Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Charge

Charge

• Lid sinds 23 april 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2010
  • 22:21

Hallo mensen,

Na de voorbereidende update voor 2.1 op de hero is het gewone interne speakertje waar je iemand door hoort als je belt niet meer helder.

Ik dacht eerst dat het speakertje kaduuk was, maar na dat vandaag vervangen te hebben blijkt dat jammer genoeg niet zo te zijn!

Meer mensen die er last van hebben? ik kan mensen nog wel verstaan maar het klinkt niet meer zo helder als de telefoon overgaat bij een ander klinkt die toon ook niet echt lekker!

Bewerkt (22 april 2013 12:28)
misterw

misterw

• Lid sinds 21 juli 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2010
  • 18:19

Hoi Charge,

Ik heb ineens gemerkt dat ik hetzelfde probleem heb! Ik heb een tijdje op internet gezocht ernaar maar er is weinig over te vinden, het is denk ik een niet veel voorkomend probleem.

Het enige verschil met jou is dat ik de volledige 2.1 update er al op heb gezet en niet meteen heb gemerkt dat het geluid slechter is geworden (nu bel ik ook heel weinig dus kan het zijn dat ik het niet eerder merkte).

Het probleem is dat de geluidskwaliteit tijdens het bellen echt dramatisch is, ik kan de mensen aan de andere kant van de lijn nauwelijks verstaan. Gelukkig lees ik in bovenstaande post al dat iemand het speakertje vervangen heeft zonder resultaat want dat was ik ook zojuist van plan te doen.

Nu rest mij de vraag of er meer mensen zijn met dit probleem en of iemand misschien suggesties heeft voor een oplossing?

Bewerkt (22 april 2013 12:29)
Charge

Charge

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2010
  • 21:09

jah ik heb ondertussen 2.1 er ook opstaan maar het probleem is al begonnen met die voorbereidende update! speakertje heb ik idd vervangen en hielp niets dus het zal software matig zijn! zoals jij het zegt klinkt t zelfde als mij! mischien maar ff een mailtje naar htc sturen dan… maar das wat lastig omdat ik mn telefoon zelf al uit elkaar heb gehad :p

misterw

misterw

• Lid sinds 21 juli 2010
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2010
  • 18:18

na even wat verder gezocht te hebben zie ik dat we niet de enige met dit probleem zijn, over het algemeen lijkt het te helpen om de speaker even uit te blazen met een compressor of lucht in een bus verkocht in computerwinkels:

Speaker blown - Android Forums

Well i blew it out again with the battery back off and the noise stopped. whew! i didnt wanna take this thing back, i'm having such good luck with it so far.

Hero by HTC:phone speaker blown, not again!
Well, it was crazy dust on the speaker that was causing the distortion. The tech at the Sprint store said it was compressed balls of dust and whatnot that were trapped on the speaker. After 2 hours at the sprint store, he took off the case, shot a little canned air, and it was all good.

dat ga ik dus ook maar eens proberen om te kijken of het werkt, later meer!

Charge

Charge

• Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2010
  • 07:59

Mjah ik heb dus het complete speakertje vervangen en dus ook al het stof weggehaald, het uitblazen had ik daar voor al gedaan… niet geholpen!

Marcoo7

Marcoo7

• Lid sinds 25 april 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2010
  • 19:19

Heb hetzelde probleem. Gaat echt lekker met me hero na de update, rare speaker en 3x de namen in me sms contactenlijst.

Bewerkt (22 april 2013 12:32)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2010
  • 20:32

Het lijkt wel of er dus geen enkele HTC update 100% blijkt te gaan. Ook de Desire is qua geluid achteruit gegaan na de Froyo update. Ook tijdens bellen veel meer echo. Ik weet wel dat het geen oplossing is, maar ik haal het maar even aan. wellicht is het gewoon beter niet te updaten en tevreden te zijn met het systeem zoals ie uit de fabriek gerold is, dat werkte tenminste.

modjuh

modjuh

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2010
  • 23:56

Dit probleem heb ik gelukkig niet het geluid is hier na eerste en 2e update zelfde gebleven.

We blijft mijn trackbal (soms) knipperen als ik mijn wekker uitschuif alsof hij nog afgaat en dan ook alleen maar bij de snooze tone.
(is alleen weer uit te zetten door me toestel uit aan te zetten en dan ben ik gelijk wakker dus ja zo werkt een wekker ook weer goed)
Verder moet ik zeggen dat ik niet heel veel merk van de update

Behalve dat het grafische en de market er een stuk beter uitzien en natuurlijk ook meer apps werken dan er voor.

als ik dit dus bij voorhand had geweten had ik nogsteeds de update gedaan al lijkt me dit een stuk minder erg als slecht geluid tijdens gesprekken.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.