Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Mil

Mil

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 11:15

Dag allemaal,

Dit is mijn eerste bericht hier op het forum en ben in het algemeen op gebied van android, rooten, custom-roms e.d. een absolute beginneling.
Na wat gezocht te hebben vond ik nergens een antwoord op mijn vraag dus stel ik ze hier maar eens.

Ik heb gisteren mijn desire geroot (heb nu clockwork recovery) en vanmorgen de custom rom ‘update-cm-6.0.2-desire-signed’ (cyanogenmod) geïnstalleerd. Alles is vlekkeloos verlopen en voor ik de custom-rom geflasht heb, heb ik een back-up genomen via clockwork. Ik dacht dat d.m.v. de ‘wipe’ functie in clockwork alles gewist werd, maar alle gegevens op mijn sd-kaart zijn intact gebleven. Ik zou nu graag volledig opnieuw beginnen (dus alle gegevens ook van sd-kaart verwijderen) ZONDER echter de clockwork-backup die op mijn sd-kaart staat te verliezen. Als het kan zou ik ook graag in 1 beweging apps2sd erop krijgen, maar heb geen idee van hoe hieraan te beginnen.

hopelijk kunnen mensen met meer ervaring en kennis mij op weg helpen!

alvast bedankt

Bewerkt (13 oktober 2010 11:15)
antonlamers

antonlamers

• Lid sinds 12 mei 2010
  • Berichten 62
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 14:55

correct me when i'm wrong, maar je moet via de rom manager een partitie aanmaken van bijv. 512 mb en die partititie wordt dan gebruikt voor de apps2sd.
Als je dat niet doet dan kunnen volgnes mij niet alle apps naar de sd kaart.

Anton

Bewerkt (13 oktober 2010 14:55)
wicman

wicman

• Lid sinds 03 oktober 2010
  • Berichten 219
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 15:38

antonlamers;46852
correct me when i'm wrong, maar je moet via de rom manager een partitie aanmaken van bijv. 512 mb en die partititie wordt dan gebruikt voor de apps2sd.
Als je dat niet doet dan kunnen volgnes mij niet alle apps naar de sd kaart.

Anton

klopt, in de recovery van cm kun je een ext2, partitie aanmaken, die sommige rom's nodig hebben om bestanden naar te schrijven.
dit kan ook een ext3 of een ext4 partitie zijn, maar dit wordt aangegeven bij de betreffende rom.
als je die partitie niet aanmaakt voordat je de rom installeert, wordt hetgeen wat door de maker van de rom ingesteld is om naar die partitie te schrijven, niet op SD gezet, waardoor je het voordeel van meer telefoon geheugen, teniet doet.

overigens wordt met wipen van verschillende onderdelen in de recovery alleen die ext2, ext3 of ext4 partitie gewist en dus niet alles wat op je sd kaart staat.
mocht je je sd kaart leeg willen maken en je backup van CM willen behouden, kun je die even op je pc copieren en later weer terug zetten.
wijzig dan alleen niet aan de bestandsnaam, anders werkt het backuppen niet, omdat CM recovery dan het backup bestand niet meer terug vind.

Bewerkt (13 oktober 2010 15:38)
Mil

Mil

• Lid sinds 13 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 oktober 2010
  • 19:06

en welke mappen en bestanden op die sd-kaart mogen nu wel en niet gewist worden opdat de custom-rom die er nu op staat nog steeds zou werken?

Bewerkt (13 oktober 2010 19:06)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.