Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
willie;170714
@ Nagamiji,
Wat zijn de instellingen van je account, had tot vandaag dezelfde problemen maar het werkt nu,
Ik heb geprobeerd om de via Imap van ziggo op mijn e-mail op de telefoon werkend te krijgen en het ook nog gelukt ook.
Gebruikernaam = altijd het complete e-mail adres
Wachtwoord = het w.w van het e-mail account.
Inkomende mail:
Imapserver= imap.ziggo.nl
Poort= 993
Beveiligingstype= ssl/tls
Verder niet invullen voor binnenkomende mail.
Uitgaande mail:
Smtpserver= smtp.ziggo.nl
Poort= 587
Beveiligingstype= starttls
Aanmeldingvereist wel ff aanvinken.
Opslaan en gaan met die banaan want ziggo heb ik gelezen is van plan om alleen nog Imap te gaan gebruiken.
Je kan voor de mail van alle providers ook de smtp-server van Gmail gebruiken om je mail te versturen. Daarvoor moet je wel eerst in Gmail je email-adres van Ziggo of andere provider authoriseren. Dit kan bij instellingen -> mail settings -> accounts and import -> send mail as. Geef hier met ‘send mail from another address’ op welk email-adres je wil gebruiken. Vervolgens wordt er een mail naar dat adres gestuurd met daarin een link om te bevestigen dat het mail-adres daadwerkelijk werkt en van jou is.
Daarna kun je de volgende instellingen gebruiken in je mail-programma om mail te versturen:
server: smtp.gmail.com
Port: 465 of 587
Gebruik STARTTLS of SSL
Authenticatie door middel van je Gmail-account en password.
Op deze manier kun je altijd en overal je mail versturen, ongeacht of je met 3G of wifi verbonden bent.