Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Regelmatig sms crash en alle berichten weg (berichten process onverwachts gestopt) (11)

ErikHTC

ErikHTC

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2010
  • 19:16

Beste iedereen,

Ik heb nu iets langer dan een maand een Desire, alleen het komt er vaak voor dat hij in het sms programma crasht. Dus dat … process Android ofzo onverwachts gestopt is, je kan dan alleen op nu sluiten drukken. Soms herpakt hij zich weer en is er niets aan de hand. Vaker is het echter zo dat ik ineens mijn pincode weer moet invullen en dat AL mijn smsjes weg zijn! Ik vind het echt super vervelend en vooral onzinnig, want ze zouden er gewoon fysiek nog moeten staan en hoogstens de buffer kan leeg gemaakt zijn… Maar ik ben dus om de dag ong al mijn smsjes kwijt.
Ik heb hem 3dagen geleden terug gekregen uit reparatie, maar nu lijkt hij het bijna wel nog vaker te doen…(Ze hadden alleen de software geupdate)

Wie o wie heeft dit ook en wie weet waar het aan ligt? Of mooier nog wie heeft een oplossing?!
(Degene met een werkende opl krijgt van mij een tientje! Zo wanhopig ben ik…)

Gr Erik

Bewerkt (22 april 2013 12:27)
triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 29 juni 2010
  • 10:50

Hoi Erik, misschien niet echt een oplossing voor je probleem, maar installeer eens de app Handcent. Is een SMS app, gebruik m zelf ook, geniale app, en nog geen crash gehad..(ik ook niet met de default sms app maar ok)

oh, nog een vraag, zet ie de tijd en datum ook anders toevallig?

Check even -> settings -> language and keyboard -> select locale (kan t zelf wel vinden in het nederlands neem ik aan.) en kijk of ie wel op nederlands(nederland) staat.

Of english(netherlands)…ik wil m in het engels..

ErikHTC

ErikHTC

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2010
  • 00:10

Hey bedankt voor je antwoord!

Ik heb die handcent 1,5 dag feilloos gebruikt. Alleen ook daar waren ineens al mijn smsjes weg… Ook wanneer ik weer naar de default berichten app ging waren daar ook alle berichten weg. Echt ongelofelijk dit!

Als ik mijn default app gebruik crasht ie gewoon 2x per dag waarbij hij soms goed hersteld, maar ik vaak mijn pin in moet voeren en al mijn smsjes weg zijn!

Please help, er moet toch iemand zijn die hetzelfde heeft?!

(Naar htc sturen heb ik echt geen zin in, ben ik hem 2weken kwijt en het enige wat ze de vorige keer hebben gedaan is het kreng update, nou dat heeft dus geen kloot geholpen)

Gr Erik

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2010
  • 13:07

wat een wazig probleem dude, en je landinstellingen stonden dus goed? had ergens een forumpost gelezen waar iemand een vergelijkbaar probleem had en t zo oploste..dus je bent zeker niet de enige!

wat ik ook hoorde was dat er misschien een taskkiller moeilijk doet, heb je er eentje installed toevallig? probeer eens te uninstallen, kijken of ie t nog doet..

hier, helezooi dudes met hetzelfde probleem, nog geen oplossingen in die thread helaas…
Issue 5669 - android - Droid deleting all Messaging/SMS conversation threads at random or triple sending - Project Hosting on Google Code

als allerlaatste hopen dat de froyo update enigzins je probleem oplost..

een tijdelijke misschien is een backup App…er zijn er zat..

ErikHTC

ErikHTC

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 juli 2010
  • 16:19

Hey,

Nou mijn landinstellingen staan op Nederland(Nederlands), dus opzich zouden die goed moeten staan toch?!

Kan het misschien aan mijn carrier liggen? Dus de instellingen van, in mijn geval, Vodafone?!

Verder heb ik geen taskkiller actief (android zou goed genoeg moeten zijn met memory e.d.) De enige apps die ik heb geinstalleerd zijn: Android update 2.1 (hebben zij erop gezet met reparatie, maar had ik standaard volgens mij ivm vrij nieuwe versie Desire), Rhytm Uninstaller, Antivirus 2.0, Bonsai Blast 1.5, Air Control, Maps 4.3.0, MSN Talk 2.21.

Eerst had ik inderdaad ook SMS&Restore en maakte ik elke keer een backup. Maar toen ik een keer ~700 smsjes had (dus zowel van mij als ontvangen) en wanneer hij toen crashte, crashte hij ook elke keer in het process restoren.
Toen was ik het zo zat dat ik hem dus maar heb laten opsturen, maar ook dat heeft dus geen reet nut…

Zou een nieuwe Desire het wel doen?!

Groeten

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2010
  • 10:59

ok,

heb van meerdere posts op forums al meegekregen dat een nieuwe telefoon precies dezelfde problemen oplevert. Zou je zeggen dat het best aan je provider kan liggen.

Probeer die antivirus eens te uninstallen, zijn er eigenlijk al virussen voor android? denk t niet, aangezien android gebaseerd is op linux..
misschien gooit die roet in het eten..

heb je al een factory reset gedaan? wel ff je contacts backuppen!

anders dus echt wachten op froyo, en hopen dat dat de boel oplost..dikke kans van..

Bengalus

Bengalus

• Lid sinds 31 januari 2010
  • Berichten 230
  • Reputatie 0
  • 2 juli 2010
  • 12:00

De app “smsbackup and restore” maakt een backup van al je smsjes op je kaart en als je google synct kun je ook “smsbackup” installeren, maakt een backup naar je gmail. Geen oplossing voor je probleem maar misschien wel voor je verloren smsjes?

ErikHTC

ErikHTC

• Lid sinds 15 mei 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2010
  • 00:19

Hey, wederom bedankt voor de antwoorden. Morgen wordt ik hopelijk teruggebeld door het escalatieteam van HTC, ben benieuwd wat die te zeggen hebben…
Echter ga ik woensdag op vakantie dus heb ik er op dat moment nog niet heel veel aan,maar ff afwachten dus.

Ik heb die AntiVirus gedeïnstalleerd, het heeft al even geduurd sinds mijn laatste echte crash icm verwijderen van smsjes. Ik weet alleen nog níet zeker of dat nu aan dat virus ding ligt. Maar mocht ie nou m'n vakantie overleven dan hebben we DE oplossing voor het probleem gevonden! Volgens mij kunnen we dan een boel mensen blij maken!
Maarja het is de komende tijd dus even bidden…

Thanks voor jullie hulp en als im terug ben kom ik met een update!

Groeten Erik.

triple_exe

triple_exe

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2010
  • 09:20

cool dude! fijne vakantie, en hopen dat dat antivirusding de schuldige was!

flowtje

flowtje

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 februari 2011
  • 17:39

Ik heb er sinds gisteren ook last van.
Berichten konden niet meer geopend worden en kreeg de melding;
'de applicatie berichten (proces com.Android.mms) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
Iemand nog recent last van zelfde probleem?
Had volgens mij n vrij hoog cpu en probeerde toen de berichten te openen…
Htc desire hd 2.2.1

Bewerkt (4 februari 2011 17:39)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.