Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 22 november 2010
  • 20:05

Op XDA heb ik gelezen dat er een nieuwe ClockworkMod Recovery 2.5.1.2 is.

Nu ben ik druk aan het zoeken hoe ik mijn “oude” ClockworkMod Recovery 2.5.0.7 kan updaten met de nieuwe versie maar ik kan het niet vinden.

Kan ik deze “update.zip” gewoon flashen vanuit de recovery? Het is wel dat ik op mijn SD al een update.zip heb staan (of moet ik één van beide hernoemen of kan de “oude” er zelfs vanaf, tenminste als dit de oude is?), wanneer ik de nieuwe update naar mijn SD kopieer overschrijft hij dan de oude en is dit dan goed?

Tja… wie kan mij gewoon in het begrijpelijk Nederlands uitleggen hoe ik mijn ClockworkMod kan updaten zonder dat er een “full reset” gedaan moet worden alszijnde het een nieuwe ROM is?

Wie kan mij helpen?

Bewerkt (22 november 2010 20:05)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 01:28

Heb de update kunnen flashen in de recovery, lijkt gewerkt te hebben.
Kan ik ergens in de telefoon nog ergens zien of het idd gelukt is?
Ik heb ROM Manager ook op mijn toestel staan, als ik die aanklik en kijk op de eerste/bovenste regel staat daar:

Flash ClockworkMod Recovery
Current Recovery: ClockworkMod 2.5.0.7
Latest Recovery: ClockworkMod 2.5.0.7

En als ik mijn tel nu weer opnieuwopstart of met de ROM Manager opstart in Recovery dan heb ik toch ineens weer ClockworkMod 2.5.0.7 en wanneer ik hem dan weer probeer te flashen gebeurd er eigenlijk niks… of hij wordt geflashed met de “oude” 2.5.0.7

Wat doe ik fout?
Had gelezen dat ik UnrEVOked moet gebruiken om de update permanent te behouden?

Bewerkt (23 november 2010 01:28)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 06:58

Is het geen tijdelijke recovery die je ‘denkt’ te flashen ?
Normaal moet je in je recoveryscherm zelf zien welke versie je hebt draaien op dat moment. Dus als dat nog de oude is dan is er niets geflashed. Maar omdat CWM ook een ‘tijdelijke’ recovery kan opstarten…die dus weer verdwijnt op het moment dat je toestel reboot en weer opstart…kan het zijn dat je daardoor je oude steeds ziet ?

Bewerkt (23 november 2010 06:58)

Samsung Galaxy S8+

Peter1951

Peter1951

• Lid sinds 02 augustus 2009
  • Berichten 262
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 09:30

Had begrepen dat je m met fastboot moet pushen.

Bewerkt (23 november 2010 09:30)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 10:32

@AVS Het lijkt er idd op dat ik CWM maar tijdelijk heb geflashed en waarom….? Geen idee.
Normaal gesproken zou het toch moeten zijn wanneer je flashed dat, in dit geval, CWM erop blijft staan?

@Peter1951 Ben al weer even verder aan het zoeken, heb idd ook fastboot voorbij zien komen volgens mij maar ook UnREVoked… Zal op XDA nog wel eens even koekeloeren of ik eruit kom, vind het soms een beetje lastig geschreven (kan aan mij liggen hoor), ben per slot van rekening nog niet zo bekwaam al jullie 2 :p maar ik ben op de goede weg volgens mij.

EDIT: Hoe belangrijk is het eigenlijk om CWM te updaten?

Bewerkt (23 november 2010 10:32)
mark

mark

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 11:41

Hoe belangrijk het is weet ik niet, als het probleemloos werkt dan lijkt het me niet enorm belangrijk…

Voor fastboot heb je S-off nodig. Heb je S-off? Dan:

- reboot in bootloader (desire aanzetten terwijl de back-toets indrukt)
- open command prompt in Windows: WINtoets+R, typ ‘cmd’, enter)
- typ: ‘fastboot devices’ -checkt of je verbonden bent'
- dan: ‘fastboot flash recovery PATH TO FILE\recovery-clockwork-2.5.1.2-bravo.img’ -zet de img file dus op een eenvoudige locatie, bijvoorbeeld: C:\tools\recovery-clockwork-2.5.1.2-bravo.img-
- ‘fastboot reboot recovery’

Als het goed is, heb je nu de nieuwste CW.

Heb je geen S-off dan zou je volgens de berichten op Xda gewoon de zip vanuit recovery kunnen flashen. Zet hem op de root van je SD kaart, reboot in recovery en kies flash zip from sd. (misschien moet je wel verify signature uitzetten, staat onder geavanceerd) Het kan ook via UnRevoked, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Probeer het eens en post anders eens op xda, daar krijg je vaak snel reactie…

Bewerkt (23 november 2010 11:41)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 12:38

@mark Fastboot gaat bij mij niet, heb S-on, ik wil mijn toestel wel S-off maken maar ik kom er niet uit!
Had al een topic hierover geopend en jij had er ook al gereageerd (Desire S(ecurity)-off of S(ecurity)-on?)
Post #9 Ik weet niet wat ik hier nu precies moet doen?

Bewerkt (23 november 2010 12:38)
mark

mark

• Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 13:09

Ok, je wilt S-off. Doe als volgt:

1) Download AlphaRev 1.5 HBOOT reflash utility van de alpharev.nl site.
2) Brand deze iso naar een cd (ik neem aan dat je weet hoe dat werkt)
3) Vervolgens start je de computer vanaf de cd op (dus bij het opstarten in de bios kiezen voor starten van cd)
4) volg de instructies! Als je de instructies volgt dan moet het goed gaan.

Wat betreft de partition tables, daar hoef je niet naar te kijken. Mocht je ooit besluiten je partities te veranderen, dan wordt dat relevant. Probeer eerst maar S-off te verkrijgen…

Wanneer je S-off hebt, dan kun je de fastboot instructies hierboven gebruiken. Ik hoop dat het je lukt!

Bewerkt (23 november 2010 13:09)
Raffie

Raffie

• Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 14:13

mark;62284
Ok, je wilt S-off. Doe als volgt:

1) Download AlphaRev 1.5 HBOOT reflash utility van de alpharev.nl site.
2) Brand deze iso naar een cd (ik neem aan dat je weet hoe dat werkt)
3) Vervolgens start je de computer vanaf de cd op (dus bij het opstarten in de bios kiezen voor starten van cd)
4) volg de instructies! Als je de instructies volgt dan moet het goed gaan.

Wat betreft de partition tables, daar hoef je niet naar te kijken. Mocht je ooit besluiten je partities te veranderen, dan wordt dat relevant. Probeer eerst maar S-off te verkrijgen…

Wanneer je S-off hebt, dan kun je de fastboot instructies hierboven gebruiken. Ik hoop dat het je lukt!

Ben nu mijn HBOOT aan het flashen!
1) Ging prima, ik had hem al gedownload.
2)Branden ook geen probleem, als je dat al niet weet ben je op AW volgens mij niet op het gode adres.
3)Vanafcd opstarten, geen probleem
4) Instructies volgen ook hier geen problemen.

AlphaRev HBOOT werkt in 3 stappen:
1. Pushing necessary files to the phone… Done. (koste ongeveer 1 minuut tijd)
2. Waiting fot android to boot, enz. enz. ook dit ging vrij vlot, ongeveer weer een minuutje.
3. Starting installing/flashing HBOOT. Er staat bij dat ik de telefoon niet mag uitzetten (want dan BRICKEDthe phone) en dat hij lijkt te blijven hangen in het splahscherm van HTC…

Dan komt er te staan:

Waiting for flashing to complete…

Zo staat hij nu al ruim een half uur, er staat een cursor te knipperen, die een regel verspringt wanneer ik op enter druk. Ik durf nu niks te doen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" /> wie kan mij helpen??

Bewerkt (23 november 2010 14:13)
mark

mark

• Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 23 november 2010
  • 14:18

Ok, dat is vervelend. Had je genoeg batterij toen je begon?
Er zijn nu 2 opties: Of je doet even een snel schietgebedje, haalt diep adem en haalt de telefoon los (dit gebeurt namelijk bij meer mensen en vrijwel bij allen gaat het goed na het loshalen van de telefoon) of je kijkt even op het IRC kanaal van alpharev. Ik heb niet in jouw situatie gezeten, maar na alle verhalen die ik heb gelezen op xda denk ik dat je hem nu wel kunt loshalen. Maar, ik ben niet de verantwoordelijke, dus je moet het even zelf beslissen. Laat het wel even weten! Duim mee…

-Edit- Raffie, ik lees net wat posts op xda, het schijnt vaker voor te komen bij gebruikers van de LeeDroid rom dat deze blijft hangen op stap 3. Zij wachten een half uur en trekken dan de batterij eruit. Gebruik jij ook die rom?

Bewerkt (23 november 2010 14:18)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.