Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Probleem met geheugen, HTC Desire schrijft apps alleen naar intern geheugen. (12)

L.T.G

L.T.G

• Lid sinds 13 juni 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2010
  • 12:23

Hallo allemaal,

Ik ben Lesley, 31 woon in twente en heb sinds kort een HTC Desire.
Hiervoor heb ik heel lang een verouderd type Samsung gehad. De omschakeling naar zo'n hightech telefoon is wel ff wennen. De mogelijkheden zijn enorm vergeleken met mijn vorig tel.

Ik ben hier op dit forum ook terecht gekomen omdat ik hoop hier wat antwoorden te vinden over het gebruik van de HTC desire.
-Waar ik nu tegen aanloop is dat ik een 4GB kaart heb, maar dat al mijn Android apps (zowel via Market, als via PC) op mijn interne telefoon geheugen worden gezet:confused:. Ergens heb ik iets gelezen over Rooten van de telefoon. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
(Ik had deze vraag ook bij het voorsteltopic gezet, er werd mij gemeld dat ik het beste hem hier kon plaatsen)

Alvast bedanktLesley

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2010
  • 10:44

Hoi Lesley, je desire zit nu nog op Android 2.1. Zodra de update naar Android Froyo 2.2 uit is voor de Desire zal je apps ook gewoon op de SDkaart kunnen installeren. Wat je zegt idd, je kan je telefoon “rooten” zodat je apps2sd kunt instaleren. Die zorgt ervoor dat je nu ook al je aps op de SDkaart kan knallen.
Dus, of even geduld hebben, of uitzoeken hoe rooten werkt, er staan zat how-to's, maar alles eigen risico natuurlijk

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
bahram112

bahram112

• Lid sinds 14 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2010
  • 21:20

beste triple_exe weet je of android froyo 2.2 voor desire al uit is? ik heb hetzelfde probleem als Lesley

Bewerkt (22 april 2013 12:28)
Kokkie

Kokkie

• Lid sinds 15 maart 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2010
  • 21:34

Nee die is officieel nog niet beschikbaar. Als je je Desire geroot hebt kun je ff kijken bij XDA developers naar Froyo ROMS

Link 1
Link 2

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2010
  • 15:13

Hoi Bahram112!

wat kokkie al zegt, nog niet uit.
Ik hoor erg veel verschillende dingen. Van goeie (Over twee weken!) tot slechte (ergens in december..)
Zelf heb ik goeie hoop dat HTC geleerd heeft van het verleden en hard bezig is met de officiele update.
Nog even geduld!

Raskat2010

Raskat2010

• Lid sinds 07 oktober 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2010
  • 10:52

Nou dit is dus de grootste onzin die er is want inmiddels heb ik al enkele maanden froyo op mn Desire, maar de mogelijkheid ‘applicaties naar SD zetten’ kun je niet eens gebruiken. Sterker nog: verreweg de meeste apps blijft ie op t interne geheugen knallen en de meeste KUN je gewoonweg NIET verplaatsen naar je SD.
Ik heb hiertoe oa SD Move app gedownload maar die blijft van slechts een handvol apps aangeven dat je ze naar je SD kunt moven.
Mn foon zit nu constant vast, opent soms geen sms meer want ook die blijft ie net als mails maar knallen op t interne geheugen.

Al mn aanvankelijke enthousiasme is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor irritatie.
Wat een flut telefoon op deze manier!

Bewerkt (7 oktober 2010 10:52)
Leander

Leander

• Lid sinds 29 juli 2010
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2010
  • 11:19

Raskat2010;45443
Nou dit is dus de grootste onzin die er is want inmiddels heb ik al enkele maanden froyo op mn Desire, maar de mogelijkheid ‘applicaties naar SD zetten’ kun je niet eens gebruiken. Sterker nog: verreweg de meeste apps blijft ie op t interne geheugen knallen en de meeste KUN je gewoonweg NIET verplaatsen naar je SD.
Ik heb hiertoe oa SD Move app gedownload maar die blijft van slechts een handvol apps aangeven dat je ze naar je SD kunt moven.
Mn foon zit nu constant vast, opent soms geen sms meer want ook die blijft ie net als mails maar knallen op t interne geheugen.

Al mn aanvankelijke enthousiasme is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor irritatie.
Wat een flut telefoon op deze manier!

Dat kan omdat de Developer, die de app ontwikkeld, wel zijn app moet bouwen zodat hij deels op SD kaart gezet kan worden. Echter zijn er ook nog alternatieven. Maar dan zou je moeten werken met de SDK van Android. Dan kun je wel alles handmatig overzetten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Misschien dat dit je wat helpt: Howto: Apps2SD op een andere manier in Android 2.2. Geen Root nodig!!
Was nog een andere methode en hier op het forum was er ook nog een besproken. Maar ik kan hem niet zo snel terug vinden..

EDIT: Ik heb ook nog niks met de SDK gedaan, en ik doe ook alles via Apps2SD. En ik heb nu in totaal 90 apps op m'n Desire met 25MB nog vrij…

Bewerkt (7 oktober 2010 11:19)
Cyberlion

Cyberlion

• Lid sinds 15 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2010
  • 10:59

Het wordt toch tijd om over te stappen naar Iphone. Een Iphone met 16Gb is dus volledig bruikbaar. Geen geouwehoer met Apps2SD e.d. Gewoon 16Gb tot je beschikking. Ook ik heb een HTC Desire en ik ben het helemaal zat. 16Gb SD card en je kan er geen ruck mee. Ik frustreer me een enorme bruine pot vuller.

Bewerkt (15 oktober 2010 10:59)
Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2010
  • 11:43

Ik kan me de frustratie goed voorstellen. Je koopt een high end smartphone en na het installeren van wat apps begint het ROM geheugen al aardig vol te raken. HTC zou er goed aan doen om, net als de Samsung Galaxy S of iPhone, het ROM geheugen fors uit te breiden naar minimaal 4GB m.i. voor nieuwe modellen (ik weet zo niet uit m'n hoofd hoeveel de Desire HD en Z hebben). Apps2sd is een oplossing, maar dit houdt ook een keer op, omdat het ROM geheugen toch gebruikt wordt. Je kunt niet eindeloos apps installeren ook al plaats je je apps op de sd kaart. Een andere oplossing is om je telefoon te rooten en een ext partitie aan te maken op je sd-kaart en hier je apps op te installeren. Het gros van de Desire gebruikers zal hier echter geen gebruik van maken, omdat ze hier geen zin in hebben of de kennis ontbreekt of simpelweg hier niet mee in aanraking komen. Persoonlijk vind ik het leuk om aan mijn telefoon te knutselen, maar kan me goed voorstellen dat Desire gebruikers niet willen om welke reden dan ook. Eigenlijk zou dit ook niet nodig moeten zijn.

Bewerkt (15 oktober 2010 11:43)
tombalana

tombalana

• Lid sinds 01 mei 2011
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2011
  • 13:38

ik heb app2sd en een sd kaart maar ik heb maar 6 apps op me intern geheugen enzegt tie al dat die op is, WTF is dit man!
iemand tips voor mee
P
L
E
A
S
E
!

Bewerkt (5 mei 2011 13:38)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.