Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Voor de volledigheid nog even. Mensen die met Linux of Apple werken hebben het nog makkelijker. Zij hoeven ook geen drivers meer te installeren. Dan is het alleen nog: programma starten, telefoon aan de computer hangen, effe wachten en klaar.
Groeten…
Ik zal het misschien proberen, als ik m'n desire binnen heb.
@Ruud
Nu heb je 1337/Leet posts
Kwabbernoot;27973Een exe bestand in linux
Voor de volledigheid nog even. Mensen die met Linux of Apple werken hebben het nog makkelijker. Zij hoeven ook geen drivers meer te installeren. Dan is het alleen nog: programma starten, telefoon aan de computer hangen, effe wachten en klaar.
Groeten…
@Lucas, Nu moet Ruud nooit meer posten om het in ere te houden
OT: Damn dat is makkelijk, je zou bijna zeggen dat de lol er af is. Ik ga hier zeker gebruik van maken, thanx!
Hoi,
De huidige HTC versie is 1.21, echter die van Vodafone is een Branded (?) versie 1.19. Zitten hier extra risico's aan? iemand al ervaring hiermee?
Lucas;27979
@Ruud
Nu heb je 1337/Leet posts/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Uhmmmm…. Android?
guidance;28026
Hoi,
De huidige HTC versie is 1.21, echter die van Vodafone is een Branded (?) versie 1.19. Zitten hier extra risico's aan? iemand al ervaring hiermee?
Uhmmmm…. Android?
als ik dit doe, ben ik dan al mijn instellingen kwijt ? of wordt gewoon mijn huidige stock rom geroot ?
Alles blijft verder zoals het is. Het enige is dat je Root access krijgt en een custom recovery.
Groeten…
Er wordt veel over rooten geschreven in combinatie met Android, maar vele durven de stap niet aan omdat er vaak vele stappen volgen. De heren van UnrEVOked hebben hier een ‘one click’ oplossing voor gevonden! Heb deze guide gisteren zelf ook gedaan en het werkt perfect! Getest op een Vista machine, 32 bits!
LET WEL, Dit is VOLLEDIG op eigen risico en je kunt je toestel ermee bricken! Ook is het mogelijk dat de garantie vervalt!
Download de benodigde bestanden:
unrevoked3 recovery reflash tool, v3.1
HTC Desire - Application Upgrade - HTC Sync 2.0.33
1. In het UnrEVOked bestand tref je een (Engelse) beschrijving aan om de juiste Driver op je pc te installeren. Volg deze eerst als je deze nog niet geïnstalleerd hebt! Deze is te vinden als ‘hboot driver’ in het mapje.
2. Heb je HTC Sync nog niet geinstalleerd doe dat dan. Vervolgens uninstall je deze weer, maar laat je de driver staan! Uninstallen via Configuratiescherm>programma's en onderdelen.
3. Start je PC opnieuw op
4. Ga op je Desire naar: Instellingen > Verbinden met PC > Standaard verbindingstype > Diskdrive
Haal ook het vinkje weg bij, ‘Vragen’
5. Sluit je HTC Desire aan op de PC
6. Start de reflash.exe die je het gedownloade mapje kunt vinden
7. Wacht 2 minuutjes
8. Voila, Desire is geroot en start op in recovery mode!
Succes!
Gebruikte bron: http://rootmydroid.co.uk/guides/desire/howto-root-your-htc-desire/
Uhmmmm…. Android?