Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Marhof45

Marhof45

• Lid sinds 30 juli 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2009
  • 12:30

Hallo allemaal. Korte vraag, na het updaten naar de laatste versie firmware, gebeurd het regelmatig dat ik mijn wifi connectie kwijtraak met mijn router thuis. Mijn laptops hebben hier helemaal geen last van, dus aan de router ligt het niet. In de logbestanden van mijn router zie ik wel dat mijn Hero regelmatig disconnect en dan weer connect. Beetje vreemd, zijn er nog andere mensen met dit probleem?

Mvg.

Mark

Bewerkt (22 april 2013 12:13)
Catelijne

Catelijne

• Lid sinds 29 september 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2009
  • 13:25

Hier heb ik dus ook last van! Echt heel irritant! Ik had het trouwens ook al met de vorige versie van de firmware en hoopte dat het opgelost werd door de update maar helaas! Heb het forum al doorgelezen maar ik kon geen oplossing vinden!
Wie of wie helpt ons?

aVirulence

aVirulence

• Lid sinds 18 maart 2009
  • Berichten 131
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2009
  • 18:53

Staat soms ingesteld dat WiFi automatisch moet gaan ‘slapen’ zodra er een tijdje niets met het toestel is gedaan?

Kijk eens bij Instellingen–> Draadloze bedieningselementen–> WiFi-instellingen–> Menu–> Geavanceerd–> WiFi-Slaapbeleid

Als je ‘m op Nooit zet, dan gaat ’ie niet meer automatisch uit naar een paar minuten.

Catelijne

Catelijne

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2009
  • 15:45

Yep, heb ik ook gedaan! Slaapbeleid had ik al op nooit gezet omdat ik dacht dat dat het probleem was maar ook dit hielp helaas niet.

Riverland

Riverland

• Lid sinds 08 september 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2009
  • 12:45

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Hero.
Toch lijkt het wel met de kwaliteit van de verbinding te maken te hebben, want als ik hem via via wifi connect (een app) verbinding laat maken met mijn buurman is de verbinding veel stabieler.
Volgens een verkoopster van Dynabyte ligt het aan de kwaliteit van veel ADSL verbindingen. Als er in een wijk teveel adsl verbindingen zijn, krijg je interferentie tussen die verbindingen en ontstaat er de zogenaamde klapperverbinding.
Het is wel zo dat mijn Hero daar meer last van heeft dan mijn laptop, maar ook die vliegt er regelmatig uit. Gelukkig krijgen wij hier binnenkort galsevezel (de straat ligt nu open).

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2009
  • 12:58

Probeer eens een ander kanaal in te stellen in je accespoint.
Bijna altijd staan die dingen op kanaal 11 vanuit de fabriek ingesteld. Heb je nou veel mensen in de straat die draadloos hebben dan is de kans groot dat alles op over kanaal 11 gaat. Ook dat geeft veel meer kans op interference.
Ik gebruik het tooltje “wifi analyzer” op m'n hero en die geeft perfect aan op welke kanalen ze bij jou in de straat zitten. Zet jouw accespoint op een kanaal dat niet gebruikt wordt.

Zelf heb ik geen enkel probleem met het verbinden en vasthouden van het wifi signaal. als ik eenmaal verbonden ben dan blijft de verbinding er constant terwijl m'n accespoint 2 etages hoger staat, dus met 2 betonnen vloeren ertussen.

Samsung Galaxy S8+

PaveInnocent

PaveInnocent

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2009
  • 13:01

*Jaloers*
waar woon je?
Eindhoven?

AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2009
  • 13:06

PaveInnocent;8166
*Jaloers*
waar woon je?
Eindhoven?
Neu…geen eindhoven/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Samsung Galaxy S8+

Catelijne

Catelijne

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2009
  • 21:55

Hoi hoi, bedankt voor de tip maar ook helaas werkt deze niet, hij blijft af en aan contact maken en verliezen. Echt heel vreemd, terwijl ik op mijn werk kan internetten tot ik er bij neerval :-) als ik er echt niet uit kom dan zal ik dezelfde router kopen en thuis neerzetten, is misschien handiger..

carmo105

carmo105

• Lid sinds 07 februari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2012
  • 09:24

ik heb na de laatste update naar 2.3.6. dat mijn toestel (galaxy s) elke minuut verbreekt en opnieuw contact zoekt met wifi, ip ophalen etc. Na lang zoeken heb ik een oplossing gevonden die voor mij werkt.
Mijn modem stond bij de dhcp servers lan ingesteld op leasetime forever. Dat naar twee weken gezet en mijn wifi is weer goed, verbreekt niet meer. ik hoop dat de oplossing ook voor jullie werkt!

Bewerkt (24 april 2013 14:15)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.