. Door Juice Defender zou dit dan misschien worden voorkomen?
Ik weet het niet, maar als ik hier over nadenk…..
Trouwens die 3g verbinding starten binnen Juice Defender kon je volgens mij ergens instellen.

Bewerkt (22 april 2013 12:25)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.