Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Airethilien

Airethilien

• Lid sinds 25 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2011
  • 20:20

Ik draai sinds een week of 2 zonder problemen een NAND Android versie van DFT op mijn HTC HD2.
Vorige week geroot zodat ik het gros van de applicaties vanaf de SD-kaart kan draaien, en het aantal applicaties op het interne geheugen gedaald is naar 6. Dit ging een aantal dagen goed. Echter, sinds 2 dagen wordt het interne geheugen steeds kleiner, en kan ik inmiddels al geen smsjes meer opslaan. Cache van apps opschonen bied geen soelaas.
Ik kan niet meer verzinnen waar het nog aan kan liggen. Is de Android OS aan het groeien?
Wellicht heeft hier iemand suggesties?

De apps die op het interne geheugen staan:
- Google Maps
- Facebook
- Gmail
- Market
- YouTube
- Street View for Google Maps

Bewerkt (25 juli 2011 20:20)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 25 juli 2011
  • 20:37

Zelfs voor de HD2 hebben wij een plekje, bij deze verplaatst

Bewerkt (25 juli 2011 20:37)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Airethilien

Airethilien

• Lid sinds 25 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 25 juli 2011
  • 21:57

Thnx voor de plaatsing in juiste forum ^^

Bewerkt (25 juli 2011 21:57)
voex

voex

• Lid sinds 26 juli 2011
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 2 augustus 2011
  • 12:24

Dit kan bijv aan maps liggen maar wss zijn het alle apps die je download.
Dat je apps op je SD-kaart kan zetten klinkt leuk maar in feite gaat er maar een deel naar je SD-kaart toe, een ander deel blijft altijd op je Interne geheugen staan.

Als je het leuk vind om te puzzelen of uit te proberen dan zou ik je een rom met A2SD+ aanraden.

Wat houd dat in?
Via ClockworkRecovery (kies de 400mb partition, om later niet in problemen te komen)
kun een partitie maken (genaamd: Ext 3, hetzelfde als FAT32 en NTFS)
Deze partitie zal later gezien worden als je interne geheugen (mede natuurlijk, want je interne geheugen in je HD2 word ook nog gewoon gebruikt)

Ik heb een 8GB kaartje waarop ik een 1GB partitie heb gemaakt. Ik kom nooit meer ruimte tekort, heerlijk.

Extra info:
ClockWorkRecovery Mod installeren:
ClockworkMod Recovery for HD2 - v1.3 - xda-developers

SD-kaart partition aanmaken: (dit is als je het niet via CWRmod wilt doen, wat ik je wel zou aanraden, maar mocht je het niet willen is hier een handige link)
How to partition your SD card correctly for APPS2SD+ ROMS. - xda-developers

Roms die A2SD+ hebben, voorbeeldjes:
NexusHD2-Gingerbread V2.9 (GRJ90 / Android 2.3.5) - xda-developers (bij kopje extra staat nog een extra bestand wat je hiervoor moet installeren)

Glacier Gingerbread 2.3.4 TMOUS 2.19.531.1 - xda-developers (bij deze is het zelfs verplicht te hebben, dus hoef je alleen de rom te installeren en dan werkt A2SD+ al automatisch)

Zo zijn er nog meer roms en hierdoor kom je dus “nooit” meer ruimte tekort, of je moet 200 apps installeren zeg maar

Hoop je hiermee goed geholpen te hebben.

Bewerkt (2 augustus 2011 12:24)
Airethilien

Airethilien

• Lid sinds 25 juli 2011
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2011
  • 10:22

Bedankt voor de uitgebreide post voex!

Inmiddels op CyanogenMod 7 aan het draaien, als een zonnetje, want die had specificaties voor de geheugengrootte van de Androidpartitie op het intern geheugen. Dat wist ik bij die DFT rom nog niet dus daar ook niet naar gekeken. Mijn HD2 is nu goed geroot, de partitiegrootte is de juiste want het overgebleven geheugen blijft ook vrij, en alle apps gaan netjes naar de sdkaart.
Die is binnenkort wel vol, hij is maar 2 gig en al bijna vol, en mijn muziek moet er nog op…

Bewerkt (15 augustus 2011 10:22)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.