Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

xmilitia

xmilitia

• Lid sinds 06 augustus 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 00:30

Beste mensen, ik heb een desire. vanaf de eerste week ofso dat ie te koop was. rond 20 april. maar nu is frozen yoghurt er dus wil ik updaten,,, helaas vind ik hem niet bij op updates controleren in instellingen over de telefoon. nu zie ik hier keiveel topics over rooten en unrooten en unbranden ofzo maar wat moet IK nou doen om die update te vinden, kan ik hem anders handmatig installeren zo ja plz de links van topics waar dat uitgelegt wordt? Grz aan allen die deze arme jonge willen helpen :d:eek:

Bewerkt (22 april 2013 12:31)
dennissmit

dennissmit

• Lid sinds 07 augustus 2009
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 07:32

De HTC Desire van Vodafone is een branded uitvoering, dit houd in dat Vodafone een aangepaste versie van Android heeft voorgeïnstalleerd op de Desire.

Deze aangepaste versie van Vodafone lijkt precies op de versie van HTC, maar heeft wel degelijk een anders softwarenummer mee gekregen van Vodafone.

De HTC Desire unbranded versies (deze worden veelal verkocht bij webshops, dus niet in Vodafone store) hebben allemaal het softwarenummer 1.21.405.2

En de Vodafone HTC Desire hebben allemaal een software versienummer: 1.19.161.5

De OTA update die HTC afgelopen weekend heeft vrijgegeven update alleen de versies die beschikken over software versienummer 1.21.405.2 origineel HTC (dit zijn de unbranded toestellen) deze beschikken nu over Froyo.

Echter Vodafone heeft ook een update beschikbaar gesteld met software versienummer: 1.24.161.3 alleen deze update was geen Froyo 2.2 maar een update die allemaal rotzooi en apps van Vodafone 360 mee installeerde. Ook is het door deze update niet meer mogelijk om je toestel te unbranden via de huidige update tool, deze tool update namelijk je Desire naar de originele HTC 2.1 build 1.21.405.2 en aangezien de Vodafone versie nu begint met 1.24 zou dit een downgrade beteken, wat helaas niet mogelijk is.

Misschien dat er op korte termijn een nieuwe versie van de update tool uitkomt zodat je alsnog voor de optie unbranden kunt kiezen, en je Desire naar originele HTC ROM kunt updaten.
Vodafone heeft wel al in verschillende forums laten weten dat het de update naar Froyo 2.2 gaat uitrollen.

Beschik je toch over software versienummer: 1.19.161.5 dan kun je in dit topic lezen hoe je je Desire kunt unbranden.

TIP: haal dan dus niet de OTA update van Vodafone binnen

xmilitia;31095
Beste mensen, ik heb een desire. vanaf de eerste week ofso dat ie te koop was. rond 20 april. maar nu is frozen yoghurt er dus wil ik updaten,,, helaas vind ik hem niet bij op updates controleren in instellingen over de telefoon. nu zie ik hier keiveel topics over rooten en unrooten en unbranden ofzo maar wat moet IK nou doen om die update te vinden, kan ik hem anders handmatig installeren zo ja plz de links van topics waar dat uitgelegt wordt? Grz aan allen die deze arme jonge willen helpen :d:eek:

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 6 augustus 2010
  • 10:54

Wat gek, want ik heb ook een Vodafone toestel en kijk wat ik heb: (100% origineel!)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

dennissmit

dennissmit

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 11:07

Als je de telefoon ook echt gekocht hebt bij Vodafone (Dus in Vodafone store / citypoint) dan is het idd een vreemd verhaal.

Maar als jij je toestel ergens anders hebt gekocht en een Vodafone SIM-KAART in je Desire hebt gestoken dan zou de ROM die geïnstalleerd staat op jou Disire dat verklaren, dit zou betekenen dat je een UNBRANDED Desire hebt met een Vodafone SIM (dit gezien het software nummer)

Op de afbeelding is namelijk gewoon een originele HTC ROM te zien.
Het kan natuurlijk ook zo zijn als je toch de Desire hebt gekocht in een Vodafone store / citypoint dat ze jou gewoon een UNBRANDED versie hebben verstrekt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> dan heb je heeeelll veel geluk

Of je hebt natuurlijk net als mij, gewoon je telefoon bij een Vodafone Citypoint / store gekocht en de UNBRAND tool uitgevoerd toen je toestel nog geen OTA update had gehad van Vodafone.

Timelord;31161
Wat gek, want ik heb ook een Vodafone toestel en kijk wat ik heb: (100% origineel!)

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 11:26

Gewoon niet kopen bij Vodafone zelf. Dat is de oplossing van alle rotzooi!

dennissmit

dennissmit

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 11:27

Ja dat begrijpt nu ondertussen iedereen wel, vandaar dat er zoveel in het forum gesproken wordt over UNROOTEN.

West;31170
Gewoon niet kopen bij Vodafone zelf. Dat is de oplossing van alle rotzooi!

West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 11:29

Yep. Wel jammer dat je je garantie kwijtraakt, heb hem gelukkig niet via Voda zelf, maar ik zou me iig wel genaaid voelen als ik hem branded zou hebben.

Kat

Kat

• Lid sinds 11 mei 2010
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 13:13

De OTA update die HTC afgelopen weekend heeft vrijgegeven update alleen de versies die beschikken over software versienummer 1.21.405.2 origineel HTC (dit zijn de unbranded toestellen) deze beschikken nu over Froyo.

@Dennissmit
Opmerkelijk :-/zelf heb ik een unbranded toestel met versienummer 1.21.405.2, maar hij geeft tocht echt aan dat er geen nieuwe updates zijn. Dus tot nu toe nog steeds Android 2.1-update 1…..

dennissmit

dennissmit

• Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2010
  • 13:20

Ja daar hebben wel meer mensen last van, maar waar dit aan ligt is niet helemaal duidelijk. Misschien dat HTC de update pushed via de volgorde van de serienummers, en dat je daarom momenteel geen update ontvangt.

Iig hieronder een instructie hoe je handmatig de update kunt uitvoeren.

Dit probleem wordt trouwens al in een andere discussie besproken >>>> klikhiervoor discussie.

Download de originele 2.2 Froyo update hier en update handmatig je Desire.

> Download Mirror 1
> Download Mirror 2

Bestand op SD kaart plaatsen en het “update.zip” noemen (zonder aanhalingstekens) en via het bootload menu de update uitvoeren zoals hieronder omschreven.

1. Rename the file to update.zip and place it on your SD card.
  2. Power off your phone then restart it while holding VOLUME DOWN and hit POWER.
  3. Wait for fastboot to load (screen with skating Androids). Use the VOLUME DOWN key to navigate the menu to RECOVERY and select it by pressing POWER.
  4. When you see the “/!\” symbol, press the VOLUME UP and POWER button at the same time to display the options. You should be presented with a menu and one of the options should be “Apply sdcard:update.zip”.
  5. Use the VOLUME DOWN to navigate to “apply sdcard:update.zip” and select it.
  6. Wait 10-15 minutes for the update to install and then reboot your phone when prompted
Hoop dat je er wat aan hebt/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Kat;31209
@Dennissmit
Opmerkelijk :-/zelf heb ik een unbranded toestel met versienummer 1.21.405.2, maar hij geeft tocht echt aan dat er geen nieuwe updates zijn. Dus tot nu toe nog steeds Android 2.1-update 1…..

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.