Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2010
  • 15:30

Heren, dames,

De Desire is nog jong, en alle reparaties zullen onder garantie plaatsvinden, maar toch zullen we op een gegeven moment mee gaan maken dat er mensen zijn met barsten in het scherm, of in de Noordzee/het bier, honden-, katten- of damesplas ondergedompelde Desire's. In het geval van schermbarsten of vloeistoffen zal HTC niet scheutig zijn, en moeten we een beroep doen op onze eigen inventiviteit.

Het eerste goede nieuws is er: een Desire scherm is al los te koop. zie:

mobile.brando.com

Op youtube zijn al verschillende filmpjes te zien over hoe je Iphone te repareren, in geval van een gebarsten scherm. Wij zullen het moeten doen met mensen die gewoon brutaal genoeg zijn om het de eerste keer te proberen.
Een ding wil ik wel alvast kwijt, als elektrotechnicus: mocht je telefoon in zout water terecht zijn gekomen (door een plasje van deze of gene of de Noordzee): zo snel mogelijk overvloedig uitspoelen met water, nadat je de batterij verwijderd hebt. Eventueel je telefoon daarna in een bad leggen met alcohol uit de apotheek (zo zuiver mogelijk). Daarna je telefoon “droogzwaaien” zodat alle alcohol eruit gezwaaid wordt en dan laten drogen. Misschien doet hij het dan nog.

Ik geef (nog geen) garantie op deze behandeling, maar niet geschoten is altijd mis. Een nieuwe kopen kan altijd nog.

Graag verneem ik de eerste reparatie avonturen.

Bewerkt (22 april 2013 12:26)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2010
  • 16:21

Mag ik er als tip bij toevoegen dat je iets sneller droogt als je het laat drogen in een bak met rijst.
Rijst neemt meer vocht op dan wat dan ook.

Leuk initiatief om een topic te starten over reparaties. Als er meer mensen zijn die goede reparatie tips hebben voor
bepaalde onderdelen aarzel dan niet om ze te posten dan wil ik hier wellicht een “sticky” van maken.

Fijn ook om te weten dat het scherm van de Desire ook los verkrijgbaar is. Zal ik in de toekomst nog wel
een keer nodig hebben.

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 00:03

shop.brando.com

LCD scherm is er ook al, nog wel duurder dan bij onze grote vrienden van Apple.

Ik ga zo even kijken of er in China al wat is voor onze Desire.

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 00:08

HTC Eris Touch Screen and HTC Desire Touch Screen, Shenzhen, China, 1729788713

In China te koop, het HTC desire touch screen. Ik weet niet wat de minimale ordergrootte is, maar als het nou vaak gebeurd dan is het misschien zinvol een hele bups te kopen daar.

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 00:16

HTC Desire touch screen/ HTC Eris digitizer screen (China Trading Company) - Moblie Phone Accessories - Mobile Phone & Accessories Products

Hier wordt beweerd dat de firma jack met de order van een stuk genoegen neemt. Elders las ik dat hij een minimum ordergrootte van 10 stuks wil. Anyway, er zijn dus mogelijkheden. Als we hier een keer de handen ineenslaan dan kan er misschien gezamelijk ingekocht worden (mocht dat nodig zijn).

Marcel.NL

Marcel.NL

• Lid sinds 28 mei 2010
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2010
  • 15:52

Ik heb een flinke deuk in de front cover van mijn Desire, net naast de aan/uit knop.
Met het scherm ed is niets aan de hand en is onbeschadigd.
Heeft iemand al een site gevonden waar ik een nieuwe front kan bestellen?

Herman987

Herman987

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 34
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2010
  • 10:52

Nope, nog niet, ik heb ook voor je gezocht, maar je zal nog geduld moeten hebben. Ik weet niet of HTC zoiets wil verkopen aan een particulier. Ik weet niet of er veel Desire's over de toonbank vliegen (ik denk het wel), maar er moet gewoon wat meer onderdelen en accesoires komen. Ik wil een docking station met speakers (en eventueel radio), dan lijkt me een goede accesoire.

Nolimits

Nolimits

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2010
  • 11:55

Een frontcover vervangen zou mooi zijn,andere kleur…airbrushed…geweldig.
Ik snuffel regelmatig op ebay.Daar komen toch vaak de handelaren met de eerste onderdelen is mijn ervaring.

Marcel.NL

Marcel.NL

• Lid sinds 28 mei 2010
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2010
  • 14:59

Thanks, ben alleen bang dat het een erg dure rekening wordt als ik de cover laat vervangen via HTC.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

tasso

tasso

• Lid sinds 28 mei 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2010
  • 14:45

Hoe lang is eigenlijk de standaard garantie voor een desire

Bewerkt (22 april 2013 12:27)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.