Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2011
  • 12:48

Het viel mij op dat in de taakbalk bij de tab ‘snel instellen’ het totale geheugen en verbruik nu wordt weergegeven.
Totaal geheugen is bij mij 808MB en verbruikt is nu 605MB en vrij is 204MB (zou 203MB verwachten). Maar ga ik naar settings -> Applicaties ->Actieve services dan zie ik onderaan 288MB RAM gebruikt en 443MB vrij, wat natuurlijk vreemd is. Deze waarden bij elkaar opgeteld kom ik weer op 731MB totaal geheugen uit.

Mocht 808MB bij meerdere mensen voorkomen dan is dit nog steeds raar. Als ik een Windows computer koop met 2GB geheugen, dan zie ik ook dat het systeem aangeeft dat ik 2GB geheugen erin heb zitten en niet 1,4GB omdat de rest door Windows wordt gebruikt. Ik vind daarom ook dat er gewoon 1GB getoond moet worden en niet 808MB. Dit maakt het alleen maar verwarrend.

Nu ben ik benieuwd of dat bij andere mensen, ten eerste een lagere waarde wordt aangegeven dan fysiek erin zou moeten zitten (in HTC EVO 3D - 1GB), ten tweede of dat men ook verschillende maximale geheugen waardes zien staan?

Bewerkt (19 augustus 2011 12:48)
Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2011
  • 21:25

Ik heb vandaag een EVO 3D in een winkel bekeken en ook deze geeft dezelfde verwarrende gegevens. Ook die zit vrijwel zonder vrije geheugen. Dus hoe meer geheugen, hoe meer bloatware HTC erin stopt.

Bewerkt (20 augustus 2011 21:25)
EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2011
  • 21:45

Dat heeft te maken met de apps die aktief zijn! Zo nemen android en HTC Sense best wel wat ruimte in, maar er blijft meer dan zat ruimte over voor apps. Installeer Apps2SD (gratis) en verplaats de apps naar je SD kaart, niet alle apps kun je verplaatsen maar wel erg veel.

Bewerkt (22 augustus 2011 21:45)

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2011
  • 13:07

HTC had ook al moeite met mijn vraag. Dat er apps draaien die geheugen gebruiken is logisch. Wat niet logisch is en wat mijn vraag is, is waarom er verschil in geheugen gebruik en grote zit tussen het programma Totaal geheugen en in settings Actieve services? De ene geeft 605MB als gebruikt terwijl de andere maar 288MB als gebruikt aangeeft. Hoe kan dit?
Verder heeft Apps2SD volgens mij niets met RAM te maken, maar met storage waar ik nog meer dan de helft van over heb. Dus ik kan nog zat programma's installeren. Alleen zie ik wel dat een heleboel programma's opgestart worden die ik sinds herstart niet heb aangeraakt, zoals Firefox, eFile, Layar, Nieuws (nieuws synchronisatie staat uit), Backup (geen schedule), etc. Het lijkt erop dat ongeveer de helft van mijn programma's opstart worden, waarvan sommige geen reden lijken te hebben om op te starten. Waarom eFile of backup? Daarbij helpt killen van applicaties niet, wat dan eerst wel ongeveer 400MB oplevert, maar naar een uur of zo is alles weer op (net 100MB over van de 1GB/808MB volgens Totaal Geheugen).

Bewerkt (25 augustus 2011 13:07)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.